18.06.2025 - 12:47
|
Actualització: 18.06.2025 - 13:01
L’advocat Benet Salellas es farà càrrec de la defensa de l’ex-secretari d’Organització del PSOE Santos Cerdán, segons que ha confirmat VilaWeb. El 25 de juny és previst que Cerdán declari de manera voluntària al Tribunal Suprem espanyol.
Fins dilluns, la defensa de l’ex-mà dreta de Pedro Sánchez la dirigia l’advocat Gonzalo Martínez-Fresneda, un dels principals lletrats de l’òrbita del PSOE.
Divendres, Martínez-Fresneda va ser l’encarregat de fer els tràmits perquè Cerdán tingués accés a la documentació de la instrucció del magistrat Leopoldo Puente al Suprem. Tanmateix, dilluns se’n va desvincular, quan Cerdán va renunciar a l’acta de diputat.
Puente continua representant el PSOE en la causa de l’anomenat cas Koldo que s’instrueix a l’Audiència espanyola i que va donar origen a la del Suprem, arran de l’aforament com a diputat de l’ex-ministre José Luis Ábalos.
Advocat durant el procés
Salellas, ex-diputat de la CUP entre 2015 i 2017, ha tingut un rol important en la defensa de represaliats per la repressió espanyola. En el judici al Suprem contra el procés va defensar l’ex-president d’Òmnium Jordi Cuixart, mentre que a l’Audiència espanyola va ser el representant d’Oleguer Serra, Josep Campmajó i Oriol Soler en la causa contra el Tsunami Democràtic.