La naviliera Baleària ha començat el desballestament o retirada per seccions del ferri Pinar del Río, que el 16 d’agost es va encallar a la bocana del port de Dénia amb 393 passatgers a bord, tots il·lesos, i 70 vehicles. En un comunicat, la naviliera ha informat que, amb l’equip de reflotament d’Ardentia Marini, ha començat les fases restants del pla de remoció del fast ferri Pineda del Riu, consistents en la retirada per seccions del buc.

Capitania Marítima i Ports de la Generalitat van donar, a finals de la setmana passada, el vistiplau a aquests treballs, en els quals també col·laborarà l’empresa especialitzada Escar Vinaròs SL, que serà l’encarregada del tractament de les restes en la seva planta de reciclatge autoritzada.

Cal destacar que, gràcies al fet que es va reforçar el sistema d’amarrament de forma preventiva, el buc roman assegurat i la seva posició no ha variat tot i el temporal de la gota freda de l’última setmana, fet que permet la lliure circulació al canal d’entrada al port de Dénia.

El mal estat del mar, no obstant això, ha deteriorat la secció de popa del buc. Els treballs se centren ara a recollir totes les parts que, a causa de l’onatge, s’han desprès del vaixell i estan en la zona de l’escullera.

Una vegada retirades totes aquestes peces es passarà a seccionar amb maquinària especialitzada la resta del ferri, per al seu posterior trasllat i reciclatge. El Pinar del Río, que procedia de Palma i Eivissa, va encallar a les 23.20 hores del 16 d’agost a tot just a cent metres de l’escullera del port de Dénia, i les 393 persones del passatge van ser evacuades en bon estat a terra en embarcacions de Salvament Marítim, Guàrdia Civil del Mar, Pràctic de Dénia i el remolcador de Baleària.

Aquest article que llegiu es publica gràcies als subscriptors voluntaris, que amb el seu suport econòmic i periodístic són la clau perquè VilaWeb us arribi cada dia. Si podeu contribuir amb una petita quota a fer de VilaWeb un mitjà encara més independent i de més qualitat, us demanem que us apunteu clicant ací.