Els bombers rescaten cent quaranta excursionistes neerlandesos sorpresos per la pluja a la Garrotxa

  • Els bombers han acudit a la zona amb set unitats terrestres i un helicòpter

VilaWeb
07.05.2023 - 20:06
Actualització: 07.05.2023 - 22:35

Els bombers de la Generalitat de Catalunya han rescatat aquesta tarda un grup de cent quaranta excursionistes holandesos que s’han vist sorpresos per una forta tempesta a la Garrotxa, on hi ha hagut episodis de temps violent.

Fonts dels bombers han informat a EFE que, cap a les tres de la tarda, han estat alertats que cent vint joves i vint professors i monitors havien estat sorpresos al municipi de Montagut i Oix per una forta tempesta quan seguien la ruta entre l’ermita de Sant Eudald de Jou i el Pont de Llierca.

Els bombers han acudit a la zona amb set unitats terrestres i un helicòpter, dispositiu amb què han estat evacuats per grups fins al càmping on pernocten.

Tots els excursionistes es troben en bon estat, malgrat que un presenta una lleu hipotèrmia i un altre una lesió en un peu.

Avui, els bombers de la Generalitat també han evacuat a la muntanya de Riells i Viabrea (Selva) una persona que s’havia lesionat a la cama; un escalador accidentat, amb contusions a les costelles i l’esquena, a Àger (Noguera); i un altre excursionista que no podia continuar a Rubió (Anoia).

VilaWeb fa trenta anys. Ens feu un regal?

Cada dia oferim el diari amb accés obert, perquè volem una societat ben informada i lliure.

Ajudeu-nos a celebrar-ho fent una donació única i sense cap més compromís.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor