Fes-te subscriptor de VilaWeb

Aquest diari existeix perquè més de vint mil lectors han decidit que poden i volen pagar cinc euros el mes perquè tots rebeu tota la informació amb accés obert. Però no n'hi ha prou. En necessitem més. Tu ho vols i pots? Fes-te'n subscriptor ací.

Ahir el govern espanyol, amb el ministre de Foment al capdavant, Íñigo de la Serna, es va vestir de llarg per a visitar el nou TGV que unirà Castelló amb València pròximament –no van donar una data per la inauguració–. Però el que aparentment són bones notícies des de Foment perquè el nou servei escurçarà ‘al voltant de mitja hora’ la connexió entre Madrid i Castelló, no ho és tant per l’administració valenciana. La consellera d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador, va aplaudir que la circulació en proves de l’AVE Castelló-València ja estigui en marxa, però va lamentar que la línia sens dubte naixerà saturada.

I és que segons que va explicar Salvador, la construcció d’aquest tercer fil ha impactat directament contra el servei de rodalia: ‘S’han reduït freqüències i serveis entre València i Castelló i fer aquest trajecte costa ara vuit minuts i mig més que abans que comencessin les obres, la qual cosa suposa cada any 518.000 hores perdudes en aquest tram’.

La titular d’Infraestructures ha recordat també que la solució del tercer fil impedeix, en realitat, les circulacions en alta velocitat i va apuntar dues xifres: ‘Els trens Alvia als quals substituiran els AVE tenen 116.000 usuaris, mentre la línia de rodalia C-6 mou a 3,7 milions de persones’.

A més, ha criticat els perjudicis que s’han produït al llarg d’aquestes obres, especialment en els serveis de rodalia, ja que ha indicat que optar pel tercer fil i no per la doble plataforma s‘ha generat perjudici en els serveis durant les obres i s’han perdut freqüències i serveis’.

També ha reprovat que encara no hi ha una data concreta per a la circulació de passatgers en aquest tram. ‘Volem una bona gestió, planificació, que el servei sigui el més òptim amb una bona i una data que ara com ara no s’ha anunciat’, ha apuntat la consellera per a qui també és important donar una solució al tram Castelló -Tarragona, la data del qual tampoc no és prevista.

Pressupost general
En qualsevol cas, s’espera que en el pressupost general de l’estat, que es presentaran divendres, el govern inclogui partides i inversions per al Corredor Mediterrani perquè ‘no és una qüestió de millorar la competitivitat de les empreses, sinó que té connotacions socials’.

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.