23.04.2026 - 20:29
|
Actualització: 23.04.2026 - 21:30
El Gremi de Llibreters i la Cambra del Llibre de Catalunya han fet públiques aquest vespre les primeres dades dels llibres més venuts de la diada de Sant Jordi. Les xifres encara no són definitives, però serveixen per a identificar amb claredat les tendències de la jornada en què es venen més llibres de l’any.
En aquesta primera fotografia, Regina Rodríguez encapçala la classificació de ficció, i Òscar Andreu la de no-ficció. Es consoliden, doncs, com els autors més venuts del dia. Com és habitual, les llistes combinen noms consolidats amb veus que s’han fet un lloc destacat entre les preferències dels lectors. El segon més venut de ficció és Gil Pratsobrerroca i tercer, Roger Bastida, premi novel·la històrica Santa Eulàlia.
A les parades, molts autors han volgut agrair directament el suport del públic, en una diada que és també, i sobretot, un espai de contacte directe amb els lectors. Quant al conjunt de vendes, les primeres estimacions parlen d’una jornada amb xifres elevades, en la línia d’aquests darrers anys. Tot amb tot, el sector demana prudència a l’hora de fer balanços, fins que no hi hagi dades consolidades, que es faran públiques aquests dies vinents.
Més enllà de les classificacions, el gremi recorda que els llibres més venuts solament signifiquen una petita part del total de títols venuts. La diada continua essent, també, una oportunitat per a la descoberta i per a la diversitat editorial, amb centenars de novetats que troben en Sant Jordi el moment de màxima visibilitat.
Aquestes són les llistes provisionals de llibres més venuts:
Ficció
–Crispetes de matinada, de Regina Rodríguez Sirvent (La Campana)
–El joc del silenci, de Gil Pratsobrerroca (La Campana)
–Passeig de Gràcia, de Roger Bastida (Comanegra)
–No has estat mai sol, d’Albert Espinosa (Rosa dels Vents)
–Prometeu de mil maneres, de Carles Rebassa (Univers Llibres)
No-ficció
–Manual de defensa del català, d’Òscar Andreu (Univers Llibres)
–Anatomia de l’esperança, de Francesc Torralba (Destino)
–On neix la llum, d’Oriol Mitjà (Columna)
–Cuines Pim Pam, d’Arnau Paris (Ara Llibres)
–Impacte, de Carles Porta (La Campana)
Literatura infantil i juvenil
–Em dic Goa 10 – Quin embolic, Goa!, de Míriam Tirado (B de Blok)
–Ticnicks 3 – Vampi, de Meritxell Martí i Xavier Salomó (Combel)
–Titó. Excursió a la llegenda de Sant Jordi, de Cristina Jiménez Carbó (Estrella Polar)
–Sant Jordi i el drac, d’Oriol Garcia Molsosa i Christian Inaraja (Combel)
–El zoo d’en Pitus, de Sebastià Sorribas (La Galera)

