Anna Gabriel (CUP) defensa no entrar en governs “que vinguin a gestionar misèries”



Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.

Fes-te subscriptor de VilaWeb
Anna Gabriel ha defensat que la CUP no entrarà “en dinàmiques de perdre de temps, d’entrar a governs que vinguin a gestionar misèries”, i ha criticat que les eleccions serveixin per posar-se eslògans entre els uns i els altres.
Gabriel ha intervingut de manera telemàtica des de Ginebra en un acte aquest dissabte juntament amb la candidata de la CUP a la Presidència de la Generalitat, Dolors Sabater, i l’exdiputat David Fernàndez.
“Fem una aposta molt clara per aconseguir grans acords per identificar el que vivim com un procés que va més enllà de resultats electorals o la campanya”, ha assegurat Gabriel, que ha defensat que l’esperit revolucionari és l’acte més gran que hi ha.
Ha destacat que no renuncien a un referèndum, a desobeir i a mobilitzar-se de nou, i ha insistit que “només amb un nou cicle i amb ànsies de guanyar, amb una CUP forta, passaran coses”.
“La sort que alguns ens demostrin que no han après res o no tenen intenció de canviar res no vol dir que la determinació no estigui”, i ha afegit que el repte actual és majúscul però que és l’únic possible.
Ha afirmat que el lema de campanya de la CUP, ‘Per guanyar’, va més enllà del 14F, i considera que no acabarà fins que es guanyi “sostre, pa i treball per a tothom”, cosa que considera una qüestió de mera supervivència i no una utopia.
Gabriel ha afegit que l’Estat “ha invertit molts recursos a fer una ofensiva diplomàtica per donar una determinada imatge de qualitat democràtica”, però ha demanat fixar-se en una altra realitat, en la de les persones que resisteixen i ha apel·lat a l’internacionalisme i la generositat.
Fernàndez ha assegurat que per obrir aquest nou cicle es necessita lluitar des de dins, des de fora i al món, des d’un punt de vista internacionalista, i que avui la situació és la mateixa que en la crisi del 2008: “Van dir que reformarien el capitalisme i només el van accelerar”.
“Illa és el flotador del sistema”, ha afirmat sobre el candidat del PSC, i ha subratllat que les coses només es poden canviar des de fora de les institucions i que l’única manera de salvar-se és fer-ho tots alhora.
Considera que la democràcia no és només votar cada quatre anys i ha instat a refer-la: “Refer la democràcia és omplir les urnes votant el projecte que encapçala Dolors (Sabater), i el 15 de febrer omplir els barris, els sindicats alternatius, posar-ho tot en moviment”.
L’exdiputat anticapitalista ha demanat “no autoenganyar-se, no enganyar els altres i no deixar-se enganyar pels discursos del poder” i ha recordat l’1-O i el 3-O del 2017 com els moments en què ha emmudit el poder, en les seves paraules.
Comentaris
Els subscriptors de VilaWeb poden comentar aquesta notícia, o bé llegir els comentaris que hi han fet els altres subscriptors i debatre-la amb ells , clicant ací.
Si encara no sou subscriptors, us en podeu fer clicant ací.
S'ha afegit la noticia a Favorits