Fes-te subscriptor de VilaWeb

Aquest diari existeix perquè més de vint mil lectors han decidit que poden i volen pagar cinc euros el mes perquè tots rebeu tota la informació amb accés obert. Però no n'hi ha prou. En necessitem més. Tu ho vols i pots? Fes-te'n subscriptor ací.

El Síndic de Greuges ha obert una investigació d’ofici per aclarir si hi ha hagut responsabilitat del ministeri de Foment i d’Adif en el descarrilament de Vacarisses per falta d’inversió en infraestructures i de prevenció en la seguretat de les persones. El Síndic, que s’adreçarà al ministeri en aquest sentit, ja va fer un informe el 2016 sobre els drets de les persones en els serveis ferroviaris a Catalunya, que inclou 75 recomanacions per garantir la qualitat del servei públic de transport ferroviari. En aquest treball constata un dèficit d’inversions a Rodalies i Regionals. Ribó també va començar a investigar al juliol les esllavissades, i va demanar informació al respecte al Departament de Territori i al Col·legi de Geòlegs.

En l’informe del 2016, el Síndic constata que ‘és una evidència que el traçat de la xarxa ferroviària de Rodalies i Regionals es manté pràcticament intacte des de fa gairebé quaranta anys’ i insta Adif a treballar de manera activa per assegurar l’estat correcte de les infraestructures, com ara vies, talussos, catenàries o altres instal·lacions.

La investigació del 2018 sobre esllavissaments de terres i despreniments de roques es va dirigir al Govern i al Col·legi Oficial de Geòlegs. Aquest últim apunta la necessitat de coordinació entre tots els operadors que gestionen les infraestructures viàries i ferroviàries per fer una recopilació de dades i poder crear una eina de gestió del risc d’esllavissades i despreniments, tot identificant els punts crítics del territori.

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.