El periodisme que l'actualitat necessita

Aquest 2020 és un any de canvis arreu del món, i nosaltres us volem ajudar a entendre'ls. En temps de crisi, el periodisme compromès és més important que mai i el vostre suport és l'únic que pot assegurar la continuïtat de VilaWeb.
Si ho vols i ho pots fer, col·labora amb VilaWeb.

Els treballadors de terra d’Ibèria a l’aeroport del Prat fan vaga aquest cap de setmana per protestar contra la sobrecàrrega de feina i exigir estabilitat laboral. Arran de la protesta avui s’han cancel·lat una seixantena de vols, la majoria de Vueling, que ho va disposar ahir de manera preventiva. La vaga transcorre sense grans incidències. Tanmateix, el temporal sí que està condicionant l’activitat de l’aeroport, ja que dificulta que s’enlairin i aterrin avions. Consulteu l’estat de tots els vols.

El personal de terra d’Ibèria presta servei a vint-i-set línies aèries, entre les quals British Airways, Aer Lingus, Level o Vueling, la que opera més vols. De fet, aquest cap de setmana n’ha cancel·lat un total de 135 vols, sobretot de Vueling.

Els serveis mínims decretats pel Ministeri de Foment espanyol es compleixen, tot i que els sindicats els consideren abusius perquè obliguen a treballar set de cada deu membres de la plantilla. Els serveis inclouen una atenció del 100% als vols domèstics no peninsulars, del 54% dels internacionals i del 32% dels peninsulars que tinguin una alternativa de transport de menys de cinc hores. Segons Iberia el seguiment de la vaga és del 14,91%.

Les negociacions fracassen

La reunió d’anit convocada per la Generalitat amb la voluntat d’acostar posicions entre Ibèria i els sindicats va acabar sense acord després de més de sis hores de negociació. El comitè de vaga exigeix sobretot d’estabilitzar els llocs de treball. En aquest sentit, demana de transformar tots els treballadors fixos a temps parcial a fixos a temps complet. També vol que 400 treballadors eventuals esdevinguin fixos.

D’aquesta manera, segons el comitè, s’acabaria ‘l’abús de les hores extraordinàries obligatòries’ dels treballadors arran de l’augment del trànsit aeri. El comitè considera que les seves demandes també permetran de reorganitzar els torns i els horaris i aconseguir ‘unes condicions de treball dignes’.

Iberia, en canvi, s’escuda en el fet que no pot transformar els contractes del personal de l’aeroport del Prat perquè s’han de negociar a escala estatal.

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.