Ahir el govern espanyol, amb el ministre de Foment al capdavant, Íñigo de la Serna, es va vestir de llarg per a visitar el nou TGV que unirà Castelló amb València pròximament –no van donar una data per la inauguració–. Però el que aparentment són bones notícies des de Foment perquè el nou servei escurçarà ‘al voltant de mitja hora’ la connexió entre Madrid i Castelló, no ho és tant per l’administració valenciana. La consellera d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador, va aplaudir que la circulació en proves de l’AVE Castelló-València ja estigui en marxa, però va lamentar que la línia sens dubte naixerà saturada.

I és que segons que va explicar Salvador, la construcció d’aquest tercer fil ha impactat directament contra el servei de rodalia: ‘S’han reduït freqüències i serveis entre València i Castelló i fer aquest trajecte costa ara vuit minuts i mig més que abans que comencessin les obres, la qual cosa suposa cada any 518.000 hores perdudes en aquest tram’.

La titular d’Infraestructures ha recordat també que la solució del tercer fil impedeix, en realitat, les circulacions en alta velocitat i va apuntar dues xifres: ‘Els trens Alvia als quals substituiran els AVE tenen 116.000 usuaris, mentre la línia de rodalia C-6 mou a 3,7 milions de persones’.

A més, ha criticat els perjudicis que s’han produït al llarg d’aquestes obres, especialment en els serveis de rodalia, ja que ha indicat que optar pel tercer fil i no per la doble plataforma s‘ha generat perjudici en els serveis durant les obres i s’han perdut freqüències i serveis’.

També ha reprovat que encara no hi ha una data concreta per a la circulació de passatgers en aquest tram. ‘Volem una bona gestió, planificació, que el servei sigui el més òptim amb una bona i una data que ara com ara no s’ha anunciat’, ha apuntat la consellera per a qui també és important donar una solució al tram Castelló -Tarragona, la data del qual tampoc no és prevista.

Pressupost general
En qualsevol cas, s’espera que en el pressupost general de l’estat, que es presentaran divendres, el govern inclogui partides i inversions per al Corredor Mediterrani perquè ‘no és una qüestió de millorar la competitivitat de les empreses, sinó que té connotacions socials’.

Per a VilaWeb el vostre suport ho és tot

Sostenir un esforç editorial del nivell i el compromís de VilaWeb, únicament amb la publicitat, és molt difícil. Per això necessitem encara molts subscriptors nous per a allunyar qualsevol ombra de dificultats per al diari. Per a vosaltres aquest és un esforç petit, però creieu-nos quan us diem que per a nosaltres el vostre suport ho és tot.

Podeu fer-vos subscriptors de VilaWeb en aquesta pàgina.

Vicent Partal
Director de VilaWeb