El col·lectiu de gais i lesbianes de València denuncia agressions durant la processó del Nou d’Octubre

Per: Redacció


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.

Fes-te subscriptor de VilaWeb
Lambda, el col·lectiu de lesbianes, gais, transsexuals i bisexuals de València, denuncia que els membres que van participar ahir a la Processó Cívica del Nou d’Octubre a València, van ser víctimes d’insults i agressions per part de membres de l’extrema dreta valenciana. Fani Boronat, coordinadora general de Lambda, explica que quan estaven davant de l’Ajuntament van ser increpats i els van robar una bandera. I afegeix: ‘Van escopir al coordinador del grup de Drets Humans’.
També denúncia que durant la processó van patir tot tipus d’insults. ‘Ens van increpar constantment, –afegeix Boronat– instant-nos a abandonar la Processó i insultant-nos, sense actuació per part dels cossos i forces de seguretat per impedir-ho, creant-se un clima d’alta tensió, violència i fins i tot de terror’.
Lambda vol manifestar que han estat víctimes d’un delicte d’odi per motius d’orientació sexual, i per això demanen l’aprovació d’una llei autonòmica contra la fòbia als col·lectius de gais i lesbianes al País Valencià.
S'ha afegit la noticia a Favorits