11.01.2025 - 09:23
|
Actualització: 11.01.2025 - 11:45
La primera anàlisi de les dues caixes negres de l’avió de Jeju Air que es va estavellar a final de desembre a Corea del Sud ha revelat que els dispositius havien deixat d’enregistrar dades quatre minuts abans que l’aparell xoqués contra un mur durant un aterratge forçós. L’accident va causar cent setanta-nou morts i és el més greu de la història de Corea del Sud.
Segons que ha informat la Junta de Seguretat en el Transport dels Estats Units (NTSB), ni la gravadora de dades de vol (FDR) ni la gravadora de veu de cabina (CVR) contenen informació de les 8.59 a les 9.03. Aquest darrer moment coincideix amb l’impacte que va destruir l’aeronau. “El registre ha revelat que tant les dades de la CVR com les de la FDR no es van enregistrar durant els quatre minuts previs a la col·lisió de l’aeronau amb el mur localitzador”, ha confirmat el Ministeri de Transports de Corea del Sud en un comunicat difós per l’agència oficial de notícies Yonhap.
Les autoritats sud-coreanes van enviar les caixes negres als Estats Units per obtenir resultats més precisos i aclarir definitivament les causes del sinistre. De moment, la hipòtesi principal apunta que l’avió va xocar amb una bandada d’ocells. Aquesta teoria és basada en una alerta emesa per la torre de control sis minuts abans del sinistre, que sembla que va malmetre el sistema hidràulic d’aterratge. L’avió va acabar aterrant sobre el ventre, i els pilots no van aconseguir d’aturar-lo a temps.