26.02.2025 - 22:32
|
Actualització: 27.02.2025 - 11:58
El professor de la Universitat de Barcelona (UB), que continua apartat de la facultat per presumpte assetjament sexual a una alumna després d’haver-ho comunicat ella el setembre del 2023 a la Unitat d’Igualtat de la universitat i denunciés també els Mossos d’Esquadra, ha criticat que hi ha una campanya de desprestigi, calúmnies i insults contra ell.
Segons un comunicat a la xarxa social X, el docent fa referència a l’atestat de Mossos d’Esquadra en què es resolia que els fets “no constitueixen cap infracció penal”, per la qual cosa es procedia a rebutjar-la. A més, indica que l’Audiència Provincial de Barcelona va confirmar que els fets denunciats no eren constitutius de cap dels tres delictes sobre els quals se l’acusava, i afegeix que la resolució incloïa el següent: “si alguna conducta d’assetjament s’endevina o intueix és la de la mateixa denunciant”.
Dilluns la UB informava en un comunicat que es mantenia la suspensió cautelar, i explicava que el setembre del 2023 va tenir constància del cas per una denúncia interna de l’estudiant i que immediatament es va activar protocol per actuar davant d’aquestes situacions. Es va oferir acompanyament psicològic a l’alumna, mesures de seguiment a l’àmbit acadèmic i suport per part dels professionals de la Unitat d’Igualtat, i informa que l’estudiant va denunciar davant els Mossos d’Esquadra “suposades agressions sexuals”.
La UB va obrir un expedient disciplinari al professor amb suspensió cautelar immediata de funcions per presumptes infraccions molt greus i greus, i aquest expedient es troba actualment en fase final d’instrucció, després d’haver estat suspès durant gairebé deu mesos perquè era oberta la via judicial.