Els empresaris valencians defensen a Tarragona el Corredor Mediterrani

  • És la primera d'un seguit de trobades que organitza l'Associació Valenciana d'Empresaris (AVE)

VilaWeb
Redacció
12.02.2017 - 22:00
Actualització: 13.02.2017 - 01:21

L’Associació Valenciana d’Empresaris (AVE) organitza avui la primera trobada d’empresaris per a debatre i informar sobre la situació del Corredor del Mediterrani. Hi col·laboren organitzacions socials i empresarials catalanes, com ara el Cercle d’Economia o el Foment del Treball. Es preveu que hi assistiran uns tres-cents empresaris.

A l’acte es farà una valoració de l’estat de l’execució de les obres del corredor. La falta de connexió d’alta velocitat entre Barcelona i València i la inexistència de la doble plataforma d’amplada internacional per la costa han portat les associacions i patronals a reclamar que s’agiliti la construcció del corredor.

El president de l’Associació Valenciana d’Empresaris (AVE), Vicente Boluda, creu que perquè el corredor es faci i contribueixi al desenvolupament de l’economia, cal sumar esforços de tota la societat amb els empresaris. Més endavant, l’AVE farà actes semblants pels territoris del corredor: el 14 de març a Múrcia i l’11 d’abril a Almeria.

Denúncia
La trobada arriba en un moment en què s’ha fet palès en diverses informacions publicades que el corredor té una manca de finançament evident i que, a més, els fons del corredor mediterrani serveixen per a pagar el corredor central a través de Madrid, amb infrastructures com ara la connexió entre l’estació d’Atocha i la de Chamartín, unes obres que costen 935 milions d’euros. Ho va denunciar dijous el secretari valencià d’Habitatge i Obres Públiques, Josep Vicent Boira.

El govern espanyol prioritza un seguit d’actuacions per potenciar el corredor central com si fossin del corredor mediterrani; aquest túnel n’és una, però n’hi ha més, com ara la connexió de l’aeroport de Barajas amb el tren de gran velocitat.

Ahir, en una entrevista a VilaWeb, Joan Amorós, president de Ferrmed, l’associació que més força ha fet per a l’impuls d’aquest gran eix ferroviari, es mostrava indignat per l’actuació del govern espanyol i la manca inversió de les infrastructures a la costa mediterrània.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any