El port de Miami refusa de referir-se a Espanya en un acord amb el port Barcelona

  • Les dues ciutats signen un conveni per a potenciar els creuers i el trànsit de mercaderies · El cònsol espanyol fracassa en l'intent que l'acord al·ludeixi al 'Regne d'Espanya'

VilaWeb
Redacció / ACN
02.05.2017 - 22:31
Actualització: 02.05.2017 - 23:22

Els ports de Barcelona i Miami han signat un acord per a potenciar els creuers i el trànsit de mercaderies. És un conveni per a intercanviar informació amb l’objectiu de millorar en quatre àmbits: mobilitat, seguretat, gestió marítima i medi. D’aquesta manera, el port més important del món en matèria de creuers, Miami, i el més important d’Europa, el de Barcelona, reforcen els lligams per a treballar plegats.

Com ja ha passat durant el viatge del vice-president del govern, Oriol Junqueras, als Estats Units, el cònsol espanyol ha provat d’interferir en l’agenda i els actes oficials prevists. Aquesta vegada ha volgut forçar que el conveni inclogués ‘Regne d’Espanya’ al document. Però no se n’ha sortit.

La petició ha estat rebuda amb estupefacció pels responsables del port de Miami que ho han acabat desestimant. ‘Tothom fa el que creu més oportú fer’, ha dit Junqueras, que no ha volgut valorar l’actuació del cònsol i ha ressaltat que la delegació catalana manté l’agenda de contactes amb empresaris, polítics i inversors aliens als moviments dels diplomàtics espanyols. ‘Els impediments que hàgim pogut tenir els hem superats’, ha afegit.

Acord en quatre àmbits
Els dos ports es comprometen a treballar per a potenciar tant el trànsit de creuers com el de mercaderies, perquè tots dos combinen ambdues activitats. El port de Miami està molt interessat a reforçar el trànsit de vaixells de càrrega amb Europa i, per això, ha dragat el port per aconseguir més profunditat (ha arribat a quinze metres) i poder moure més embarcacions amb ports, entre els quals els catalans.

L’acord reforça els vincles entre el primer port de creuers del món, el de Miami, que voreja els 5 milions de passatgers anuals, i el de Barcelona, el port base més important d’Europa, amb 2,6 milions de viatgers, que es comprometen a compartir coneixements per potenciar el trànsit de creuers. Segons el conveni, treballaran plegats en quatre àmbits.

En mobilitat, la feina se centra a millorar la gestió dels creueristes en aspectes com la combinació amb transports per a connexions, agilitar l’embarcament als vaixells reduint temps d’espera, investigar en tecnologia i explorar els enllaços amb l’aeroport. Junqueras ha remarcat que un dels objectius més importants per al Port de Barcelona és millorar la connexió.

En matèria de seguretat, Miami i Barcelona analitzaran els plans de protecció, el personal de seguretat necessari i, també, com oferir serveis mèdics propis en coordinació amb els centres de salut de la vora.

El tercer àmbit és sobre gestió marítima: estudiaran opcions de trànsit relacionades, també, amb la càrrega de mercaderies, suports logístics i remolc d’embarcacions.

El quart apartat és el de medi. Tots dos ports s’han compromès a cercar mesures per a reduir les emissions de gas i la despesa energètica, també vetllar pel compliment de la llei marítima contra la contaminació de l’aigua causada pels vaixells i promoure nous combustibles menys contaminants. Una altra proposta és oferir descomptes en les taxes per a les companyies amb més bones pràctiques ambientals.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any