La comissió d’investigació sobre la gota freda arrancarà el 3 de març a les Corts

  • Aquesta comissió va ser constituïda oficialment dilluns passat i serà presidida per Vox

VilaWeb
03.02.2025 - 13:24
Actualització: 03.02.2025 - 13:42

La comissió que investigarà les causes de les inundacions per la gota freda del 29 d’octubre i la gestió per part de totes les administracions arrancarà el 3 de març a les Corts. La taula de la comissió s’ha reunit avui i ha acordat que la presentació del pla de treball acabarà el 28 de febrer a les i que la primera reunió serà el 3 de març a les 10.00.

Aquesta comissió va ser oficialment constituïda dilluns passat i la diputada de Vox Míriam Turiel va ser elegida presidenta. El diputat del PP Vicente Betoret en serà el vice-president i la diputada del PSPV Alicia Andújar la secretària.

Els grups parlamentaris ja han avançat que demanaran les compareixences del president de la Generalitat, Carlos Mazón; l’ex-consellera d’Interior, Salomé Pradas; i els responsables de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer i d’Aemet. També demanaran documentació com ara la factura del dinar del president el dia de la gota freda a El Ventorro, i el registre de les seues trucades aquella tarda. Vox, a més, demanarà la compareixença del president espanyol, Pedro Sánchez. Per part seua, Compromís demanarà la de l’amor de El Ventorro.

La seua creació es va acordar el 28 de novembre, un mes després dels aiguats que van acabar amb la vida de 227 persones. La finalitat d’aquest òrgan és analitzar les causes de les inundacions, la gestió de totes les administracions, les conseqüències i possibles actuacions per a la recuperació del territori afectat. El seu treball es desenvoluparà durant dotze mesos. Després, s’elaborarà un dictamen que es durà al ple de les Corts per al seu debat i aprovació.

Entre els representants dels quatre grups parlamentaris en aquest òrgan figuren els síndics del PSPV, José Muñoz, i de Vox, José María Llanos, així com els portaveus adjunts del PP, Laura Chuliá, i de Compromís, Isaura Navarro.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor