La Casa Blanca confirma que els aranzels contra la Xina augmentaran fins a un 104% aquesta nit

VilaWeb
08.04.2025 - 20:06
Actualització: 08.04.2025 - 22:17

El president dels Estats Units, Donald Trump, no es fa enrere i intensifica la guerra comercial. La portaveu de la Casa Blanca, Karoline Leavitt, ha confirmat que la nova ronda d’aranzels del 50% contra la Xina farà pujar els gravàmens totals fins al 104%.

La mesura entrarà en vigor aquesta mitjanit, tal com ja havia anunciat Donald Trump que passaria si el gegant asiàtic no retirava les tarifes de represàlia del 34%. “Entraran plenament en vigor aquesta nit”, ha dit Leavitt en una compareixença en la qual ha afegit que el president ja n’ha signat l’ordre executiva.

A més, la portaveu ha reiterat la convicció del mandatari republicà que la Xina s’ha equivocat responent als aranzels nord-americans, però també que Pequín “vol” i “ha de” arribar a un acord amb Washington. “Quan els Estats Units reben un cop de puny, el retornen amb més força. Per això els aranzels del 104% a la Xina entraran en vigor aquesta mitjanit. Però el president creu que Xi i la Xina volen arribar a un acord. Simplement, no saben per on començar”, ha conclòs.

En aquest sentit, Leavitt ha afirmat que Trump està disposat a ser “increïblement generós” amb la Xina si el govern accepta de negociar, perquè considera que això seria el millor per al poble nord-americà.

Amb tot, el govern xinès ja havia rebutjat l’amenaça comercial dels Estats Units i havia advertit que preveu contramesures per a salvaguardar els interessos econòmics del país.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor