Catalunya té cent setanta-nou empreses dedicades a la intel·ligència artificial que ocupen 8.400 treballadors

  • El 92% de les companyies són PIMES i el 75% s'hi dediquen des de fa menys de deu anys

VilaWeb
ACN
20.06.2019 - 11:48
Actualització: 20.06.2019 - 15:15

Al Principat hi ha cent setanta-nou empreses que treballen en l’àmbit de la intel·ligència artificial que ocupen 8.400 treballadors i generen una facturació agregada de 1.358 milions d’euros. Així es desprèn de l’estudi ‘La intel·ligència artificial a Catalunya’ elaborat conjuntament pel Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública i ACCIÓ, que s’ha presentat avui. D’acord amb el mateix, el 92% de les empreses catalanes del sector són PIMES i el 71,5% fa que s’hi dediquen menys de deu anys. A més, el 63% són ‘startups’. Tot i això, el 27% d’aquestes empreses ja exporten.

D’altra banda, gairebé el 75% es dediquen al desenvolupament de software o de dispositius intel·ligents, el 10,6% treballen en la creació d’algoritmes, el 10,6% en l’àmbit de la consultoria i el 3,9% són proveïdores de serveis basats en aquestes tecnologies.

A escala mundial, l’estudi calcula que l’impacte de la intel·ligència artificial en el PIB global arribarà al 14% el 2030, uns 15,7 bilions de dòlars. Per zones, aquest impuls es concentrarà als Estats Units i la Xina -que el 2016 ja concentraven el 79% de les patents mundials- i Europa. En aquest darrer cas, la Comissió Europea ha anunciat un pla per invertir 1.500 milions d’euros fins al 2020 per fomentar la recerca i superar els 20.000 d’euros invertits en els propers deu anys.

L’estudi conclou que l’increment del PIB és conseqüència de l’augment de la productivitat a partir de l’automatització de processos i de l’increment de la força de treball, assistida per la intel·ligència artificial, que afavoriran un estalvi de temps i de costos de producció. A més, apunta que la demanda de productes i serveis d’aquest àmbit creixerà.

Paral·lelament, hi ha macrotendències que comencen a impactar l’economia, com la digitalització i l’impuls de la connectivitat intel·ligent que comporten nous models comercials. Per exemple, el canvi en el paradigma de la mobilitat, amb l’automatització de vehicles.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any