22.05.2026 - 20:57
L’ex-president de la Generalitat Francisco Camps ha llançat formalment la campanya per recuperar el control del Partit Popular valencià amb un missatge directe a la direcció del partit: “Doneu-me el partit i us donaré el govern.” Camps ha fet la proclamació en un acte al Veles e Vents de València davant un centenar de simpatitzants, amb què ha volgut escenificar el retorn a primera línia política i la voluntat de disputar el lideratge intern del partit abans de les eleccions del 2027.
“Avui comença la campanya per guanyar el partit i guanyar les eleccions”, ha afirmat, i ha reclamat que el futur congrés es converteixi en “unes autèntiques primàries” obertes a tota la militància. “Si em doneu el partit democràticament, us donaré el govern democràticament per majoria absoluta”, ha insistit.
Camps ha presentat la seva candidatura interna com una operació de reunificació del partit després d’anys de tensions internes i de la successió de lideratges que han seguit la seva caiguda política arran dels casos de corrupció vinculats a la Gürtel. “En el meu projecte hi cap tothom, des del president actual fins a l’últim regidor de l’últim municipi”, ha assegurat. L’ex-president també ha intentat reivindicar la seva etapa al capdavant de la Generalitat, especialment en matèria educativa. Ha criticat la direcció actual del PP valencià per no reivindicar els governs anteriors del partit.
En un discurs carregat de referències al passat polític valencià, Camps ha assegurat que torna “sense nostàlgia ni rancor”, encara que ha admès que recorda “algunes coses” dels anys en què va quedar apartat del partit. “No són llast, són combustible per tirar endavant”, ha dit. L’acte també ha servit per enviar un missatge directe al president del PP espanyol, Alberto Núñez Feijóo. Camps li ha dit que “la passarel·la cap a la majoria absoluta és ací”, en un intent de presentar-se com l’únic dirigent capaç de recuperar l’hegemonia electoral del PP valencià.
Durant l’acte, alguns dels seus aliats històrics han carregat contra l’actual direcció del PPCV. L’ex-batllessa d’Alacant Sonia Castedo ha reclamat “higiene democràtica d’una punyetera vegada” i ha acusat la cúpula del partit de menystenir els dirigents que “van fer gran el PP”. També l’ex-vice-president de la diputació de Castelló Vicent Aparici ha definit l’acte com la reafirmació de la candidatura de Camps.