Els alumnes de nou anys baixen de set punts en comprensió lectora, segons l’informe PIRLS 2021

  • Les dades d'aquest informe es van aplegar durant la covid-19, amb la participació de 57 països i uns 400.000 estudiants

VilaWeb
Europa Press
16.05.2023 - 22:21
Actualització: 16.05.2023 - 22:32

Els alumnes de quart de Primària de l’estat espanyol han empitjorat set punts, fins als 521, en la darrera avaluació sobre comprensió lectora PIRLS 2021, en comparació amb la del 2016, que ha realitzat l’Associació Internacional per a l’Avaluació del rendiment Educatiu (IEA).

Les dades d’aquest informe s’han recopilat durant la covid-19 amb la participació de 57 països, uns 400.000 estudiants, 380.000 pares, 20.000 mestres i 13.000 escoles. En aquest informe, que és l’equivalent al PISA per a Primària, Singapur encapçala la taula amb 587 punts, seguit d’Irlanda (577), Hong Kong (573) i Rússia (567), mentre que en els últims llocs se situen Sud-àfrica (288), Marroc (372), Egipte (378), Jordània (381) i l’Iran (413).

L’informe ha revelat que dos terços dels països que hi han participat han registrat un descens del rendiment mitjà en lectura entre el 2016 i el 2021, cosa que suggereix que la pandèmia ha tingut un impacte negatiu generalitzat en aquest aspecte.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any