La pràctica esportiva té multitud d’efectes positius, especialment en la infància i primera joventut, tant a nivell físic com psicològic. L’exercici físic, per exemple, millora la circulació, enforteix els ossos i beneficia el metabolisme. També augmenta la despesa calòrica, cosa que contribueix a prevenir i reduir l’obesitat i, fins i tot, a llarg termini, ajuda a pal·liar el dany de malalties cardiovasculars, diabetis i alguns càncers. Respecte la salut mental, es creu que l’esport estimula la funció cerebral i millora tant la qualitat de vida com la imatge d’un mateix. A més a més, pot contribuir a tractar la depressió i l’ansietat.

Tots els nens i adolescents haurien de practicar almenys una hora d’activitat física diària, però la meitat de la població espanyola d’entre sis i divuit anys no segueix aquesta recomanació. Per tot plegat, a continuació, us oferim alguns consells per fomentar l’exercici físic.

Per seguir llegint l’article, feu clic aquí.

Combined-Shape Created with Sketch.

Ajuda VilaWeb
Ajuda la premsa lliure

VilaWeb sempre parla clar, i això molesta. Ho fem perquè sempre ho hem fet, d'ençà del 1995, però també gràcies al fet que la nostra feina com a periodistes és protegida pels més de 20.000 lectors que han decidit d'ajudar-nos voluntàriament.

Gràcies a ells podem oferir els nostres continguts en obert per a tothom. Ens ajudes tu també a ser més forts i arribar a més gent?
En aquesta pàgina trobaràs tots els avantatges d'ésser subscriptor de VilaWeb, a què tindràs accés a partir d'avui.