Els productes catalans triomfen a Hong Kong

  • Xocolata, galetes sense gluten, pasta biològica, oli i peix fumat atreuen l'interès dels consumidors locals

VilaWeb
Redacció / ACN
29.03.2017 - 02:00

Les empreses catalanes volen fer-se un lloc a Hong Kong, una ciutat atractiva perquè importa el 95% dels productes agroalimentaris que consumeixen els set milions de persones que hi viuen. Arran d’una iniciativa de l’Oficina Exterior de Catalunya, la prestigiosa cadena de supermercats Yata comercialitzarà durant deu dies diversos productes gourmet fets a Catalunya.

Xocolata sense sucre afegit i amb stevia, galetes sense gluten, pasta biològica, olis amb l’etiqueta del Barça i diversos productes de peix fumat conformen la representació catalana. ‘Cercàvem un producte innovador, que tingués alguna particularitat que cridés l’atenció del consumidor i que pogués omplir els buits que té el mercat d’Hong Kong’, diu Madrona Marcet, la directora de la delegació.

La campanya es va començar a preparar ara fa un any, amb una convocatòria oberta a empreses catalanes perquè presentessin una carta de productes que voldrien vendre a Hong Kong. Després de rebre un centenar de propostes, finalment la cadena de supermercats Yata ha escollit les ofertes de cinc companyies del sector agroalimentari.

Les firmes presents a Hong Kong són Xocolates Torras, que presenta barretes sense sucre afegit i amb stevia; la Casa Santiveri, amb un assortiment de galetes sense gluten, sense lactosa i bio; MT in Pulse, que ofereix olis, un dels quals amb l’etiqueta del Barça; Nimú, que ven sangria i vi amb gust de llimona; i Benfumat, amb productes com ara pop, salmó o bacallà fumats, entre més.

La campanya de promoció en dos supermercats Yata va començar el 20 de març i s’acabarà demà passat, amb el lema ‘Barcelona Food Art’. Els productes catalans ocupen una posició privilegiada dins els establiments, enmig d’un decorat amb un mosaic d’Antoni Gaudí i més icones de l’arquitecte.

Ahir molts veïns d’Hong Kong es van endur a casa algun producte català després de tastar-lo per primera vegada. ‘No havia tastat aquesta combinació escumosa de vi amb gust a llimona’, deia en Nick, disposat a endur-se’n una ampolla a casa. La Sara va comprar unes galetes biològiques perquè contrastaven amb algunes altres de ‘més artificials’ i amb química afegida.

La resposta d’aquesta campanya comercial és molt positiva i la voluntat és de repetir-la cada any, tot obrint-la a més cadenes de supermercats. Marcet explica que el coneixement de Catalunya i Barcelona és cada vegada més gran a l’estranger i que això, alhora, fa créixer l’interès pels seus productes.

Missió comercial a Hong Kong
La promoció de productes catalans coincideix amb l’arribada a Hong Kong de la missió comercial amb quaranta empreses catalanes que és a la Xina des de dissabte, encapçalada pel conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget. Organitzada per Acció i l’Agència Catalana de Turisme, la delegació té l’objectiu de fer prospecció de mercat, aprofitar noves oportunitats de negoci, tancar projectes de cooperació tecnològica i promocionar Catalunya com a destinació turística.

La missió compta amb empreses catalanes dels sectors de l’alimentació, el turisme, l’automoció i la biotecnologia, que en total hauran fet més de set-centes reunions amb empreses, associacions i entitats locals. El viatge també té l’objectiu d’impulsar la captació d’inversions a Catalunya per part d’empreses asiàtiques.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any