El ministre d’Interior espanyol, Juan Ignacio Zoido, va comparèixer ahir al senat espanyol per donar explicacions sobre l’operatiu policíac del primer d’octubre, que va quantificar en  87 milions d’euros. A més, va dir que s’havien enviat sis mil agents de la policia espanyola i de la Guàrdia Civil i que la violència que havien exercit el dia del referèndum havia estat culpa del govern de la Generalitat. Tot i la gran importància periodística de la revelació, avui és difícil de trobar aquesta informació a les portades dels grans diaris espanyols i en alguns de catalans.

El Periódico

El diari dirigit per Enric Hernández no ha trobat cap espai on explicar els 87 milions d’euros que va costar el desplegament policíac de la tardor. En canvi, dedica la major part de la portada a una notícia sobre infrastructures a l’Hospitalet. Menció especial mereix l’enfocament que fa de l’informe de l’ONG Human Rights Watch, que segons El Periódico ‘nega que el procés sigui un assumpte de drets humans’. Si bé és cert que al seu informe anual sobre qüestions que afecten els drets humans no tracta del dret d’autodeterminació de Catalunya, sí que hi apareix la repressió contra l’independentisme: la violència de l’1-O, la destitució del govern català i la persecució judicial d’alts càrrecs del govern.

La Vanguardia

La Vanguardia, en canvi, sí que publica aquesta informació a la portada, tot i que no hi és pas la notícia més destacada. Hi sobresurten el titular ‘Puigdemont pressiona ERC amb la investidura a distància’ i l’entrevista al president del parlament, Roger Torrent. També dedica més espai a la notícia ‘Un test de sang obre la via a la detecció de vuit tipus de càncer’ que no pas al cost de l’operació policíaca per a reprimir l’1-O.

El Mundo

El diari El Mundo posa a la portada una fotografia de Juan Ignacio Zoido durant la compareixença d’ahir al senat. Així i tot, no destaca pas els 87 milions d’euros que, segons el ministre espanyol, va costar la repressió contra els votants del referèndum, sinó que el titular és: ‘L’ANC reclama més mossos per a fer front a l’estat’. Ahir Zoido va culpar el cos de Mossos d’Esquadra de no haver estat prou diligent durant l’1 d’octubre.

El País

Cap espai a la portada d’El País per a la revelació de Zoido. L’única informació relativa a Catalunya és ‘Rajoy estudia com prevenir la investidura de Puigdemont’. La informació destacada del diari és una entrevista a l’ex-president brasiler Lula de Silva, de qui destaquen el titular següent: ‘Si es prohibeix a Lula de ser candidat, seria un frau’.

La Razón

La Razón dóna als 87 milions d’euros que va costar l’operatiu policíac contra l’1-O un espai semblant al que hi dóna La Vanguardia. Tanmateix, és l’únic dels grans diaris espanyols que hi dedica un espai.

ABC

El diari ABC dedica tota la portada a l’alcoholisme dels menors d’edat espanyol i, per tant, tampoc no hi trobem la dada revelada per Juan Ignacio Zoido.

Combined-Shape Created with Sketch.

Ajuda VilaWeb
Ajuda la premsa lliure

VilaWeb sempre parla clar, i això molesta. Ho fem perquè sempre ho hem fet, d'ençà del 1995, però també gràcies al fet que la nostra feina com a periodistes és protegida pels més de 20.000 lectors que han decidit d'ajudar-nos voluntàriament.

Gràcies a ells podem oferir els nostres continguts en obert per a tothom. Ens ajudes tu també a ser més forts i arribar a més gent?
En aquesta pàgina trobaràs tots els avantatges d'ésser subscriptor de VilaWeb, a què tindràs accés a partir d'avui.