Avui caduca l’abonament bonificat de Renfe: com renovar-lo?

  • Us expliquem com aconseguir els abonaments gratuïts de Renfe

VilaWeb
Redacció / ACN
29.04.2023 - 11:00
Actualització: 30.04.2023 - 08:28

Els abonaments amb descompte de Renfe actualment en vigor caduquen avui, 30 d’abril, i si es volen continuar utilitzant cal tornar-los a adquirir. Els títols bonificats es poden sol·licitar en qualsevol moment durant el període de vigència. Igual que fins al moment, els abonaments són gratuïts en Rodalies i Mitjana Distància i bonificats al 50% en els serveis d’Avant. En tots els casos cal dipositar una fiança, que es retorna si es fan un mínim de 16 desplaçaments. Davant el previsible increment de demanda dels nous abonaments, Renfe diu que ha reforçat els sistemes i punts d’informació.

Per a agilitzar l’adquisició dels abonaments, també es poden aconseguir a l’app de Rodalia de Renfe, a banda dels canals de venda habituals (estacions o màquines d’autoservei). Per a poder-los sol·licitar o renovar a l’app caldrà que us hàgiu registrat a la pàgina de Renfe. Podeu fer-ho ací.

Quines línies de Renfe continuaran essent de franc?

Al Principat, són de franc els serveis de Rodalia de Barcelona, Rodalia de Girona, Rodalia del Camp de Tarragona i els serveis regionals. Les línies incloses són:

  • Serveis de Rodalia de BarcelonaR1 (Molins de Rei – Maçanet-Massanes), R2 (Castelldefels – Granollers Centre), R2 Nord (Aeroport – Maçanet-Massanes), R2 Sud (Sant Vicenç de Calders – Barcelona-Estació de França), R3 (l’Hospitalet de Llobregat – Puigcerdà), R4 (Sant Vicenç de Calders – Manresa), R7 (Barcelona Sant Andreu Arenal – Cerdanyola Universitat) i R8 (Martorell – Granollers Centre).
  • Serveis de Rodalia de Girona: RG1 (l’Hospitalet de Llobregat – Figueres/Portbou).
  • Serveis de Rodalia del Camp de Tarragona: RT1 (Tarragona – Reus) i RT2 (l’Arboç – Salou-Port Aventura).
  • Serveis regionals: R11 (Barcelona Sants – Portbou), R12 (l’Hospitalet de Llobregat – Lleida), R13 (Barcelona Estació de França – Lleida. Per Valls), R14 (Barcelona Estació de França – Lleida. Per Tarragona i Reus), R15 (Barcelona Estació de França – Reus – Riba-roja d’Ebre), R16 (Barcelona Estació de França – Tarragona – Tortosa/Ulldecona) i R17 (Barcelona Estació de França – Salou-Port Aventura).

Al País Valencià se’n beneficien les sis línies de Rodalia de València i el servei de mitjana distància. Les línies incloses són:

  • Serveis de Rodalia de València: C-1 (València – Gandia), C-2 (València – Xàtiva – Moixent), C-3 (València – Bunyol – Utiel), C-4 (Sant Isidre – Xirivella-l’Alter), C-5 (València – Caudiel) i C-6 (València – Castelló).
  • Serveis de mitjana distànciaER02 (Castelló – Vinaròs), 43 (Alacant –Múrcia — Llorca), 44 (València – Cartagena), 45 (Alacant – Ciudad Real), 46 (València – Alcázar de San Juan), 47 (València – Xàtiva – Alcoi), 48 (València – Conca – Madrid), 49 (València – Osca), 50 (València – Tortosa) i 61 (Alacant – Tortosa).

A diferència del Principat i el País Valencià, les Illes no tenen serveis ferroviaris espanyols. Els Serveis Ferroviaris de Mallorca i el Ferrocarril de Sóller són operats respectivament pel govern de les Illes i per l’empresa privada Ferrocarril de Sóller SA, no pas per Renfe. Per això no entren dins la bonificació de bitllets, tal com va denunciar Més per Mallorca.

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any