Fes-te subscriptor de VilaWeb

Aquest diari existeix perquè més de vint mil lectors han decidit que poden i volen pagar cinc euros el mes perquè tots rebeu tota la informació amb accés obert. Però no n'hi ha prou. En necessitem més. Tu ho vols i pots? Fes-te'n subscriptor ací.

Els mitjans espanyols han filtrat darrerament parts de la investigació de l’Audiència espanyola que cerca vincles entre l’independentisme i el govern de Vladímir Putin. Un dels mitjans que ha participat de les especulacions és el diari ABC, que aquesta setmana va publicar una notícia que es titulava ‘Rússia mou els fils del separatisme‘. Segons la peça, que no està signada, el govern de Puigdemont va oferir a Moscou reconèixer que Crimea és russa a canvi del seu suport a la DUI.

L’ambaixada russa a Madrid no li va agradar gens la publicació de l’article, sobretot per la seva part opinativa. ‘Puigdemont va pensar a lliurar a la Rússia autoritària de Putin un triomf diplomàtic, la possibilitat de colpejar a Europa on més li dol i la creació d’un satèl·lit al sud del continent’, diu la notícia.

En aquest sentit, l’ambaixada demana al diari que abans de publicar coses absurdes investigueu el tema.’ A més a més, recorda que cap dels exiliats ha cercat refugi o ha visitat terres russes. ‘On s’obren les delegacions de Catalunya? A Moscou? Els autors de la notícia s’equivoquen de país’, afegeix.

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.