Avançament editorial: ‘L’home de la gelosia’, de Jo Nesbø

Un nou llibre del mestre nòrdic de l'enjòlit publicat per Proa · L'editor, Jordi Rourera, ens en parla · Us n'oferim un fragment

VilaWeb
L'escriptor Jo Nesbø. Fotografia: Stian Broch.
Redacció
02.04.2022 - 19:51

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

El 6 d’abril arribarà a les llibreries un nou llibre de Jo Nesbø, L’home de la gelosia (Proa), traduït per Laura Segarra Vidal. Aquesta vegada, l’escriptor ens ofereix un recull de contes; en concret, dues nouvelles i deu relats més. I si en un primer bloc de relats la preeminència és per a la gelosia, la infidelitat i el desig, en el segon ens situem en un futur pròxim, distòpic per moments, en què la supervivència, l’egoisme i la competició agafen el relleu. Els seguidors de Nesbø han de saber que el mestre de l’enjòlit serà a Barcelona per Sant Jordi.

Llegiu un fragment del conte “Londres”, que forma part de L’home de la gelosia de Jo Nesbø (Proa).

L’editor, Jordi Rourera, ens parla de llibre i l’autor:

“Els lectors ja saben que Jo Nesbø és un autor molt prolífic i versàtil: amb la sèrie de Harry Hole ha arribat a les dotze novel·les, ja, però també té nombroses obres independents (i fins i tot incursions en la novel·la juvenil) en què demostra que dins el riu del gènere criminal no hi ha cap meandre ni afluent que li resulti desconegut. Ni argument, de fet, que no pugui executar amb solvència de sicari. Darrerament, hem vist com després de dues novel·les breus, la deutora dels clàssics americans Sang a la neu i l’existencialista Sol de sang, arribava la majestuosa El regne, una gran novel·la amb molts elements de thriller, un duel entre germans que excavava el seu curs en totes direccions (present i passat, poble i família, i una dona) per convertir-se en una veritable tragèdia shakespeariana.

Amb L’home de la gelosia arriba el Nesbø contista. Les seves virtuts llueixen com sempre: l’habilitat de clavar un personatge amb poques ratlles, els diàlegs picats, un humor finíssim en segon pla (en el primer hi mor gent), i trames que es retorcen i saben sorprendre. Però alhora se’l veu portant encara més al límit la seva versatilitat dins del gènere negre. En aquests contes hi ha ben bé de tot: varietat total d’escenaris i de motivacions (amb preeminència de les passions humanes), de trames, d’assassins (professionals, accidentals, inesperats…) i d’estils. Un veritable festival per als amants del crim literari. I de Jo Nesbø, és clar.”

Més notícies

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 60€ l'any / 5€ el mes