Camarero diu que no va parlar amb Carlos Mazón la vesprada del 29 d’octubre de 2024

  • L'interrogatori d'Alberto Ibáñez, de Compromís, trau de polleguera la vice-presidenta del Consell

24.11.2025 - 12:33
Actualització: 24.11.2025 - 17:56

Susana Camarero no va prendre cap decisió preventiva sobre les residències el 28 d’octubre de 2024, a pesar dels anuncis insistents de l’arribada d’una gota freda. Això ho ha respost en la comissió d’investigació sobre la gota freda del congrés espanyol. Camarero també ha dit que d’ençà de després de la reunió amb els agents socials del migdia, no va tornar a parlar amb Carlos Mazón en tota la vesprada.

El diputat del grup plurinacional Sumar, Alberto Ibáñez, li ha preguntat si això li semblava normal, i ella ha respost que tampoc no ho fa quan hi ha un incendi, per exemple.

L’intercanvi entre Ibáñez i Camarero ha sigut dur. El diputat li ha retret que entre les funcions de vice-presidenta hi ha la de coordinar els membres del Consell i ella ha respost que només són tasques administratives.

Camarero, que ha intentat tornar a responsabilitzar de tot a les agències estatals, tampoc no ha sabut respondre per què no es va enviar el missatge Es-Alert més prompte, i ha acusat Ibáñez de voler fer política quan ell li ha preguntat si continua endavant amb la retallada de quatre auxiliars per torn en les residències.

Abans de conèixer-se que Carlos Mazón va passar tota la vesprada en el restaurant El Ventorro, Susana Camarero defensava, de la taula de la roda de premsa del Consell estant, que l’ex-president havia estat tota la vesprada en el despatx del Palau parlant per telèfon amb els batlles de les zones afectades. Avui, Ibáñez li ha preguntat si sosté aquesta afirmació, però Camarero ha volgut fugir d’estudi dient que això li ho haurien d’haver preguntat a Mazón.

obres
actors
  • Camarero
  • Alberto Ibáñez
  • Carlos Mazón
  • Àgueda Micó
  • Compromís
  • Sumar
  • Congrés dels Diputats
llocs
  • Comunitat Valenciana
  • Espanya
esdeveniments
  • Comissió d'investigació sobre la gota freda a la Diputació de València
temes
  • Política
  • Administració pública
subtemes
  • Gestió de residències durant la gota freda
  • Responsabilitats polítiques i coordinació del Consell
  • Gestió d'emergències
  • Retallades de personal en residències
  • Conflicte entre Camarero i Ibáñez
  • Relacions entre Camarero i Mazón
VilaWeb ja ha explicat com Susana Camarero ha arribat a la comissió del congrés espanyol disposada a espolsar-se qualsevol responsabilitat per les morts a les residències durant la gota freda, fins al punt de limitar el seu paper a “tasques administratives” i de no aclarir per què no es va activar abans l’Es-Alert ni es van prendre mesures preventives el 28 d’octubre . En paral·lel, altres compareixences com la de Vicent Mompó, que també va carregar la responsabilitat sobre els tècnics i va admetre que “eixe dia va fallar tot” , o la pressió social creixent contra Carlos Mazón a les Corts , dibuixen un patró de fugida de responsabilitats polítiques.

Per una visió més àmplia del rerefons, VilaWeb també ha mostrat com les víctimes i els familiars, amb testimonis colpidors com el de Toñi García al congrés, situen l’origen de la tragèdia no en el fenomen meteorològic sinó en una “gestió irresponsable i negligent” que va deixar 229 morts sense avís . Al mateix temps, la batalla política per aclarir els fets es trasllada als equilibris de Madrid, amb Compromís exigint la compareixença de Pedro Sánchez a la comissió d’investigació sobre la gota freda com a condició per mantenir-se al grup de Sumar , mentre les mobilitzacions de les víctimes reclamen justícia, dimissions i eleccions anticipades .

Recomanem

Fer-me'n subscriptor