El 82% dels valencians creu que Mazón hauria de dimitir, segons un sondatge

  • Més del 90% creu que no pot ser el candidat del PP en les pròximes eleccions

VilaWeb
06.10.2025 - 10:31
Actualització: 06.10.2025 - 11:09

VilaWeb recorda que aquest article es basa en els resultats d’un sondatge i tan sols s’ha d’interpretar en aquest sentit: tal com s’ha demostrat, no hi ha garanties que aquestes dades siguin reflectides en els resultats finals.

El 82% dels valencians creu que el president de la Generalitat, Carlos Mazón, hauria de dimitir arran de la gestió negligent de la gota freda, que va deixar 229 morts. En un avançament del tradicional sondatge de Prensa Ibérica pel Nou d’Octubre, els enquestats deixen clar el seu rebuig a la figura del cap del Consell: el 90,2% assegura que, si no dimiteix, no pot ser el candidat del PP en les pròximes eleccions.

El sondatge –fet amb 750 entrevistes entre el 22 i 26 de setembre– demostra que la imatge de Mazón no remunta un any després de la tragèdia, sinó que s’enfonsa més. El 28 de maig, Prensa Ibérica va fer un altre sondatge en què el 81,2% dels enquestats exigia la dimissió del president.

obres
actors
  • Carlos Mazón
  • PP
  • Prensa Ibérica
llocs
  • Comunitat Valenciana
esdeveniments
  • Gota freda del 29 d'octubre
  • Convocatòria d'eleccions a les Corts Valencianes
temes
  • Política
subtemes
  • Gestió de desastres
  • Responsabilitat política
  • Imatge pública i legitimitat
VilaWeb ja ha explicat com la gestió de la gota freda i les contradiccions sobre el paper de Mazón aquell 29 d’octubre han anat fent més insostenible la seua posició, amb l’oposició reclamant la dimissió i fins i tot una moció de censura a les Corts . En aquest context, el sondatge que indica que un 82% dels valencians creu que hauria de deixar el càrrec s’afegeix a una Diada del Nou d’Octubre marcada per l’estratègia d’evitar l’exposició pública del president enmig de les protestes previstes i a una ofensiva comunicativa calculada, com l’entrevista d’À Punt plena d’arguments de descàrrec .

Per una visió més àmplia, podeu llegir l’anàlisi sobre el “món paral·lel” construït per Mazón a base de relats canviants i mentides desmuntades per la jutgessa i pels fets , que ajuda a entendre el profund descrèdit que reflecteix el sondatge. Alhora, la pressió política creix amb forces com Compromís reclamant de nou la seua dimissió i eleccions anticipades davant un PP immers en lluites internes sobre el seu relleu , cosa que situa el debat sobre el futur de la presidència en un escenari obert i inestable.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor