Territori comença a desmantellar els antics peatges laterals de la C-32 i la C-33

  • Les obres tenen un cost de cinc milions i es preveu una durada de cinc mesos

VilaWeb

ACN

22.04.2024 - 16:53
Actualització: 22.04.2024 - 23:08

El Departament de Territori ha iniciat les obres pendents per al desmantellament total de les antigues àrees dels peatges alliberats l’agost de 2021 a les autopistes C-32 i C-33. Es tracta majoritàriament de les infraestructures laterals que van quedar dempeus un cop desballestats els peatges troncals. Els treballs s’han començat a l’antic peatge de Santa Susanna i també es duran a terme a les àrees de Vilassar de Dalt, Arenys de Mar i Mollet del Vallès, així com a les sortides d’Alella, Premià de Mar, Sant Andreu de Llavaneres i Sant Vicenç de Montalt. En total les obres s’allargaran uns cinc mesos i el cost global és de cinc milions d’euros. El següent pas serà la transformació d’algunes d’aquestes zones en plantes solars fotovoltaiques.

Les obres consisteixen principalment en el desmantellament de les marquesines i altres elements de les àrees de peatge que resten a la C-32 nord i la C-33, tant al tronc com als laterals, i la restitució de la vialitat necessària, en ambdós sentits de la circulació. L’actuació inclou l’enderroc de totes les illetes que conformen els passos o vies de peatge, així com les barreres de seguretat, cabines de peatge i els equipaments i instal·lacions existents. Així mateix, es pavimentaran les noves calçades que s’han projectat, s’adaptaran els elements de drenatge i s’hi col·locarà la senyalització, abalisament i barreres de seguretat. Posteriorment, l’adequació paisatgística de les zones alliberades i la implementació de nous usos en les antigues platges de peatge troncals són objecte de projectes específics. En aquest sentit, estan en fase d’adjudicació les obres per implantar un parc solar a l’espai alliberat a l’antic peatge de Santa Susanna.

Aquests treballs, dins del programa d’autogeneració i sobirania energètica en la xarxa viària de la Generalitat, començaran a principis d’aquest estiu i tindran una durada de sis mesos. En total, el projecte inclou la instal·lació de 3.312 mòduls solars fotovoltaics, que generaran 2,9 GW/h anualment. Aquesta xifra correspon a l’11% del que es va consumir l’any 2023 a totes les carreteres de la Generalitat. Paral·lelament, el Departament està redactant els projectes constructius per instal·lar aquests mateixos horts solars en els espais dels antics peatges de Vilassar de Dalt, Arenys de Mar i Mollet del Vallès. En aquesta mateixa línia, s’està redactant el projecte per a instal·lar plaques solars al voltant dels túnels de Santa Susanna i Sant Pol de Mar. A llarg termini, l’objectiu és acabar el 2026 amb una inversió de trenta-vuit milions i la generació del 100% de tota l’energia que es consumeix a les carreteres amb instal·lacions al conjunt del territori.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem