El Govern espanyol adverteix la CNMV que Atlantia no li ha demanat encara autorització per comprar Abertis

  • A través de sengles missives remeses pels ministres de Foment i Energia

VilaWeb
Redacció
09.10.2017 - 11:40

A través de sengles missives remeses pels ministres de Foment i Energia

MADRID, 9 (EUROPA PRESS)

El Govern espanyol ha advertit la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) que Atlantia no li ha sol·licitat encara la preceptiva autorització que, tal com indica la llei, necessita per aconseguir el control de les autopistes i els satèl·lits que el grup de concessions explota a Espanya, segons han confirmat a Europa Press fonts del Ministeri de Foment.

L’Executiu ha realitzat aquest avís al supervisor del mercat mitjançant sengles cartes remeses pel ministre de Foment, Íñigo de la Serna, i el ministre d’Energia, Álvaro Nadal, tal com avança el diari digital ‘El Confidencial’.

L’advertiment del Govern espanyol arriba mentre la CNMV porta gairebé quatre mesos analitzant el fullet de l’operació que Atlantia va presentar formalment el passat 15 de juny, dos mesos després que a mitjan abril anunciés el seu interès per l’empresa espanyola.

En les seves cartes, amb data del 25 de setembre, els ministres indiquen que “a la data, no s’ha rebut sol·licitud de l’oferent per a l’anàlisi de l’autorització” regulada en la corresponent Llei.

Des que Atlantia va anunciar la seva intenció de fusionar-se amb Abertis, el Govern espanyol ha suggerit en diferents ocasions la possibilitat d’oposar-se a l’operació, al·legant l'”interès general”, donat el caràcter estratègic de les autopistes i satèl·lits que explota Abertis que, en última instància, són titularitat de l’Estat.

En el cas de les vies, la Llei d’Autopistes, un text dels anys setanta, diu en el punt u del seu article 31 que “la cessió (de les vies de pagament) a un tercer requerirà el previ consentiment del Govern espanyol”.

Aquesta autorització és necessària atès que, tal com diu la mateixa llei en el seu article 3, “el servei objecto de la concessió (l’autopista) constitueix una activitat pròpia de l’Estat, que el concessionari gestiona, en el seu nom i temporalment, sota la inspecció i vigilància de l’Administració que concedeix”.

‘PICADES D’ULLET’ D’ATLANTIA

Davant aquestes reticències, en el fullet explicatiu de l’opa que va presentar al juny davant la CNMV, Altantia inclou diverses ‘picades d’ullet’ al Govern espanyol.

Així, la companyia controlada per la família Benetton manifesta expressament la seva “voluntat d’atendre els interessos estratègics” que Espanya té en els actius de la companyia.

Així mateix, es compromet a mantenir la seu espanyola d’Abertis, al fet que aquesta empresa segueixi cotitzant i a respectar la seva estructura de gestió i govern corporatiu.

Abertis és actualment primer grup d’autopistes del país, atès que explota una xarxa de 1.560 quilòmetres. A més, controla el 90,8% de l’operador de satèl·lits Hispasat, del qual l’Estat té el 9,2% restant a través del CDTI (1,8%) i SEPI (7,41%).

No obstant això, el grup que dirigeix Francisco Reynés compta amb vies de pagament a França, Brasil, Xile, Argentina, Puerto Rico, Índia i la mateixa Itàlia.

A més d’Atlantia, Abertis ha suscitat l’interès d’ACS, grup constructor espanyol que recentment va ratificar el seu interès per llançar una opa competidora pel grup de concessions, operació que garantiria l’espanyolitat dels seus actius.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any