Una dieta saludable i equilibrada segueix el mateix principi bàsic tant a l’estiu com a l’hivern: prioritzar els aliments d’origen vegetal i poc processats. Però també és ben cert que la calor, el bon temps i la varietat de productes que trobem al mercat en aquesta època de l’any ens permeten fer preparacions senzilles, saludables i boníssimes, que faran les delícies dels més menuts de casa.

La cuina a l’estiu ha de ser fresqueta i divertida. Podem deixar enrere les sopes calentes i els guisats per passar a cuinar cremes fredes, amanides de mil colors, macedònies, gelats de fruita casolans…. A més, aprofitant que s’ha acabat l’escola i que els nens i nenes tenen més temps lliure, podem animar-los a entrar a la cuina amb nosaltres, compartir una estona agradable plegats i ensenyar-los a menjar bé mentre ens divertim remenant cassoles. Tot i que no cal que els menuts mengin un ampli ventall d’aliments per tal que la seva alimentació sigui saludable, implicar-los a la cuina serà una bona manera d’ampliar la seva cultura gastronòmica i que aprenguin a gaudir d’un bon àpat preparat per ells mateixos.

Primer de tot, ens caldrà decidir quins plats cuinarem. Escull receptes fàcils de preparar i que incorporin fruites, verdures, cereals o llegums. Podeu preparar amanides de pasta, arròs o llenties, cremes fredes com la Vichyssoise, la sopa de meló o de síndria, el gaspatxo, macedònia o broquetes amb fruita variada…

Per seguir llegint l’article, feu clic aquí.

VilaWeb necessita el vostre suport

El dret d'informació és indiscutible i, en dies com aquests que vivim, que tothom hi pugui tenir accés és més necessari que mai. A VilaWeb treballem de sempre per donar la millor informació possible amb accés lliure, sense barreres de pagament. Simplement demanem als qui pugueu i vulgueu pagar que ens ajudeu fent-vos-en subscriptors, per poder garantir la continuïtat i la independència del diari.

Trobareu més informació sobre les subscripcions en aquesta pàgina.

 

Vicent Partal
Director de VilaWeb