A Pedro Sánchez li eixirà el tret per la culata amb la cimera franco-espanyola

  • La prepotència i la ignorància del dirigent socialista espanyol sembla que ha aconseguit de despertar l’independentisme, que prepara una gran protesta al carrer

Vicent Partal
08.01.2023 - 21:40
Actualització: 09.01.2023 - 08:04
VilaWeb
Fotografia: Olivier Hoslet.

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

En el seu famós llibre sobre l’art de la guerra, Sunzi (també conegut per Sun Tzu) va deixar clar, ja al segle V abans de Crist, que acorralar l’enemic és una tàctica molt dolenta. Perquè si no té cap via per on escapar es trobarà obligat a fer tant com calga per passar per damunt teu.

El general xinès ho explica en el comentari 36 de la setena part del llibre: “No faces massa pressió sobre el teu enemic. Quan un enemic està acorralat ha de lluitar per sobreviure i ho farà amb l’energia que origina la por final. Si l’obligues a caure, en un esclat de glòria passarà per damunt de bona part de les teues tropes.” (D’aquest llibre, n’hi ha una traducció catalana recent, publicada per Edicions de l’Abadia de Montserrat.)

L’art de la guerra és possiblement el llibre més famós que s’ha escrit mai sobre com conduir un combat i com guanyar finalment una guerra. En el curs dels segles, tot de líders militars i polítics s’han inspirat en la saviesa d’un text senzill i curt, però que és d’un realisme i un sentit comú sense parangó –de fet, avisa que la millor manera d’encarar una guerra és no fer-la. Hom conta que el general Võ Nguyên Giáp recitava el llibre als soldats per preparar-los per a la batalla de Dien Bien Phu, que Napoleó el tenia sempre a mà dins l’abric i que tant el KGB com la CIA van obligar els seus operatius a estudiar-lo fil per randa durant dècades. Ievguènia Albats, de fet, explica que els caps del KGB repetien constantment, com una salmòdia, un dels moments més coneguts del llibre, aquell que diu: “Forçaré l’enemic a prendre la nostra força per debilitat i la nostra debilitat per força, i per tant la seua força es tornarà debilitat.”

Explique tot això per posar en relleu l’error tan enorme que ha comès Pedro Sánchez convocant la cimera entre Espanya i França a Barcelona. I, encara més, anunciant que ho fa per demostrar que el procés d’independència s’ha acabat. Ahir es va saber que l’ANC, Òmnium i el Consell de la República convocarien una protesta conjunta (i això sol ja és ben significatiu) en el lloc on es reunesquen el dijous dia 19 el president francès i copríncep d’Andorra i el primer ministre espanyol –i això també és significatiu, car aquesta vegada no la convoquen lluny d’on es fa l’acte, sinó allí mateix, en una confrontació directa.

A Pedro Sánchez li eixirà el tret per la culata, doncs. I, segons quina potència tinga la concentració, i segons què hi passe, aconseguirà l’efecte contrari del que pretenia: que el món, Europa, veja i recorde que a Catalunya hi ha un procés d’independència actiu i que és un procés que té una enorme força popular.

Al dirigent socialista espanyol l’ha perdut la ignorància i el seu llegendari atreviment poca-solta. No saber una cosa tan elemental que és que quan domines la partida has de procurar mantenir les coses calmades en l’altre bàndol és propi d’un ignorant superlatiu –si ja ho sabien els xinesos fa vint-i-sis segles! Els humans som els únics animals que sabem emmagatzemar informació fora del cos i gràcies als llibres, per tant, la saviesa de les persones es transmet als altres, fins i tot després de mortes. No fer-ne cas, doncs, menystenir allò que tothom sap i ha repetit durant segles, revela el baix nivell intel·lectual de Pedro Sánchez. Però també, en aquest cas concret, la seua absoluta amoralitat política.

Perquè per a Sánchez l’única cosa que compta és el seu interès i les seues aspiracions, sense cap principi moral que ho coarte. I per això fa aquestes ziga-zagues constants que el porten de l’esquerra a gairebé l’extrema dreta –l’actitud al començament de la pandèmia, amb la militarització de les compareixences, seria un altre exemple de com pot competir amb Vox i fer allò que faria aquest partit. Ara Sánchez és novament al mig d’una ziga-zaga enorme en què toca distanciar-se tant com siga possible de l’independentisme català. De manera que, per silenciar les crítiques de la dreta espanyola, ha de presentar-se com el més anti-independentista de tots i sobreactuar. Perquè es note i conste per escrit.

I el resultat és que ens ha despertat, als independentistes. La provocació absolutament innecessària i estúpida de la cimera franco-espanyola a Barcelona simplement ha estat la gota que, tal com ja es veu, ha fet vessar el got de molta gent. De gent decebuda, trista o desencantada, a qui costa treballar al costat de l’altre després de tot això que ha passat, però que no pot tolerar ser humiliada fins a aquest extrem. Ni els seus amics més abnegats dins l’independentisme no ho poden acceptar, això.

De manera que Sánchez ens ha regalat una nova oportunitat. Tan senzill com això. Ara cal que tothom pose fil a l’agulla perquè aquesta manifestació siga un èxit i, més enllà de la protesta estricta, ajude a aclarir les coses. I sobretot cal que, al carrer, la gent tinga ganes de demostrar a aquest indocumentat que el seu somni d’un procés d’independència acabat és una quimera seua i prou. Tan estúpida com prepotent i ignorant.

PS. A més, aquesta cimera és també una gran ocasió per a protestar pel tracte que els catalans rebem del govern Macron al nord de les Alberes i per a recordar a Europa que, per damunt de les fronteres estatals, hi ha una nació que va de Salses a Oriola i de Fraga a Maó. En parlaré un altre dia, d’això.

Aquest editorial no és el d’avui i per això ja té tancada l’opció d’afegir un comentari.
Josep Usó
Josep Usó
08.01.2023  ·  22:08

Esperem que el dinou coincidisca un gran èxit de l’independentisme amb un fracàs estrepitós dels dos bocamolls que s’han de reunir.

Josep Almar
Josep Almar
08.01.2023  ·  22:11

Tornem al carrer

Ramon Isern
Ramon Isern
08.01.2023  ·  22:27

Al Sánchez l’ha traït el seu atreviment poca-solta perquè uns altres poca-soltes, ERC, li han donat peu a que pensi el què pensa. I lo dramàtic és que als nostres poca-soltes els vota molta gent. I actualment controlen la generalitat i se’ls veu molt sobradets.

Núria Coma
Núria Coma
08.01.2023  ·  22:27

Llegint l’editorial sembla que la manifestació ja s’hagi fet amb un èxit estrepitós. Desitgem i mereixem tots que així sigui i que el tret li esclati amb forca a en Pedro
No podem descartar però que des del govern d’ERC es torni a intentar desmobilitzar el personal i diguin als seus fidels que es quedin a casa no fos cas que s’ofengués algú.

Josep Maria Boixareu
Josep Maria Boixareu
08.01.2023  ·  22:28

Mobilització total de l’independentisme.
Això està més viu que mai!
Escolteu-ho bé, estúpids de la Moncloa!

Francesc Planas
Francesc Planas
08.01.2023  ·  22:30

Hi aniré. Desitjo, espero, anhelo, que la manifestació sigui un gran èxit de l’independentisme.

Em preocupa, però, el moviment de Pedro Sánchez. No el veig tan ximple. Potser ell també s’ha llegit el llibre de Sunzi i ens vol fer passar la seva força com debilitat? És una provocació en clau electoral? Escalfar l’ambient de cara a les properes eleccions municipals? Provocació acordada amb els partits de Catalunya amb qui pacta els pressupostos? Així marcarien distàncies per recuperar electorat?

Sigui com sigui, hi aniré. No m’agrada veure aquest home com passeja la seva megalomania per la capital del meu país.

Jaume Bonet
Jaume Bonet
08.01.2023  ·  22:30

Crec que, vulga allò que vulga en Pedro Sanchez, s’ha d’anar a la protesta i fins i tot intentar que es convoqui vaga general … Però no puc coincidir amb la definició de Pedro Sanchez com a persona poc intel·ligent: Crec que convoca a Barcelona perque hi haja protestes i poder contradir les acusacions del PP de que va a mitges amb els independentistes. La feina serà a aconseguir que les protestes vagin més enllà del que voldria en Pedro Sanchez, i això que jo desig fortament, està per veure si acaba passant o no.

Anna CASACUBERTA
Anna CASACUBERTA
08.01.2023  ·  22:43

Tornarem a ser al carrer! Prou humiliacions.

ESTUDI D'ARQ. JOSEP BLESA, SLPU JOSEP
ESTUDI D'ARQ. JOSEP BLESA, SLPU JOSEP
08.01.2023  ·  23:03

I n’afegiria una tríade de propòsits a fer-n’hi més:

1ª. Cal que li n’isca malament la jugada, perquè ens interessa que en la seua caiguda arrossegue els nostres col·laboracionistes i 5ªcolumnistes.

2ª. Les independències -arreu del món i en general al llarg dels temps- sempre s’aconsegueixen amb els colonitzadors més bèsties de l’estat colonial.

I això ho aconseguirem amb una coalició del PP-VOX.

Mai amb el psoE i la colla de cortesans subalterns de províncies dels UP, Compromís, Erc, Bildu, MásPaís, Coalición Canaria, Geroa Bai, etc. que no deixa d’ésser cap altra cosa que aquell parany de l’ex-ministra de defensa C. Chacon (psoE-psc-pspv-psib, etc): ” Si tú no vas, vendrán ellos” dels anys de l’ensarronada ideològica.

3ª. Els seus centres d’intel·ligència franco-i-español contra la nostra intel·ligència col·lectiva. Ens hi han regalat la possibilitat de tombar-los tots dos alhora. Per cert, Macron té un merder a casa seua que no se’l trau ni amb aigua bullint.

PS1: Doncs, que hi vagen….

PS2: el que cal anar bengirbant són accions inequívoques de desenganxament envers españa que facen fracassar la cimera, quedant-hi com una petita remor somorta l’esclat del nostre soroll escampat Urbi et Orbe.

Josep Blesa (València)

Paola Polacco
Paola Polacco
08.01.2023  ·  23:08

Em preocupa que el dia 19 sigui dijous.. laborable.. però dia laborable o no, hem de sortir al carrer i donar resposta en gran nombre a aquesta convocatòria. És vital que no només Macron sinó el Parlament Europeu i el TJUE (tan a prop de la seva decisió sobre les ordres de detenció europees i com haurien d’afectar els nostres exiliats) vegin amb els seus propis ulls la gran mentida de Sànchez sobre la força de l’anhel d’independència del poble català.

Gerber van
Gerber van
08.01.2023  ·  23:13

Crec que el CdR, l’ANC i Omnium s’equivoquen del lloc per fer la protesta. La millor manera de deixar clar al president ignorant d’Espanya, Macron i la resta de la UE és tornar a tancar la frontera entre França i Catalunya. Aquest és l’únic lloc on un ‘performance’ és notarà de veritat.

Josep Arnau
Josep Arnau
08.01.2023  ·  23:14

Una vegada mes, Madrid no ens falla.

Lluí Mor
Lluí Mor
08.01.2023  ·  23:15

Felix Bolaños: ” El proces sobiranista ha acabat, i no ho diu el govern español o el PSOE, ho diuen els liders independentistes”.
I que diuen la major part de liders “independentistes”?….Callen, per tan avalen el que diu Bolaños.
Que hi diu Jordi Cuixart, Anna Gabriel, Rovira, Forcadell, Jordi Sanchez i el més gran, Junqueras?
Aquesta manifestació només tindra ressó si hi ha, com a minim cinquanta mil persones, sino hi som, el moviment quedara tan esquinçat que ja no el podrem recusir.
Si tinguessim orgull propi de pais, de cultura, de llengua i d’història, com aminim seriem 500000.

Ramon Perera
Ramon Perera
08.01.2023  ·  23:23

És un error tàctic haver fet públic el lloc de la manifestació. Aquesta manifestació es pot organitzar informant del lloc amb molt poca antelació.

Haver-lo fet públic és regalar l’avantatge a Pedro Sánchez. Així ell pot triar lloc sense anunciar-lo anticipadament i preparar-lo de la millor manera. Altrament, si ignora les intencions dels seus contrincants, la defensa li resulta més difícil.

Frederic Varela
Frederic Varela
08.01.2023  ·  23:36

Sinzu ens diria que no subestimem, de nou, l’enemic. Pedro Sánchez és un supervivent i de moment la sort li ha somrigut en els moments més complicats. Es diu que la fortuna ajuda els audaços, i d’alguna manera Sánchez té l’audàcia que va faltar als nostres governants l’any 2017. Passi el que passi a la protesta, trobarà la manera de donar-hi la volta i tergiversar-ho. Però està a les nostres mans posar-li tan difícil com puguem.

Jaume Riu
Jaume Riu
08.01.2023  ·  23:51

PERO NO HO ENTENEN
Com deia ahir Josep Blesa en un comentari des de València referit a Sanchez i Macron, ells tenen un estat i no s’adonen que nosaltres tenim una nació.
Em penso que quan des de Madrid i des de París observin la vergonyant cimera del dijous 19 de gener a Barcelona, tindran l’ocasió de descobrir quanta força fa una nació al carrer, i pot ser la força definitiva que esperàvem de fa anys i no l’havíem previst en el guió del Procés català.
A la meva àvia Maria que va néixer al segle dinou i era molt sàvia, li vaig sentir dir que els castellans ja saben com som el catalans, però no ho entenen.

Rosa Massagué
Rosa Massagué
09.01.2023  ·  00:22

Serem una gentada o nosaltres mateixos donarem la imatge d’un procés acabat amb tant sols uns centenars de persones? De nosaltres depén.
El tedi que traginem (per mor dels polítics de baixa estofa que tenim) pot ser majúscul però cal que ens movilitzem.

Daniel Mir
Daniel Mir
09.01.2023  ·  00:40

Caldria que aquesta fos la més gran manifestació que s’ha fet mai a Catalunya. Per afavorir-la, ja que és en dia feiner, s’hauria de fer vaga general a tot el país.

Si, a més, amb una moció de censura, uns dies abans es tombés el governet de Vichy, ja casi podriem començar a preparar el retorn del govern al exili.

Antoni López
Antoni López
09.01.2023  ·  01:55

Crec que Macrón ha de coneixer molt be al Sachez i esta ben informat del problema que te España. Em sembla que la “Catalunya nord” no l’amoïna gaire. L’unic que em sembla clar es que faria el préssec si s’hagues negat anar a cal vehi del mateix replà.
Demostrada i respectada(?) la meva ignorancia….bona nit salut i sort.

Montse Massot
Montse Massot
09.01.2023  ·  02:21

Som-hi tots al carrer!

Salvador Molins
Salvador Molins
09.01.2023  ·  02:40

Mobilització ja! Contra el Tractat dels Pirineus!: Ni França, ni espaÑa, som Països Catalans!

Perfecte! Que l’ANC, l’Òmnium i el CdR s’hagin sabut unir en una acció alliberadora!

Unitat per a l’implementació de la Independència de Catalunya, tota la Nació sencera!

Ni França, ni Espanya, som Països Catalans!

El 19 de gener, tots al carrer!

No al Tractat dels Pirineus, no a totes les seves noves versions!

Fora invasors i ocupants, fora colonitzadors, fora traïdors, fora sicaris, fora botiflers i fora blanquejadors de l’opressió espanyola i del jacobinisme francès, … FORA !!*!!

Són altius, orgullosos, creguts i irascibles, punxem-los, foragitem-los!

Siguem lleials al Mandat del Primer d’Octubre de 2017, construïm la ja Incipient República Catalana Independent!

Visquem la Llengua, visquem la Nació sencera, visquem la Independència! Són indestriables!

Visqui Catalunya Lliure per sempre!

El 19 de gener, tots al carrer!
“No al Tractat dels Pirineus, ni ara, ni mai!”
No som ni França ni Espanya!
Som Països Catalans!

Melitó Camprubí
Melitó Camprubí
09.01.2023  ·  03:02

Enhorabona per l’article perquè posa de relleu les diverses capes de l’assumpte.
Sanchez i Bolaños costrueixen relat perquè poden i dedicat a la dreta de ferro. Les seves afirmacions però s’haurien de demostrar. Només cal saber comptar.

Josep Navarro
Josep Navarro
09.01.2023  ·  03:18

No podem deixar de fer profit d’ aquest esdeveniment. Tots al carrer.

Oriol Roig
Oriol Roig
09.01.2023  ·  05:03

Un editorial excel.lent. Jo com a proposta addicional convocaria també davant els consolats de França a Palma i València, i al d’Espanya a Perpinyà, que no tothom podrà desplaçar-se a Barcelona. Que es noti que tots els Països Catalans protesten alhora.

Enrique Novials
Enrique Novials
09.01.2023  ·  06:39

Es una gran oportunidad que no se puede desperdiciar. Eso si, vigilantes con ERC , que harán lo que puedan por liquilarla.

Carme Garcia
Carme Garcia
09.01.2023  ·  06:53

Com fan a la Diada, segur que la ANC podria muntar bus per baixar a Barcelona, , molta més gent hi aniria , i també colapsaríem la ciutat, el que esperem es que sigui un caos. Les entitats han de muntar una bona movilització, de pressió, jo no sé com, ells si.

Agustí Delgado
Agustí Delgado
09.01.2023  ·  06:58

Agraït a la inconsciència ignorant i xulesca de P. Sánchez i avergonyit que com a catalans hàgim d’esperar una errada tan gran de l’enemic per començar a posar les coses a lloc.

Lluís Paloma
Lluís Paloma
09.01.2023  ·  07:07

Pedrito no és simplement un poca-solta, és un psicòpata de manual. Per això no ens té ni en compte: només pensa en ell mateix i en la seva supervivència política. També les seves ziga-zagues van en aquesta línia. És un tio perillós, però amb el punt dèbil de ser sobretot reactiu. Anirà bé que el posem en una situació que no s’esperi.
Això sí, necessitem posar també ERC en una situació que no s’esperi.

Marta de
Marta de
09.01.2023  ·  07:16

A veure si és cert que el 19 som molts al carrer. Jo conec molta gent que ja no en vol saber res, sobretot per l’actitud dels nostres i la repressió dels que ens colonitzen. I el jovent amb el que estan rebent, tampoc estan gaire motivats.

Pere Subirana
Pere Subirana
09.01.2023  ·  07:33

També crec que cal anar hi.
Ara, identificar independentisme amb Consell per la República, ANC o Òmnium es un error greu. Tots ells són processistes, no indepes Són eines que serveixen per a guiar el moviment pel pedregar.
En el cas que la mani tingui èxit deixarà clara una cosa: aquests processistes saben anar a la contra d allò que fa l Estat pero no saben posar les bases d un veritable moviment d alliberament nacional, ni els interessa.
Algú ha sentit a aquests senyors parlar d alliberament nacional? Jo no.
Identificar l èxit d una mani amb l èxit de l independentisme es rebaixar molt els objectius.

Jordi Torres
Jordi Torres
09.01.2023  ·  08:06

Si una cosa té de “bona” la nova política, aquesta que es fa fonamentalment a còpia de xerrameca i de control de la simbologia, és que per tombar-la només cal atacar la seva capa més superficial. Per què tot és superfície: Els governants viuen alienats de la realitat dels governats, sense fets que sostinguin les seves paraules. Quan el Sr. Sánchez o el MHP Aragonès, posem per cas, surten al faristol a encolomar-nos els seus discursos buits, només pensen en termes d’estratègia i de màrqueting polític. Per això inverteixen tants esforços i diners (públics) a controlar els mitjans, perquè és on veritablement resideix la seva obra de govern.

Si el dijous 19 hi ha un esclat de l’independentisme i els aconseguim tombar la simbologia, no els hi quedarà res on agafar-se. Tota la narrativa sobre la fi de l’independentisme s’anirà en orris.

Marcel Barbosa
Marcel Barbosa
09.01.2023  ·  08:14

Anul·lem el Tractat dels Pirineus(divideix i venceràs) i signatura d´un nou acord, per exemple Tractat d´Unificació dels Països Catalans. Evidentment cal prendre els carrers!

Josep Jallé
Josep Jallé
09.01.2023  ·  08:15

Generalment la ignorància es tapa amb la prepotència. De Sànchez en tenim mostra quasi setmanal. Tot un “lider”.
Fins al 19 al carrer.
Salut.

Josep Vilà
Josep Vilà
09.01.2023  ·  08:16

Ocasió històrica per a visualitzar davant del món la confrontació del territori dels Estats dels Països Catalans al seu eix franco-español colonitzador.

Albert Miret
Albert Miret
09.01.2023  ·  08:27

Els nostres enemics ens serveixen en safata d’or que ens tornem a trobar units davant la bèstia. Hem de fer que aquesta unitat del poble torni a ser indestructible per sempre més traient de la Generalitat, aquesta colla de botiflers que no només han enganyat als seus votants, sinó també al seu protector madrileny Sánchez enganyant-lo amb l’èxit mai assolit d’haver acabat amb el Procés, tal com li varen vendre que farien. Esperem que el fracàs sigui tan sonat, que els europeus se’n donin per assabentats de quina classe de bestiola es tracta el triler que els ensarrona cada vegada que li dona la gana. Que els quedi clar als europeus, que els catalans ens neguem a formar part d’aquesta casa de putes d’Europa que és espanya. A veure si ho van entenent d’una vegada.

Carles Serrano
Carles Serrano
09.01.2023  ·  08:39

El Pedro Sánchez és el típic xulo madrileny.

Carme Tulleuda
Carme Tulleuda
09.01.2023  ·  08:47

L’editorial posa una base d’actuació i una teoria. Ara les entitats i la gent ha de posar el gruix, la quantitat, l’estratègia.
Siguem realistes. Hi ha la llei de desordres públics agreujats. És l’arma letal de Pedro Sánchez. La té preparada. La va construir per poder fer aquesta cimera amb seguretat (i altres coses). Per tenir-nos esporuguits.
ERC farà costat al Sánchez. No oblidem que la llei repressora ha estat aprovada amb el seu recolzament. Segur que està pensant com ho enfoca tot de cara a la ciutadania independentista.
El dia 19, no serà un dia fàcil.

Pep Agulló
Pep Agulló
09.01.2023  ·  09:06

CANYA AL EL FARSANT

“La prepotència i la ignorància”, però millor que ignorant, que ho és, té un atreviment impropi d’un estadista, que no ho és. Actua políticament com si tot fos un teatre on ell es mou com el peix a l’aigua perquè té un Estat al darrere suportat per la majoria d’espanyols i el reconeixement dels Estats europeus.

Aquesta farsa que en fa de l’acció política, té els seus límits quan voreja imprudentment la realitat punyent: la complicitat amb les desenes de morts de Ceuta o el fanatisme amb l’aplicació del 155 a Catalunya per exemple… Macron és un altre apartat.

Nosaltres, sense peròs, hem de ser-hi…

Francesc Casajuana
Francesc Casajuana
09.01.2023  ·  09:09

Sr Partal, una altra cita de Sun Tzu:

“No subestimis l’enemic”

Sempre dieu que són tan curtets de gambals i els que estem perdent la partida som nosaltres. I perdem per incompareixença, que encara és pitjor. La DUI no la va abortar l’estat espanyol precisament, fou un “dels nostres”.

Víctor Torguet
Víctor Torguet
09.01.2023  ·  09:16

La foto del proper 19/Gener ha de ser aquella del guardaespatlles del P. Sánchez amb metralleta, carrer militaritzat amb milers de policies i nosaltres allí.

No n’hi ha cap de llei repressiva que pugui evitar aquesta foto a les portades de l’endemà.

Joan Montagut
Joan Montagut
09.01.2023  ·  09:26

Hi anirem

Gustau Barbat
Gustau Barbat
09.01.2023  ·  09:36

Estic d’acord amb el que diu la Carme Tulleuda. El dia 19 no serà fàcil. Però ho hem de prendre com un repte, i anar-hi massivament. Cal fer-ho també per obrir els ulls a aquells germans catalans que han acceptat la consigna de que l’esperit independentista de l’1 d’octubre s’ha acabat i que cal tornar a l’autonomisme durant 40 anys més per “eixamplar la base”. No ens rendirem!!!

Joan Aymamí
Joan Aymamí
09.01.2023  ·  09:37

“La prepotència i la ignorància” no es només de Sánchez, és compartida pels Bolaños, Albares o qualsevol que segueixi les “informacions” de diaris i televisions espanyoles: són aquests “tertulianus” els que diuen la “realitat” catalana

Juan Martin ALEGRIA
Juan Martin ALEGRIA
09.01.2023  ·  09:50

Molt encertat comentari, Sr. Víctor Torguet!

Pense que la imatge no es repetirà perquè, ximples no són, i el perímetre de seguretat serà massa important, però, en qualsevol cas, allí hi serem, una vegada més.

Estic d’acord amb la reflexió d’en Pere Subirana. No hauríem de festejar la convocatòria unitària de l’ANC, Òmnium i el CDR. Vam ser ingenus moltes, massa vegades, ara no cal repetir els mateixos errors. La iniciativa és nostra, de la gent del carrer, no ho oblidem (més) mai.

Elisenda Albajes
Elisenda Albajes
09.01.2023  ·  09:54

Sr. Lluí Mor, particularment m’importa ben poc el què diguin totes aquestes persones que anomena. Elles i ells no representen cap lideratge, ans al contrari. Lúnic líder que tenim és el President legítim de Catalunya en Carles Puigdemont i ell ha fet unes declaracions molt contundents respecte aquesta cimera i va ser el primer en demanar que la gent sortís al carrer a manifestar-se.
Estic d’acord que s’hauria de demanar per part de la Intersindical una vaga general, tal vegada això augmentaria el resó a UE.

Victor Serra
Victor Serra
09.01.2023  ·  10:01

L’Estat espanyol mai ens falla. Però nosaltres també hem demostrat sobradament que som incapaços d’aprofitar-ho i traduïr-ho en accions efectives. El malbaratament de la majoria del 52% n’és l’exemple més clar i més sagnant. No ens enganyem . Encara que la manifestació sigui un èxit , si les eleccions d’aquesta any les guanya el PSC, continuarem fent passos enrere.

Salvador Aregall
Salvador Aregall
09.01.2023  ·  10:05

Sánchez té al seu favor una part important de l’independentisme –bàsicament ERC i una part de Junts- i el dia 19 veurem si són només els seus representants o els seus votants. Des de Madrid –Espanya- mai s’ha fet una lectura correcte del procés d’alliberament català, mai, ni des de fa 300 anys ni ara. El seu caràcter imperialista/pastoral els fa impossible entendre la nostra resiliència. En canvi si que són eficaços en la batalla en camp obert que és on nosaltres hi tenim molt a perdre. Que Sánchez hagi calculat bé o malament ho veurem a final d’aquest mes, potser té alguna informació del TJUE?

Ramon Vilella
Ramon Vilella
09.01.2023  ·  10:49

Tothom que visqui, treballi i s’estimi Catalunya hi ha de anar.

Francesc Xavier Moncho
Francesc Xavier Moncho
09.01.2023  ·  10:55

Fanàtic de cercar tot el que pugui llegir en català, abans d’aquesta edició de l’Abadia de Montserrat ja existia una d’una editorial que publicava petits llibres de saviesa en català. Encara se n’hi poden trobar a alguna llibreria (https://www.olanetaeditor.com/titulos/lart-de-la-guerra/)

Tomas Pérez
Tomas Pérez
09.01.2023  ·  11:46

Els carrers tornaran a ser nostres! . A favor tenim com die-ho que el dirigent socialista espanyol l’ha perdut la ignorància i el seu llegendari atreviment poca-solta és per prepotència pròpia. No oblidem-nos de què és un mentider compulsiu i, per tant, perillós. A l’altre cantó la força processista i entre uns i altres, els nacionalistes independentistes.
Tot i que té prou temps per a convertir l’espai de trobada en un oasi de pau, fem que la mentida repetida mil cops segueixi sent mentida i que units la veritat sigui, que el soroll i la rauxa ressonin ensordidors en la distància. Som-hi altre cop!.

Marc Badia
Marc Badia
09.01.2023  ·  11:58

D’acord amb el comentari del dia 8 a les 23.13. Sobretot perquè, no si si algú més se n’ha adonat. no han dit el lloc de la reunió i potser ni el diran.

Rafael Benavent
Rafael Benavent
09.01.2023  ·  11:58

Atenció a la breu proposta de Gerber van, 23:13h. La millor manera de transcendir a TOTA EUROPA.

Montserrat Vela
Montserrat Vela
09.01.2023  ·  12:11

No sé quants cops he vist aquesta pelí.
L’argument és senzill, després de que tot els hagi anat en contra, la arrogància dels malvats els fa cometre un error estrepitós que provoca que els bons revifin i siguin capaços de derrotar una força que els és molt superior.
La pena és que no estem dins d’una peli i que els malvats són Estats capaços de convertir qualsevol derrota en una victòria.
Només cal veure com recentment la denigració de la democràcia que s’ha vist en el nomenament dels membres del TC ha acabat com si res.
El que demano és que d’una vegada tots i totes els que han tingut alguna responsabilitat, ja sigui institucional o simplement civil, durant els darrers anys en el Procés, que pleguin. És el que es fa en política i es diu assumir responsabilitats respecte d’allò que es preveia que succeís i finalment no ha passat.
I no és que hagi sigut una sola vegada, ja en van moltes, fins al límit que ja sembla més important el relat, més o menys èpic, que els que pretenen seguir com a “responsables” pretén vendre amb cites cultes per tapar les seves debilitats, la seves no les del Procés.
Si us plau, plegueu. Ens fan falta noves visions i ens sobren moments històrics i jugades mestres.

enric arquimbau
enric arquimbau
09.01.2023  ·  12:28

Les Entitats s’han unit per convocar la ciutadania: Al carrer.
Comença la remuntada!!!!

Joan Royo
Joan Royo
09.01.2023  ·  13:18

Magnífic el retrat que heu fet d’aquest individu. Perdoneu si faig ús d’una dita espanyola, però li escau del tot. Sanxes el “chulo playas”.

José Matas
José Matas
09.01.2023  ·  13:56

Té temps encara per canviar el lloc de la cimera?
Si pot i ho fa, el ridícul serà important però per a ell això es peccata minuta, un més ja no li perjudica el currículum.
Sense voler ha fotut al Macron en mig d’un merder que el gabacho mai hauria imaginat que s’hi trobaria.
Els que som llunys i no hi podrem ser ja estem buscant ofertes de crispetes.

Berta Carulla
Berta Carulla
09.01.2023  ·  14:23

No canteu victòria tan aviat, l’Estat espanyol té milers d’agents voluntaris i a sou, disposats a crear zitzània i trencar la unitat fins a llimar la força de qualsevol concentració, però i encara més que de qualsevol d’aquesta.

Josep Maria Martín
Josep Maria Martín
09.01.2023  ·  14:35

La proposta de Gerber van s’assembla molt a la que va fer Tsunami…
La policia els va fitxar a tots amb una gran repressió posterior.
NO ÉS REALISTA.

En canvi veig més eficaç aprofitar la cimera denunciant la constitució colonial del 78 amb pancartes i eslògans ben pensats.

Marc Mateos
Marc Mateos
09.01.2023  ·  15:08

Els independentistes/catalanistes sempre hem comptat amb la sort, i la desgràcia alhora, de tenir enfront una gent tan ufana i tan superba; tan ignorant que, una i altra vegada confonen els seus desitjos amb la realitat. I és que sempre sobrevivim als nostres il·lusos enterradors.
I el dia 19 doncs no serà pas diferent, de tan tanoques i barroers que són i pagats d’ells mateixos, aconseguiran de reunir l’independentisme enfront del clar enemic comú i que mai, mai s’hauria de perdre de vista: els estats periclitats i inoperants que impedeixen el nostre ple desenvolupament.
Jugada mestra Sanchinflas i Macaron, ja podeu venir com el que sou, uns perfectes forasters gens benvinguts a Catalunya que necessiten rodejar-se de pistolers per visitar la colònia.
NI FRANÇA, NI ESPANYA: PAÏSOS CATALANS!!!
DONEC PERFICIAM!
INDEPENDÈNCIA!
//*//

Carles Benito
Carles Benito
09.01.2023  ·  15:09

SOLS SI LA MANIFESTACIÓ ÉS MONUMENTAL HAUREM GUANYAT

sánchez, QUE ÉS UN FATXENDA, S’HA ATREVIT A FER AQUEST ENVIT PERQUÈ CONTROLA EL RELAT QUE SE’N FARÀ D’ALLÒ QUE PASSI DIA 19…

I SOLS SI LA MANIFESTACIÓ TÉ UNA MAGNITUD INQÜESTIONABLE NO PODRÀ DEGRADAR-LA A LA CATEGORIA DE FRACÀS INDEPENDENTISTA

SOM-HI!

Roser Caminals
Roser Caminals
09.01.2023  ·  15:47

ERC acaba de declarar que participarà a la manifestació. Vol dir que la tem i no se sent capaç de desmobilitzar.

Aprofitem-ho. Sánchez compta amb un acte de quatre gats i, si no hi som a milers, li donarem la raó. La participació massiva és imprescindible.

Artur Quintana
Artur Quintana
09.01.2023  ·  17:03

Som-hi! i tota la resta és literatura que diuen els amos demés amunt.

Joan Torres
Joan Torres
09.01.2023  ·  17:14

Esquerra Republicana també hi serà a la manifestació, ara el que ens falta es que el dia 19 es declari dia de vaga general, però amb els dos grans sindicats CCOO i UGT d’obediència espanyola no crec que sigui així, de totes maneres hem de ser-hi tothom que s’estimi el país i vulgui la independència. Hem de demostrar que Chanchez i Macron son forasters a Catalunya i no són benvinguts i que tot el món ho pugui veure. El dia 19 ens veurem al carrer.

Antoni Cerdà
Antoni Cerdà
09.01.2023  ·  18:43

Completament d’acord amb la manifestació però alerta amb infiltrats feixistes que puguin rebentar i violentar el recorregut.
Els feixistes poden ben bé aprofitar aquestes situacions per posar la opinió pública europea en contra del moviment independentista català.
Alerta!!

Josu Elorduy
Josu Elorduy
09.01.2023  ·  18:47

El caudillo guapo se ha preparado otro show con el Macrom….
Su chuleria imprudente la ensayó en la tve defendiendo el GAL
Su egocentrismo egolatrico es el limite de su falta de principios.
Alli estaremos.
Republica Catalana libre y Soberana

Francesc Casas
Francesc Casas
09.01.2023  ·  19:00

És una bona oportunitat per demostrar als enterradors del Procés -i a nosaltres mateixos- per veure on som. No la desaprofitem. Tots al carrer !!!

Josep Pericas
Josep Pericas
09.01.2023  ·  19:08

Cito l’edició que comenta en Vicent Partal:

Una altra cita molt bona de Sunzi (pg 39): “per a fer la guerra s’ha de seguir el camí de l’engany”.
Em recorda com a l’estiu del 2017 el govern independentista s’estirava els cabells perquè el govern espanyol els havia avortat la comanda d’urnes de policarbonat a una empresa catalana…”l’única que podia fabricar-les”…en realitat ja les tenien. Espanya hi va caure de quatre grapes.

Una altra (pg 52): “s’obté la victòria amb maniobres imprevisibles”.

Una altra (pg 58): “provoqueu l’enemic per tal de descobrir els seus moviments”.

Una altra (pg 59): “Mai no es poden guanyar dues batalles de la mateixa manera” (pels qui volen repetir el referèndum, cosa que evidentment seria un fracàs).

Una altra (pg 63): “És possible desanimar un exèrcit i privar el seu comandant de la seva presència d’ànim”. Recordem la campanya de talps que es fan passar per independentistes per a continuació difondre consignes derrotistes (https://www.lavanguardia.com/politica/20221127/8622620/ejecutivo-madrileno-pago-campana-digital-antisoberanista-21-d.html). Aquesta campanya continua, en tinc detectats uns quants. Recordeu també el que han fet amb el Junqueras.

Una altra (pg 67): “Trets perillosos en el caràcter d’un general…si estima massa la vida, pot ser capturat (Junqueras, sobretot si parlem de la bona vida)…si és colèric, pot ser provocat (la dreta espanyola, que sovint inclou el PSOE)….si es preocupa massa pel benestar dels seus homes, pot ser frenat per la por de les baixes” (Puigdemont)

Una altra (pg 71): “El qui demana la pau sense oferir garanties trama alguna cosa” (el que li van fer a Puigdemont l’octubre del 2017, i la taula de diàleg).

Una altra (pg 72): “Quan arriben emissaris amb paraules conciliadores vol dir que l’enemic busca un respir” (Pedro Sánchez).

Una altra (pg 81): “Ser més ràpid que l’enemic és l’essència de la guerra; aprofiteu la seva manca de preparació, seguiu rutes imprevistes i ataqueu les posicions que no tingui vigilades”. L’octubre del 2017 va ser això. Per molt que no s’havia preparat el que s’havia dit (engany, com s’ha de fer), Espanya va ser agafada per sorpresa, per això USA estava disposada a reconèixer-nos si ens mostràvem forts.

Una altra, sobre el comandant d’un exèrcit (pg 86): “Manté els homes ocupats en les seves tasques; no els comunica els seus designis (pels qui demanen un pla detallat públic); els estimula amb la perspectiva de beneficis però no els adverteix del risc”. L’octubre de 2017 la gent havia arribat molt endavant, i arribat aquest punt, per amor propi i per indignació amb el que havien vist, centenars de milers hi haurien posat el pit si se’ls hagués demanat. Però no s’hi hauria arribat a aquest punt si s’hagués advertit de la possible reacció d’Espanya, com alguns demanen.

I finalment, una altra lliçó d’un militar: com l’audàcia, la rapidesa i la determinació permeten d’assolir fites que semblaven impossibles…l’imperi espanyol per cert ho va pagar car. (https://www.youtube.com/watch?v=pU-kFUJoJEU&t=1111s).

Jeroni Parera
Jeroni Parera
09.01.2023  ·  19:27

Aquest anunci es tant desacertat com al seu dia possar el nom de Felip VI al actual Rei.

Jordi Nogués
Jordi Nogués
09.01.2023  ·  19:38

No hi faltarem!!

Josep Marrasé
Josep Marrasé
09.01.2023  ·  20:41

Macron és un jacobí i Sànchez un aprenent, brètol, però molt avançat. Ni amb un ni amb l’altre es pot anar enlloc. Ambdós estan imbuïts de doctrines polítiques reaccionaries i destructives i, si més no, van a cercar la destrucció de Catalunya i d’altres nacions sense estat. Cal anar a la manifestació i fer tot el possible per demostrar al món que el nostre sa procés de independència és viu, més que mai. Jo hauria preferit, com altres comentaristes que m’han precedit, diversos fronts de protesta, però tant se val, estaré molt content que la manifestació de protesta, sigui on sigui que es faci, tingui un èxit abassegador.

Jordi Torner
Jordi Torner
09.01.2023  ·  23:35

Molt interessant l’aportació de Gerber Van

Eduard Rogero
Eduard Rogero
10.01.2023  ·  00:04

Poses el dit a la nafra amic Partal, el sempre “sortut” Pedro Sánchez l’ha cagat.
Borratxo de autocomplaença després d’aprovar els pressupostos prescindint d’Esquerra s’ha llançat a l’abisme de humiliar un enemic encara viu.
Apart de les lliçons en xinès que li dones, ara ho té molt fotut. En aquest cas la retirada és pitjor que la derrota, per tant s’ha d’enfrontar a les conseqüències sense poder desconvocar la cimera doncs en aquest cas la dreta s’el menjaria amb patates.
A l’aguait de la nostra resposta que no pot ser una altra que omplir els balcons d’estel’lades i els carrers de catalans emprenyats.

Antoni Sans
Antoni Sans
10.01.2023  ·  00:31

Escriu Rosa:

Dons jo més aviat crec que tot aquest xou és un muntatge, que li va bé tant a Sanchez per fer-se veure davant de la dreta “humiliant als indepes” i com a ER per fer-se veure davant dels crèduls que encara els voten “plantant cara a la humiliació”.

Mentrestant PSC i ER pactant el suport a Collboni a l’alcaldia de BCN a canvi dels pressupostos de la Generalitat. Sense manies, això sí, d’amagat dels comuns i dels crèduls de la seva secta “independentista”.

Ni unitat, ni principis, ni tonteries. Aferrats a la poltrona uns i altres.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 60€ l'any / 5€ el mes