L’ex-conseller dels trens, Felip Puig, s’ha passat a la privada, com ja era sabut. La notícia, ara, és que concretament s’ha passat a l’empresa privada que gestiona el tramvia de Barcelona. Serà nomenat aquesta setmana, segons que avançava ahir La Vanguardia. L’empresa privada que presidirà Felip Puig es diu Tram. Aquesta empresa és ben curiosa. En parlàvem a l’article ‘Un tramvia anomenat diners‘  i us la resumiré: vosaltres no heu sentit mai els defensors del Tram dient que és una manera de plantar al cotxe? Que el Tram, venen a dir, és ecològic? Doncs uns dels accionistes privats del Tram és Moventia, que compta amb més de vint concessionaris… de cotxes! Un soci minoritari de Moventia és l’empresa Comsa Emte, de la família Sumarroca, encausats en el cas Pujol, acusats de finançar CDC.

Felip Puig substituirà en el càrrec Francisco Javier Vizcaíno Muñoz, president de Cedinsa, empresa que fa autopistes. Cedinsa agrupa quatre grans constructores: FCC, Comsa, Copisa i Copcisa.

Ada Colau i els comuns defensen el tramvia per la Diagonal amb determinació. Juntament amb Felip Puig, són  els seus grans partidaris. De fet, Ada Colau va fitxar Pere Macias,  polític convergent, durant molts anys diputat a Madrid, amb l’objectiu de tirar endavant el tramvia. Va ser un fitxatge sonat.

Des d’ahir sabem, doncs, que el convergent Pere Macias treballarà a favor del tramvia des de l’ajuntament d’Ada Colau i el convergent Felip Puig, des de de l’empresa privada. Qui ho diu que administració i empresa viuen d’esquena els uns dels altres? Quina meravella. Bravo!

Ah, parlant de Pere Macias, fitxatge estrella de Colau. A vosaltres us sona el rescat de les autopistes de Madrid? Costarà 5.000 milions. Amb 5.000 milions es pot pagar Departament d’Educació de la Generalitat en un any. Això regalem. I sabeu on comença la brillant idea de rescatar les autopistes de Madrid? De Convergència i Unió al Congreso. Entre els defensors abrandats d’aquesta idea, ho heu endevinat, tenim Pere Macias. Llegiu-ho aquí.  Es veu que la Colau ha anat a fitxar el que rescatava autopistes madrilenyes, tu. Es veu que Pere Macias és rival polític del CDC de Barcelona. Qui ho havia de dir.

Quan uns quants pensàvem en una aproximació entre el sobiranisme i el món dels comuns no pensàvem, exactament, en això. Quan volíem que el món d’Ada Colau i el convergents arribessin a algun acord, no pensàvem en els beneficis d’una empresa privada presidida per Felip Puig. Però, en fi, aquí ho tenim: el tramvia per la Diagonal ha unit el sector negocis convergent i el món dels comuns. Això, amics, va a tota màquina.

Aquest article que llegiu es publica gràcies als subscriptors voluntaris, que amb el seu suport econòmic i periodístic són la clau perquè VilaWeb us arribi cada dia. Si podeu contribuir amb una petita quota a fer de VilaWeb un mitjà encara més independent i de més qualitat, us demanem que us apunteu clicant ací.