El cap dels forenses egipcis nega que l’anàlisi preliminar de l’avió d’Egypitair apunte a una explosió a bord

VilaWeb
Europa Press
24.05.2016 - 18:16
Actualització: 24.05.2016 - 20:16

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

El cap de l’Autoritat Forense d’Egipte, Hisham Abdel Hamid, ha negat que l’anàlisi preliminar de les restes mortals de passatgers del vol MS804 d’Egyptair suggerisquen que es va registrar una explosió a bord de l’aeronau, i alhora ha fet una crida a no especular sobre els fets, ha informat l’agència de notícies oficial egípcia MENA.

En un comunicat, Hamid ha dit que “tot el que s’ha publicat és completament fals” i que es tracta de “conclusions” a les quals no han arribat els investigadors forenses. Per esta raó, ha reclamat als mitjans que aborden amb cautela les informacions sobre el vol d’Egyptair per a no causar confusió en l’opinió pública amb la difusió de “rumors falsos”.

Les declaracions del cap de l’Autoritat Forense egípcia arriben poc després que un responsable forense i fonts de la investigació asseguraren este dimarts a Reuters que l’anàlisi preliminar de les restes mortals trobades apunta que hi va haver una deflagració a bord.

“La mida de les restes humanes apunta a una explosió, el fragment més gran que s’ha trobat té la mida del palmell d’una mà. Algunes de les restes van començar a arribar diumenge en 23 bosses”, ha explicat el responsable forense.

Un altre responsable forense ha dit, tot i això, que només s’ha rebut de moment un xicotet nombre de restes i ha considerat que és massa prompte per a establir si hi va haver una explosió en ple vol.

El vol MS804 d’Egyptair va desaparèixer dels radars la matinada del 19 de maig poc després d’entrar a l’espai aeri egipci quan realitzava la ruta entre París i el Caire amb 66 persones a bord.

Les autoritats egípcies i franceses van confirmar que no hi ha supervivents i que l’avió es va estavellar al mar Mediterrani però no se sap què va provocar la caiguda de l’aeronau, que va estar precedida de diversos girs bruscos.

Els investigadors francesos sostenen que l’avió va enviar una sèrie d’alertes que indicaven que s’havia detectat fum a bord, així com possibles errors d’ordinador just abans que l’avió desapareguera dels radars.

Els senyals no indiquen què podria haver causat el foc i els experts en aviació sostenen que no es pot descartar ni un sabotatge ni una fallada tècnica. Els investigadors confien que les restes de l’aeronau, les maletes i la roba i les anàlisis químiques per a detectar les empremtes d’una explosió, segons persones que van participar en investigacions de casos amb explosions provocades.

Més notícies

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 60€ l'any / 5€ el mes