El periodisme que l'actualitat necessita

Aquest 2020 és un any de canvis arreu del món, i nosaltres us volem ajudar a entendre'ls. En temps de crisi, el periodisme compromès és més important que mai i el vostre suport és l'únic que pot assegurar la continuïtat de VilaWeb.
Si ho vols i ho pots fer, col·labora amb VilaWeb.

El Síndic de Greuges ha instat el Departament d’Educació a planificar el nou curs 2020-21 amb presencialitat per a tots els alumnes, i ha demanat que s’eviti la semipresencialitat. El defensor del poble català també ha instat el departament a simplificar el currículum de cara al pròxim curs escolar per al conjunt de l’alumnat i a desenvolupar mesures organitzatives flexibles i adaptades a les necessitats educatives de cada nen.

Sobre l’obertura dels centres educatius per aquest final de curs, el síndic ha expressat que ‘una tornada precipitada en l’actual situació de pandèmia i sense condicions pot ser contraproduent’.

Segons el Síndic, l’obertura del juny ‘s’hauria de centrar en garantir l’atenció de situacions de major vulnerabilitat i d’impossibilitat de conciliació, i també situacions específiques com la preparació de la selectivitat o d’altres proves’.

En aquest retorn, el Síndic ha demanat que es contempli un pla específic per als centres amb elevada complexitat, on bona part de l’alumnat és socialment desfavorit i requereix aquest suport. En cas que sigui necessari cercar mesures de distanciament social, el Síndic ha instat a buscar espais alternatius, com escoles properes o equipaments municipals.

Així mateix, de cara al pròxim curs, el Síndic ha recomanat articular un pla específic per als centres amb elevada complexitat, després de constatar que molts alumnes socialment desfavorits no han pogut acabar el curs de manera telemàtica.

Així es desprèn de l’informe ‘Els centres educatius amb elevada complexitat davant la crisi derivada de la Covid-19’, en què el Síndic ha analitzat els efectes del confinament i les condicions específiques en què s’hauria d’iniciar el curs 2020-21 pel que fa al desenvolupament educatiu de l’alumnat socialment desfavorit.

Segons l’informe, molts alumnes socialment desfavorits no han pogut seguir l’activitat lectiva programada de manera adequada durant el curs 2019-20, tot i les actuacions dutes a terme per administracions, centres i professorat.

El Síndic atribueix la dificultat ‘no només a problemes de connectivitat, sinó també a dèficit d’acompanyament familiar i de problemes de desafecció escolar accentuats en l’actual situació de confinament’, de manera que insta a activar mesures que ajudin a pal·liar aquestes situacions.

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.