Andorra detecta la presència “aïllada” del llop

  • És la primera vegada que s'hi enregistra un exemplar de l'espècie en vídeo

VilaWeb
16.06.2026 - 09:36
Actualització: 16.06.2026 - 10:46

El Ministeri de Medi Ambient, Agricultura i Ramaderia d’Andorra ha informat de la presència “aïllada” i “esporàdica” d’un exemplar de llop en el context dels treballs ordinaris de seguiment de fauna que es fan a la vall del Madriu-Perafita Claror. L’executiu afegeix que no s’han identificat “incidències associades” a la presència de l’exemplar.

La detecció va ser el setembre de l’any passat, per mitjà d’una càmera instal·lada per a un estudi científic de seguiment del gat fer. És la primera vegada que es disposa d’imatges en format vídeo d’aquesta espècie a Andorra. L’observació esporàdica s’inclou en la dinàmica natural de desplaçament de l’espècie al Pirineu, diu el govern andorrà.

Aquests darrers anys s’ha detectat la presència del llop al Principat, Catalunya Nord i Occitània en el context de l’expansió de l’espècie al Pirineu. Amb aquesta realitat, Andorra “es manté atenta” i en fa un seguiment per poder anticipar-se a “possibles situacions”.

L’executiu recorda que disposa d’un marc reglamentari que preveu “sistemes de compensació” en cas d’afectacions al bestiar, a més d’eines de seguiment i monitoratge, com ara collars equipats amb sistemes de geolocalització.

Fer-me'n subscriptor