
Per: Vicent Partal


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.

Fes-te subscriptor de VilaWeb
Pedro Sánchez, el president provisional del govern espanyol, va comparèixer a la Moncloa ahir, quan es va saber el contingut de la sentència. I ho va fer per afirmar –vegeu què va arribar a dir!– que amb aquesta sentència s’acabava l’amenaça (per a Espanya) d’un procés d’independència de Catalunya. Qualsevol persona mínimament sensata ja podia preveure què passaria durant el dia d’ahir. Era previsible aquesta extraordinària reacció del país durant hores i hores i que ja ha dut la confrontació amb l’estat espanyol uns quants graus més amunt d’allà on era. Amb gest falsament compungit, Sánchez va demostrar que viu en una realitat paral·lela. Continua més pendent d’apuntalar la mentida en què es mou Espanya d’ençà de la sentència contra l’estatut que no pas de gestionar la realitat de Catalunya, aquesta realitat que Espanya no vol veure d’aleshores ençà i encara menys després del referèndum d’autodeterminació.
No, Pedro Sánchez: el procés d’independència no s’ha acabat, ans al contrari. L’impuls que li ha donat aquesta sentència tindrà, sens dubte i com ha estat fàcil de comprovar en molt poques hores, unes conseqüències monumentals, immenses. En molts sentits i en moltes direccions, no tan sols en la relació de Catalunya i tots els Països Catalans amb Espanya, sinó també dins la realitat política catalana.
Aquest canvi enorme que es va viure ahir en l’actitud i la manera de fer de la gent, ben visible, obri una nova època. Una època que és el fruit acumulat, dia a dia, de l’enduriment macerat amb paciència aquests darrers dos anys. Però també de l’aprenentatge de tot allò que va passar després del referèndum d’autodeterminació, després del 3 d’octubre i després de la proclamació d’independència. Aquesta vegada això no serà igual. Això no anirà igual. El baix perfil de les reaccions de la classe política va ser molt significatiu i aclaridor del poc que podem esperar d’ells. Però ho va ser molt més el desbordament evident de la població als carrers, a les places, als aeroports, a les carreteres, a les vies de tren i a les autopistes. És la notícia que esperàvem, el senyal d’un nou inici.
Ara hi ha gent que es demana com es resoldrà això i què caldria fer políticament. I la resposta avui és el carrer, tota la resposta és al carrer. Allà on ens hem trobat sempre sense saber què vota o pensa el del costat. Allà on ens sabem molt forts i dignes. Allà on les mentides i les manipulacions no fan efecte. Ara cal encarregar-nos, tots plegats com a ciutadans actius, que això no s’ature. Que dure dies i dies, tants dies com siga possible, i que siga tan fort com puga ser.
Un sol dia de protestes, ni que siga tan emocionant i vigorós com va ser tot allò que visquérem ahir, no val, no n’hi ha prou. Molts dies seguits, que duguen a l’apoderament dels ciutadans i alhora la resposta autoritària d’aquest poder espanyol que en poques hores ja ha donat mostres palpables de no veure clar què passa, han d’obrir espais perquè passen coses en tots els àmbits. Dins el país i fora. També entre una opinió internacional que ahir es mirava la sentència incrèdula, encara sense entendre gaire bé què passa. Amb una incredulitat que només deixarà pas a la reclamació si nosaltres fem visible, d’una manera contundent i sostinguda, que ha començat la revolta contra la tirania. I en aquesta línia va ja el duríssim editorial de The Guardian, una de les capçaleres de referència al món.
Ara no hi ha, doncs, excuses, tot depèn de nosaltres. Hem de fer visible que ha començat la revolta contra la tirania, contra aquesta despietada tirania dels jutges que tant ens ha horroritzat amb la seua prepotència, contra aquesta tirania dels polítics espanyols que refusen el diàleg i la negociació, que neguen el dret d’autodeterminació del poble català. Sobretot sabent, com sabem, que aquesta és l’única manera d’eixir de l’espiral on ells mateixos ens van posar quan van destruir de manera prepotent l’estatut del president Maragall, potser pensant-se que la nació dels catalans no seria capaç de fer això que tots vosaltres, gràcies infinites, feu ara mateix.
Darrers editorials:
–El ‘moment Txornòbil’ d’Espanya
–Tres coses que sé sobre la reacció a la sentència, abans no arribe
–El seu problema és que l’escorpí, la Guàrdia Civil, picarà
–Estem sols?
51 comentaris dels subscriptors

JORDI PIGRAU
14.10.2019 | 22:32
El Sr Sanches s’equivoca de mig a mig, però com es ell el que mana això li importa un rave
Mentre Europa no vulgui mirar, ell tranquil…

Francesc Xavier Bueno
14.10.2019 | 22:36
Vam votar per voluntar del Regne d’Espanya el 21D 2017. Objectiu independentista: ratificar el Govern de la República i reposar el MH President Puigdemont. Majoria independentista, tot a favor. 30 de gener de 2018: espantada unilateral de Torrent (ni Molt ni Honorable). Des de llavors picabaralles i president vicari Torra. Ara i avui, post STS, la única acció política amb resó internacional seria reposar el MH President Puigdemont. Demà mateix el Parlament pot fer-ho, resó i efecte espatarrant. Però no ho farà, no. Les forces polítiques independentista criden a la mobilització. Tanmateix, les presons en mans de la Generalitat custodiaran els presos polítics amb clau i forrellat i la Policia catalana reprimirà els ciutadans que és revoltin tot seguint les indicacions dels partits que manen.
La clau de tot plegat és al 30 de gener de 2018. La resta és administrar la rendició sense presentar batalla. I ara performances, moltes i variades. Ah! A les darreres eleccions espanyoles 22 diputats independentistes de 48 a Catalunya.

Jaume Bosch
14.10.2019 | 22:40
Més Mont-roig, molt més, aviam qui es cansa abans, donem feina als piolins, no aguantaran molts dies, i als mossos botiflers d’en Buch.
NO COMPREM productes ni serveis ejpañoles.
Pit i collons, endavant!

Joan Maria Camprodon
14.10.2019 | 22:48
És perfecte, Vicent. És, al meu entendre, l’editorial que toca.
No és qüestió de Quim Torra, no és qüestió del Parlament. És el carrer. I que no s’aturi.
És el “momentum”. Ara. Estem fent nostres els carrers, les places, les carreteres, l’aeroport, les vies del tren. Ens estem apoderant.
És el moment d’arriar les estanqueres i col·locar les estelades. És el moment d’obrir les presons.
És el moment de proclamar la independència.
Ara.

Robert Joan
14.10.2019 | 22:48
La comparació d’ahir entre l’estat espanyol i l’URSS, per més que tècnicament fos impecable, pràcticament era enganyosa. Va deixar fora fets tan importants com que 1) a l’URSS eren totes les repúbliques les afectades pels problemes d’estat, ací només ho està Catalunya i 2) L’URSS no tenia ni una policia nacional ni una guàrdia civil imbuides per un “todo por la patria”.
L’editorial d’avuí és molt més encertada i té un valor pràctic real. Crec que marca elements esencials en el camí que cal fer. Només cal que siguem capaços de seguir el camí anunciat.

Albert T
14.10.2019 | 22:56
Diuen que ja han tornat a cridar a la desmobilització!!!
Que collons feu??? Ara ja hem començat i cal seguir in-de-fi-ni-da-ment i sense parar, que és el que no s’enten?
No sé qui ho porta això del Tsunami aquest, però si es comença no es para, que us penseu que la gent està per ara si ara no, ara toca ara no toca…, fins els pebrots de tant inepte.
Hi ha coses que s’engeguen per si mateixes, però si les atures forçadament potser no es tornen a engegar. Que va passar amb el 3 d’octubre i següents amb el torneu a casa que no cal fer res?, doncs això que no hem fet res, a part de retrocedir com a babaus seguint consignes que fan uns quants per ves a saber quins interessos!
N’hauríem d’haver après, però ho dubto i així no nem enlloc, només gastar energia inútilment i cremar més a la gent!

Jaume Riu
14.10.2019 | 23:32
2019 10 14 NO ÉS EL QUE SEMBLAVA
Des del 9-N de 2014 ens hem anat acostumant a descobrir que en el regne d’Espanya res no és el que semblava.
Ara mateix, no està decidit que la sentencia del TS s’hagi de fer efectiva tal com sembla, doncs el TJUE encara té obert fins primers de novembre la decisió sobre la immunitat dels eurodiputats electes.
Ah, i el tema de sedició sense violència i la malversació sense despesa admeten tota mena d’especulacions explosives.
Veure si tot és el que vol semblar em sedueix especialment.
En parlarem d’aquí unes setmanes.

Miquel Gilibert
14.10.2019 | 23:48
Hem de seguir així molt de temps. No defallim. Avui davant Via Laietana, a Sant Jaume i a l’aeroport he vist gent jove fent front als brètols. Fent la cosa més bonica que qualsevol persona pot fer: lluitar contra la tirania.
Caldrà seguir així tots, molt temps fins que la roda de la història giri cap a la llibertat, la concòrdia i la democrácia i el nostre poble trobi el seu lloc entee els altres del món. No defallim perquè la causa de la justícia està per sobre de tots nosaltres. La democràcia i la llibertat estan més enllà de nosaltres mateixos.
Seguim així. Donec perfitiam!!

MAGDA GIFRE
14.10.2019 | 23:59
Efectivament, la resposta és al carrer i ha començat la revolta contra la tirania. Gràcies per les teves paraules tant engrescadores. Si tenim ben present que ha començat la revolta i no hem de permetre que s’aturi, ho aconseguirem.
Ho varem tenir a tocar i no vàrem ser prou forts, segurament pels polítics, massa prudents i temorosos i l’excés de dependència que teniem de les seves instruccions. Com xais obedients només fent el que ens deien.
Ara ja sabem que només el poble salva al poble i que hem de ser nosaltres mateixos, ben organitzats els que encetem un període de desgast que no s’aturi fins aconseguir l’objectiu.
Ells son malvats i ferotges però ignorants i inconscients. La seva supèrbia els perdrà.

Anna Maria Niño
15.10.2019 | 00:20
Un dia no fa camí, ara toca la persistència i la constància amb accions que les forces de seguretat no puguin avançar. La força la té el poble. D’Europa no esperem res, només cal mirar a Turquía.

Josep Jallé
15.10.2019 | 00:29
Benvolgudes, benvolguts, director, redactors, corresponsals …. estructura tota: moltes gràcies per la tasca informativa que esteu desplegant arreu dels Països Catalans. Ahir, jornada memorable, reflectia moltes coses però en destaco una: no tenim por. A l’altre costat de les ratlles vermelles, assenyalades pel franquisme 2.0 on ens volen mantenir, hem dit prou contundentment a tanta venjança i odi encoberts de legalitat, la seva, arbitraria i a mida, com es desprèn de les sentències que, com també diuen ells, generen jurisprudència …. la seva. L’arbitrarietat ha estat clamorosa. Però nosaltres no som d’aquest món de mentides, trampes i corrupteles. Cal seguir per fer-los fora de les nostres vides, hisendes i mentalitats. Junts ho aconseguirem, sense perdre el pas … cal que neixin iniciatives a cada instant. Fer no era esperar, fer era renovada lluita de l’avui pel demà …. (gràcies, Lluís, per aquestes lletres, adaptables). I a tots vosaltres, plegats, gràcies per aquesta pinya quotidiana. Seguim.

Secundí Mollà
15.10.2019 | 01:04
Tot açò acabarà (bé) o no acabarà.

Carles Benito
15.10.2019 | 01:35
Carles Benito
Vos, apreciat Sr. Partal, deis: “Ara hi ha gent que es demana com es resoldrà això i què caldria fer políticament”. Doncs permeteu-me de somniar un milió de catalans tot travessant Europa a peu a la recerca del seu legítim Presisdent per tal que faci efectiva la proclamació suspesa. De tots els lemes que he vist durant aquesta jornada em quedo amb el que diu CONTRA SENTENCIA INDEPENDÈNCIA, fem-lo “trending topic”. Salutacions ben cordials.

Berta Carulla
15.10.2019 | 01:52
Perseverar en això d’avui serà la clau, gràcies, sr. Partal.
Visca Catalunya i visca els catalans, lliures de tirania!

ENRIC ROIG
15.10.2019 | 02:21
Esperem que aquesta vegada si tot continùa igual, se’ns encengui la llum i puguem fer una recollida popular de signatures per promoure un vòt de censura contra el govern, si se’ns torna encara més acomodat i acollonit. Al cap i a la fí, potser no ens sortirà res gaire millor, pero pitjor no ho serà. Un gran problema que comença a ser greu és que ja s’està imposant una clase política també a casa nostra que s’està encartronant i s’anirà convertint, poc a poc, en una secta de ninots indecisos, que agafa gust a moure’s per interessos i que no té prou capacitat imaginativa, decisió i valentía per a ser eficaç i ùtil als ciutadans, encara que hagi d’arriscar-se.

Josep Maria Martín
15.10.2019 | 03:52
És cert que tenim una gran tirania davant i contra nosaltres.. però..
La desobediència és desacatar les lleis espanyoles injustes. Com ho feia la gent de Luter King.
La desobediència no és bloquejar aeroports tot i que fer-ho un dia pot mostrar un cert convenciment de que no volem cedir.
La repressió augmentarà perquè Espanya té molt clar que mai deixarà Catalunya en llibertat. Té també clar que sense aquesta “regió espanyola” l’estat espanyol moriria.
No tots els 2.200.000 són gent convençuda. No crec que poguem seguir bloquejant la Renfe i els aeroports per massa temps.
He vist molts ciutadans indignats contra els independentistes, intentant atropellar, amb vehicles, els manifestants que anavem a la Plaça de Sant Jaume.
Anirem creant anticossos contra nosaltres si seguim ACCEPTANT LA CONSTITUCIÓ mentre la Generalitat ataca, amb els mossos, tota aquella gent que Torra ha exhortar a sortir al carrer.
Massa contradicció. Això no s’aguanta ideològicament de cap de les maneres.
La gent de Luter King ho van entendre molt millor que nosaltres…

Antoni Andreo
15.10.2019 | 03:58
En après a defensar el Nostre País més de 300 Anys, ara és un altre moment de Residencia continuada i Cordinada per què sigui efectiva.
. GRÀCIES A TOTS CONTINUEN!!!!
. . DONEC PERFICIAM 🗽 🎗

Victor Serra
15.10.2019 | 04:51
He vist molta gent pacífica ocupant l’Aeroport. Il.lusionant. Però també he vist alguns grupets de molt poca gent amb actitud agressiva que poden fer descarrillar la bona feina de tants. Hem de vigilar. L’Estat vol provocar un estat d’excepció per poder reprimir més.
No hi hem de caure. L’acció d’avui ha estat un molt bon avís. Ara hem de fer accions intel.ligents i que no siguin contraproduents per guanyar gent.
Tot el que fem no servirà de res si el 10N el PSC queda primer. Tinguem-ho en compte.

Josep Usó
15.10.2019 | 06:04
Al capdavall, és el Poble, l’oprimit. I és la gent qui s’ha començat a moure. Quan convé, seguem cadenes. Gràcies a tots. Ja s’ho veuran, els altres.

Marià Puig
15.10.2019 | 06:27
Paraula del Senyor (Partal). Gràcies per la Editorial.

jordi Rovira
15.10.2019 | 06:49
Totalment d’acord. No cal ser un observador molt agut per adonar-se que el to d’ahir no era el de sempre. La manca de por que han mostrat molta gent, molts d’ells molt joves, indica quina és la tendència. A més percepció d’autoritarisme, més fermesa en el posicionament. Fermesa no es violència, però resulta un tret indispensable de la lluita no violenta. Quan un estat es dedica a posar llenya al foc, i a pressionar amb la repressió, la realitat desapareix. És en aquest punt que l’editorial del” Moment Txornòbil”, era precisa i encertada. I francament, no seré pas jo qui es pregunti per qui arriba més tard o més aviat al seu clímax de fermesa; cadascú que aporti el seu gra de sorra. Inclosos els nostres polítics. Tothom ahir també va entendre, en la lectura d’aquell nyap que ells anomenen sentència, quina va ser la seva tasca.

Vicent Juli Iborra
15.10.2019 | 07:04
La sentència ja estava escrita abans del judici ens nostren allò que ells volen. Poble castellà manipulat, però lo poble català també.
La vaga de fam que dura ja 15 dies i segons Vilaweb no mereix ni una mínima referència:
https://famdindependencia.cat/
El documental “La Mentida” els lectors de Vilaweb tampoc tenim dret a informar-nos-en:
https://lamentida.cat/

Teresa Martorell
15.10.2019 | 07:15
Sr. Partal, totalment d’acord però ens fallen i ens fallaran els polítics. N’estic segura. En tot cas, hem d’aprofitar per fer-los fora a ells també. Només així podríem anar bé.

LLUÍS CASTILLO
15.10.2019 | 07:29
Bona editorial Director i a més també bon comentari d’en Miquel Gilibert. Salut.

Mercè Pàmies
15.10.2019 | 08:16
Vicent Juli, gràcies per https://lamentida.cat/
Espero que no ens deixem entabanar, un altre cop, pels nostres polítics i líders socials. La tècnica consisteix a fer veure que són independentistes i després anar frenant la gent. Ho hem experimentat amb polítics i membres de l’ANC.
Esperem que VilaWeb no protegeixi ‘aquesta mentida’.

Pepi Borrego
15.10.2019 | 08:39
À l’altra banda no hi ha ningú. Tothom ha quedat retratat, esquerra també. Els comuns/iniciativa, diuen que espanya pot canviar, ja hem vist com no han trigat apuntalar el sistema que, diuen, volen canviar

Bonifacia Córdoba
15.10.2019 | 09:05
Ho diu vosté snyr. Albert T?
Ni ho pensi….
Tothom als carrers!!!!!

Pep Agulló
15.10.2019 | 09:14
TSUNAMI
Només penso en el carrer. Com continuarem… La política es cou al carrer.
L’arrencada ha estat a l’alçada de la sentència-delicte. El més difícil ve ara. Persistir fins a posar l’estat contra les cordes.
La “intel·ligència” que hi ha rere el Tsunami, del tot necessària (el carrer sol, només és el camp de lluita), fins i tot espavila a l’ANC i ÒMNIUM. Els partits polítics resten arraulits i les institucions esporuguides i paralitzades fent declaracions “obedients”, sense trellat…. Era força de preveure. Sempre he defensat que els havíem de passar per sobre i que no podien ni volien dirigir el moviment…
Anem bé. Realment el nom, sí fa la cosa en aquest cas…
LLIBERTAT, AMNISTIA!

Llorenç Marquès
15.10.2019 | 09:18
Avui estic totalment d’acord amb lo que ens diu Vicent Partal, com també amb lo que va dir ahir Suso del Toro, “Feixistes, recordeu: els catalans són com els gremlins amb l’aigua. Els catalans són molt pacífics i treballadors, però si fiqueu presos als seus dirigents i els seguiu humiliant… Llavors sabreu el que són els catalans. No mulleu als Gremlins, ni us pixeu damunt dels catalans”….Ha arribat l’hora en que els espanyols coneguin la nostra mala llet pacifica, que coneguin be al poble que vol la llibertat de Catalunya……Endavant !!!!!

Jordi Nogués
15.10.2019 | 09:19
Seguim i seguirem el temps que faci falta!!!

Agnès Buscart
15.10.2019 | 09:29
Nosaltres al carrer ens fem forts. PRACTICANT LA NO VIOLÈNCIA.
Els d’allà amb les mentides cada dia més febles.
Endavant República.
LLIBERTAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Albert Miret
15.10.2019 | 09:33
S’assembla a l’altra vegada però no és igual. L’altra vegada hi érem els independentistes i algun despistat. Aquesta vegada hi era tot el poble, tothom. Ahir no era veritat que hi fóssim ni el 50% ni el 55%, ahir hi érem tots. Érem tants, que estem forçant a la feixistada a haver d’implantar el seu tan estimat i tant il·legal 155, que lluny de servir-los per a res altra vegada, només els servirà perquè la desgraciada Unió Europea -que ja no serveix ni per acollir immigrants perseguits pels seus tirans ni per aturar el darrer genocidi turc-, comenci a adonar-se que la fal·làcia mandrosa que només convé a Espanya de què “és un problema intern”, és una mentida més. La realitat és que ja teniu el virus feixista ben implantat al cos, i ara ja només fareu que anar perdent pes fins a l’extenuació total. Si no serviu ni per a detectar als dictadors nazis que teniu al costat, ja no serviu per a res.

Josep Salart
15.10.2019 | 09:33
Si, no podem parar ni pararem . Lo millor d’ahir, veure que sóm nosaltres, no hi ha polítics.
Lluitem contra els oligarques que volen continuar robant a la seva finca privada amb els nostres diners, el nostre benestar i la nostra qualitat de vida. Ahir s’ho miraven des de l’àtic de les seves oficines i des de les televisions dels seus despatxos. Què, ni això, feien aquesta feina els seus treballadors disfressats de polítics.
No lluitem contra els polítics, ho fem contra el borbó i la gent que el manté amb la condició d’expoliar fins a l’infinit.
A l’aeroport? Cada dia, cada dia amb maletes i sense estelades. Fer paquet, fer nosa fins que arrribi a molestar als europeus, no a la UE.

jaume vall
15.10.2019 | 09:55
Segur que la majoria de gent és conscient d’una realitat : coneixent com actua l’estat espanyol, on ens en sortim amb la nostra llibertat, o viurem sotmesos en condicions pitjors de les que hem viscut fins ara. La venjança contra qui desafia el poderós acostuma a ser terrible.
Aquest fet pot esdevenir la nostra força (estem acorralats, i hem de fer servir les urpes), al mateix temps que ens pot provocar vertigen (si fracassem, hi haurà una dècada com a mínim d’humiliació i càstig, potser més, tota una generació).
Recordem el film Spartacus, de S.Kubrick. L’imperi romà va decidir castigar-los malgrat que això suposava perdre molts més legionaris en la batalla, tot just quan els rebels estaven a punt de salpar d’Itàlia, marxar cap a unes altres terres, i ja no suposaven cap amenaça per Roma. Però havien desafiat l’imperi, i havien d’escarmentar.

Ignasi Mora
15.10.2019 | 10:18
Em connecte amb la premsa ultranacionalista espanyola i ara resulta que insisteixen sobre la deficiència mental dels catalans, que han sigut enganyats al llarg dels segles i, per descomptat, avui en dia per els governants propis. Aquests ultrancionalistes no poden pensar mai que el mal o la mania de voler ser catalans prové de l’adoctrinament escolar, TV3 i quatre despetorrats. És a dir, que els catalans s’han cregut la ficció de ser catalans i, encara més, continuen volent ser catalans. Com és possible, això? Deu ser que els catalans disposen d’una genètica retorçuda i maligna. I ara, com si ahir no haguera passat res, la premsa amiga de tot allò que faça olor a espanyol, voldria que els catalans s’assegueren a una taula de suavitzacions per tal que es rendiren definitivament. Obliden, els ultranacionalistes espanyols, que amb policia, no tenen res a fer a Catalunya. I amb l’exèrcit?

Rafael Benavent
15.10.2019 | 10:55
Sr. Josep Maria Martín: Xuclats a tots els nivelles pel forat negre i la marca”España” (Madrid) des de fa segles, tot i ser veritat el que segons vosté comporta l’esclat del moment que vivim, no és res al costat del que hem patit i seguirem patint mentre no assolim la independència.
Per altra banda, no creu que serà precisamente el carrer el que obligarà am emplaçar els nostre “representants” polítics, econòmics i socials a implementar la via de solucions que vosté, molt bé apunta?. No es pot menjar el pa i la xocolata tot al mateix temps? Només cal que preguem per què no i hi haja violència de la nostra part, que és el que estan buscant per tal de justificar-se. De moment, anem bé; estem guanyant, no creu?

Alexandre Pineda
15.10.2019 | 11:02
Són BOTXINS amb toga de jutge, hienes que usen les urpes, l’únic que els funciona

ESTUDI D'ARQ. JOSEP BLESA, SLPU JOSEP
15.10.2019 | 11:11
He pensat una MALDAT: I SI ELS BASCOS COMENÇASSEN ARA MATEIX UN ALTRA TSUNAMI SIMULTANI, QUÈ PASSARIA? :)))))

TEO VIDAL i SOL Vidal
15.10.2019 | 11:11
I no seria millor per començar 2 dies (no seguits) la setmanan i després 3… i més ?
T

Jordi Buïl
15.10.2019 | 11:15
Ara, la feina dels polítics ha de ser resoldre el problema.
I la solució al problema –l’única– tots la sabem: implementar una independència efectiva.

Federico Ruiz
15.10.2019 | 11:48
Completament d’acord amb Vicent. La lluita ara és al carrer, entès aquest en un sentit ampli, i el subjecte és la societat civil. ERC i altres que segueixin amb les seves frases altisonants. Però hi són i no podems permetre que, ja que no ajuden, perjudiquin. Per exemple, el president Torra cal exigir-li que aclareixi que passa amb els mossos i l’insigne conseller Buch. Si van a seguir comportant-se com una força d’ocupació, que es desvinculi d’ells. Aquesta esquizofrènia és intolerable

JOSEFA IGARTUA
15.10.2019 | 11:52
Ahir el sr. Sànchez deia que la seva nació era una de les més demòcrates del mon, que es la de tots, que es de les més avançades…. Si fos així no tindria necessitat de dir-ho mai, es demostraria cada dia sense vídeos demostratius. El Regne Unit i Canadà no ho diuen. Ho demostren amb uns REFERÈNDUMS LLIURES I DEMÒCRATES.

Francesc Carreras
15.10.2019 | 12:19
S´hauria de fer mal a la economia per que ens fessin cas, proposta retirar durant 15 dies diners dels bancs, 5 ,10, 20, 50, 100 cada un amb les seves possibilitats, només que 100.000 persones féssim això podríem fer molta pupa.

Esther Miquel
15.10.2019 | 12:19
No puc llegir-ho tot però d’acord amb el Víctor Serra.
Vigilem…

PAU BOLDU
15.10.2019 | 13:41
Si el sanchess es algú, es gracies al curtet Rufian un xixarel.lo d’esquerres. Realment el PSOE ES VOX, pero molt més a la dreta, ja que maten com fan amb el GAL. Nomes un criminal pot votar Sanchez i el PSOE, purs nazional.socialistes amb dret a matar al que no es psoecialista. I el que es greu, es que els Maragall eren del PSOE als temps del miserable GAL, com tants i tants feixistes del PSOE-PSC. El GAL ES NAZIONAL.SOCIALISME DE VERITAT, es pur hitlerianisme real, i caldria que tots aquests miserables demanessin perdó, i marxessin per sempre de la politica, SON BRUTICIA HUMANA, ho entens TETE?

CARLES ADELL
15.10.2019 | 14:18
Ahir el poble va demostrar unitat d’acció i va donar un exemple de cóm canalitzar la legítima protesta. Aquest és el camí, que cal seguir -i persistir- en el temps; com també hi ha altres, encara que més discrets, com ara abandonar els bancs amb seu a fora de Catalunya (per demostrar que canviar la seu té un cost) i passar-nos a la banca ètica de proximitat; sortir de les empreses energètiques o de telefonia del reino de Ñ i passar-nos a les de casa nostra (“Som energia”, “Catgas”, “Parlem”, etc. etc). Això no costa res i si ho fem tots els catalans demòcrates (independentistes o no) aleshores les empreses de l’Ibex 35 entraran en pànic. Hi tenim tot el dret i si ho fem els tocarem la butxaca (…i una altra cosa que no sona).

Roser Caminals
15.10.2019 | 15:23
Mold d’acord que la resposta és al carrer, “és la força de la gent,” però mentrestant els polítics que facin els deures. Que busquin mesures econòmiques i fiscals per combatre l’estat espanyol i que treballin per a una República digital com a pas cap a la real.

Josep Sierra
15.10.2019 | 15:56
Aquest primer ministre “en funcions” m’està demostrant que és pitjor que els seus companys de viatge, Casado, Rivera i Abascal… Molt de compta amb ell, amb en Sánchez i la seva colla…

Lluïsa Miret
15.10.2019 | 17:43
Anem fent tot el que podem i anirem bé!

Juan Martin ALEGRIA
15.10.2019 | 19:35
Sí, está muy bien lo de pedir a la gente de a pie que vaya y se mantenga en el “carrer”. Estoy convencido, al igual que usted, que será “el carrer” el que consiga, si lo consigue, la independencia de la Corte del Reino (que no tiene solución de continuidad) pero estaría muy bien que usted y su periódico denunciasen que los mossos (la Brimo), es decir la policía catalana es un instrumento de la Corte del Reino y, estaría muy bien que denunciase en sus editoriales que los actuales políticos catalanes en el gobierno defienden a la Brimo, a saber a la Corte del Reino.
Sr. Partal, dejémonos de chuminadas y más aún de engañiflas. Al pan, pan y al vino, vino.
Ahora, en estos momentos, el Govern Català da de hostias a los que se juegan el tipo en els carrers por defender a los que se van a tragar una serie de años en la cárcel. Y, resulta que los que están enfrente son la policía del Govern.
El mundo al revés.
¿Surrealismo?
No.
Mentiras disfrazadas.
No me engañe Sr. Partal.
Si usted necesita quitar el logotipo del Departament de Presidència de la Generalitat de Catalunya, dígamelo, me haré suscriptor a 300 € al año pero, para eso, le pido que deje de marear la perdiz y diga de una santa vez la verdad porque no es lo mismo hacer un twitt que ser el editorialista de un periódico como Vilaweb.

M. Dolors Boadas
15.10.2019 | 21:39
El poble està responent com cal, però els polítics no están a l’alçada
S'ha afegit la noticia a Favorits