El germà de Pedro Sánchez esquiva la premsa abans del judici per la feina a la Diputació de Badajoz

VilaWeb
28.05.2026 - 10:31
Actualització: 28.05.2026 - 10:45

L’Audiència de Badajoz ha engegat el judici a David Sánchez –germà del president del govern espanyol, Pedro Sánchez– per la seva feina com a coordinador d’activitats i conservatoris de la Diputació de Badajoz, on va ser contractat el 2017. Un lloc de feina que, segons la magistrada instructora, se li va fer a mida.

Sánchez ha esquivat la premsa –hi havia molta expectació a l’avinguda de Colón– i ha entrat a l’Audiència per la porta del darrere, com la majoria dels acusats. La primera jornada del judici se centrarà en les qüestions prèvies. Les acusacions populars ja han dit que no en presentaran cap.

Les acusacions populars, entre les quals hi ha Manos Limpias, Hazte Oír, Abogados Cristianos, Vox i el PP, demanen tres anys per a Sánchez pels presumptes delictes de prevaricació administrativa i tràfic d’influències. El tribunal haurà de dirimir si el lloc de feina es va crear d’acord amb el marc legal o si va ser un cas de nepotisme.

El procediment, que és previst que s’allargui fins al 4 de juny, afecta també l’ex-dirigent del PSOE d’Extremadura i president de la Diputació de Badajoz, Miguel Ángel Gallardo, i nou persones més.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor