El batlle de Santa Susanna s’enfronta a catorze anys d’inhabilitació acusat de prevaricació en la contractació del bus urbà

  • Joan Campolier està acusat de prorrogar irregularment durant almenys cinc anys el servei de transport al municipi

VilaWeb
ACN
16.10.2021 - 09:49
Actualització: 16.10.2021 - 11:36

El batlle de Santa Susanna, Joan Campolier (AiS-Junts), tornarà a seure aquesta setmana al banc dels acusats. L’històric batlle maresmenc està acusat d’un delicte de prevaricació per haver prorrogat irregularment, i durant almenys cinc anys, el servei de transport urbà del municipi, que inclou el trenet turístic, el bus escolar i el bus urbà. La fiscalia demana catorze anys d’inhabilitació amb l’agreujant de reincidència. I és que Campolier ja va ser inhabilitat durant quatre anys per un altre delicte de prevaricació, entre el 2007 i el 2011. En aquella ocasió, per haver encarregat i pagat projectes municipals a l’arquitecte de l’ajuntament, al marge del seu sou com a funcionari.

En el cas que es jutja a partir de dimecres, Campolier haurà de defensar per què el 2013 no va cessar l’adjudicació del servei de trenet turístic, bus escolar i autobús urbà a l’empresa que el subministrava, que ja havia esgotat les pròrrogues previstes per contracte. “Era perfectament coneixedor d’aquesta situació irregular i, abusant de les seves funcions, ho va consentir”, relata la fiscalia.

A més de la caducitat de la llicència, hi ha la circumstància que el 2013 una altra empresa que va presentar una instància a l’ajuntament, interessada a prestar aquest servei. Campolier va fer “cas omís” de les advertències del secretari municipal i va mantenir la primera empresa, sense convocar ni tan sols concurs públic. El secretari municipal va demanar a Campolier que rectifiqués en unes quantes ocasions durant els mesos següents, però el batlle mai no va atendre’n les reclamacions. A més, el 2014 va aparèixer una altra empresa interessada a prestar el servei a Santa Susanna, però el batlle va tornar a prorrogar el contracte de l’empresa que subministrava el servei.

La fiscalia diu que aquesta situació es va allargar almenys fins al 2018, quan es va tancar la instrucció, “sense que es pugui descartar que aquesta situació continuï avui dia”. De fet, segons les dades obertes del consistori, la licitació del trenet turístic es va obrir al juny i no consta que s’hagi adjudicat encara al nou concessionari.

Evita el debat polític al ple

Per una altra banda, durant aquests darrers anys, Campolier també ha impedit que aquest assumpte es debatés políticament al ple de l’ajuntament. El grup municipal de Ciutadans, recull la fiscalia, va intentar presentar, durant un any i mig, una moció al ple per demanar la convocatòria d’un concurs públic per a adjudicar l’explotació del servei.

També en aquesta disputa va intervenir el secretari municipal, que va informar favorablement que la proposta de resolució presentada per Ciutadans era del tot legal. El debat va arribar finalment al ple el gener del 2016 i tots els grups municipals hi van votar a favor, inclòs el partit de Campolier.

Enfrontat amb el secretari municipal

El secretari municipal, que durant tots aquests anys va advertir Campolier de la presumpta mala praxi, també és el funcionari que el va acabar denunciat uns anys després per assetjament i prevaricació. L’acusava d’haver-lo sancionat sense motiu i de menysprear-lo.

Al juliol, el batlle també va ser jutjat per aquest cas, pel qual s’enfronta a dos anys de presó i una inhabilitació de quinze anys més.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any