[VÍDEO] Trump perd els estreps: abandona una entrevista arran de les preguntes sobre el frau electoral

  • "Sou corruptes, igual que tu ets corrupta", ha dit a la presentadora Kristen Welker de la cadena NBC

VilaWeb
07.06.2026 - 20:00
Actualització: 07.06.2026 - 20:01

El president dels Estats Units, Donald Trump, va interrompre abruptament una entrevista amb Kristen Welker, presentadora del programa Meet the Press de la cadena NBC, una volta la periodista li reclamés reiteradament proves sobre les seves acusacions de frau electoral en les eleccions de 2020.

L’entrevista, enregistrada en una granja de Wisconsin, va descarrilar quan Welker va demanar a Trump explicacions sobre un fons de 1.800 milions de dòlars contra la “instrumentalització” vinculat al Departament de Justícia.

La periodista li va demanar si els condemnats per haver agredit policies durant l’assalt al Capitoli del 6 de gener de 2021 havien de rebre diners públics per mitjà d’aquest fons. Trump va evitar una resposta clara i va dir que “moltes d’aquestes persones van ser destruïdes per policies corruptes” i que, per tant, “haurien de ser compensades”.

La discussió va pujar de to quan Welker li va recordar que no hi havia proves que avalin el frau electoral. Trump va tornar a sostenir que les eleccions, que va perdre contra el demòcrata Joe Biden, havien estat “manipulades”. També va afirmar, sense aportar-ne cap prova, que ara hi havia “frau” en el recompte de vots de les primàries de Califòrnia.

“Hi ha proves enormes, no hi ha res més que proves. Les eleccions van ser manipulades”, va insistir Trump davant les rèpliques de la periodista. Sobre Califòrnia, va afegir: “Només cal mirar-ho.”

Arran de la insistència de Welker perquè aportés dades, Trump va començar a atacar directament la presentadora i els mitjans. “Sou corruptes, igual que tu ets corrupta. La vostra premsa és corrupta i Meet the Press és corrupte”, va dir.

Finalment, després d’acusar la cadena de ser “un canal esbiaixat i corrupte”, va decidir de posar fi a l’entrevista unilateralment: “Ho deixarem aquí, perquè ja n’he tingut prou.” Tot seguit es va treure el micròfon i va abandonar el plató, malgrat les demandes de Welker perquè continués.

La presentadora va explicar després que, un cop apagades les càmeres, la cadena havia arribat a un acord amb Trump per fer una altra entrevista “en el futur”.

L’entrevista, emesa avui i enregistrada divendres, ja havia estat interrompuda unes quantes vegades perquè la pluja intensa interferia en el so i per altres problemes tècnics.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor