Tamara Carrasco, com a exemple

  • «Amb Tamara Carrasco, en definitiva, han intentat 'decapitar' el procés, tal com va dir Soraya Sáenz de Santamaría»

Vicent Partal
30.05.2019 - 21:50
Actualització: 30.05.2019 - 21:55
VilaWeb

Tamara Carrasco va fer una conferència de premsa ahir per explicar quina és la seua nova situació personal. Després de catorze mesos llarguíssims i injusts en què el seu municipi, Viladecans, ha estat la seua presó, finalment el titular del jutjat 24 de Barcelona va decidir d’alçar la mesura cautelar que li impedia d’eixir-ne. No havia pogut sortir de Viladecans d’ençà del 12 d’abril de 2018. L’acusació era ser membre del CDR i li l’atribuïren després d’una detenció aparatosa i espectacular, feta per la Guàrdia Civil dos dies abans. A casa li van trobar un xiulet i una careta de Jordi Cuixart.

Només amb aquesta ‘prova’ i identificant-la com a membre dels CDR, Tamara Carrasco fou enviada a l’Audiència espanyola, acusada de pertànyer a una organització terrorista, de sedició i de rebel·lió. Catorze mesos després, mirant de dissimular-ho tant com han pogut i després d’haver-se passat la responsabilitat diversos jutjats de Barcelona i Gavà, l’Audiència de Barcelona i l’Audiència espanyola, Tamara ja és completament lliure i ni tan sols se sap si la jutjaran mai. Cap més explicació. Ni cap disculpa, evidentment.

Tamara Carrasco, que aquests mesos s’ha convertit –juntament amb Adrià Carrasco– en símbol de dignitat per a molta gent, ahir va tornar a parlar clar, com ho ha fet tot el temps que ha viscut represaliada. I va dir allò que és evident: que la Guardia Civil i els tribunals espanyols l’havien utilitzada de cap de turc. Sense intenció d’investigar res en cap moment, ni d’esclarir la situació, només amb la voluntat que la detenció i el confinament servissen d’escarment i espantassen els seus companys i afins. Només així es pot entendre que una detenció feta fa catorze mesos no haja estat tractada judicialment en cap moment i que hagen acabant retirant-li les mesures preventives gairebé per vergonya i passant-se la pilota els uns als altres. Amb Tamara Carrasco, en definitiva, han intentat ‘decapitar’ el procés, tal com va dir Soraya Sáenz de Santamaría. Ho intenten amb el govern i el parlament, amb dirigents polítics i associatius de tota mena, i en el seu cas ho han provat també, efectivament, amb la voluntat d’espantar la gent del carrer.

Ara, si agafem Tamara com a exemple, hi ha dues coses a remarcar. La primera és que no l’han espantada ni l’han desviada del seu objectiu, per més mal que li hagen pogut fer. Més aviat hi ha hagut l’efecte contrari. L’han convertida en un altre referent per a molts de nosaltres, que crec que avui li hem d’agrair públicament la seua lluita i felicitar-nos perquè puga caminar lliurement per on vulga.

I la segona, i aquesta és molt més important encara, és que l’estat espanyol, al final, no ha pogut sostenir la farsa. Aquesta farsa concreta. I això és un precedent per a les altres farses. Perquè és veritat que en les causes més sonades hi han posat més atenció, però al final el mecanisme ha estat el mateix en tots els judicis i contra tots els represaliats: Espanya ha optat per desentendre’s dels fets i per fer servir els tribunals per a fer política. I això, d’una manera o d’una altra i més tard o més d’hora, ho acabarà pagant molt car.

Aquest editorial no és el d’avui i per això ja té tancada l’opció d’afegir un comentari.
Núria Coma
Núria Coma
30.05.2019  ·  22:25

Certament el cas de la Tamara és l’exemple de la utilització de la por i el càstig , per intentar apagar el què no poden amb arguments o política.
L’han utilitzat tirant per terra els concrptes de justícia i coherència, com fan amb tot, inclús en un judici on les acusacions encara no s’havien ni après el nom dels acusats i ni tansols s’havien mirat els vídeos que aporttaven com a proves acusatòries.
No ens tenen cap respecte, però no veuen que la seva manca ens fa créixer més i més el nostre, i això els tornarà amb escreix.

Gràcies Tamara, i surt, viu, riu, que la teva alegria és la nostra i la seva misèria

Encarnació Parets
Encarnació Parets
30.05.2019  ·  22:49

Gràcies a la Tamara Carrasco i a tots els catalans que ens honoren. Visca la terra sempre lliure.

Matilde Font
Matilde Font
30.05.2019  ·  22:54

Espanya (concepte), sempre ha actuat igual, acollonint a la gent i pressionant sense parar per aconseguir el seu objectiu. Són persistents i resistents. Mai intenten convèncer ni entendre els demés. Està a les nostres mans no rendir-nos per molts maldecaps i incomoditats que ens comporten. Si sabem que tenim gran part de raó, se tracta de no afluixar ni rendir-nos, com ha fet la Tamara. Gràcies pel vostre exemple, Tamara i Adri!
SEGUIREM SENSE AFLUIXAR!

Josep Usó
Josep Usó
30.05.2019  ·  23:11

Moltes gràcies, Tamara. Tot i que t’han furtat més d’un any de llibertat, han acabat perdent. I més que perdran. Al final, en bona part gràcies a la seua actitud, ho acabaran perdent tot. I llavors ploricaran. Ara, a gaudir de la teua llibertat.

Xavier Michelena
Xavier Michelena
30.05.2019  ·  23:20

Gràcies,Tamara.La guàrdia civil ha fet el de sempre,omplenar-se la boca de dignitat i comportar-se amb la covardia dels actes innobles.Els jutges espanyols han fet com sempre,fidels seguidors de la seva dèria de prevaricatio i oblidar-se de Qui és veritablement la Justícia.

ASERET ALMAR
ASERET ALMAR
30.05.2019  ·  23:35

Tot el meu suport a Tamara Carrasco. Per mi és una heroïna molt digne.

Raimon Mtheu
Raimon Mtheu
30.05.2019  ·  23:38

Estic content, Tamara , molt content.
I com diu el Vicent, que l’ Estat ho pagui, si pot ser més aviat d’ hora que tard.

Maria Rosa Guasch
Maria Rosa Guasch
31.05.2019  ·  00:02

Han intentat que t’agenollessis i ho deixessis estar però ets encara més forta ara, Tamara! La causa de la llibertat i la democràcia s’ho val. Siguem dignes tots dels que s’han sacrificat. Continua la lluita, i volem guanyar!

Teresa Puig
Teresa Puig
31.05.2019  ·  01:09

Benvolguda Tamara, t’he conegut per tot això i la meva admiració és immensa. Em sap molt de greu el que t’ha passat i desitjo el millor per a tu.

Joan López
Joan López
31.05.2019  ·  04:58

El independentisme segueix fort ho demostra que guanya totes las eleccions que es fà al estat. Tamara es el mirall a on tenim que mirar-nos cuan tinguem un moment defalliu,la lluita serà llarga peró ho aconseguirem. El soberanisme no baixa tot lo contrari,al jovent català vota en massa als partits soberanistas, el futur es d’ells.

jordi Rovira
jordi Rovira
31.05.2019  ·  07:04

Tamara Carrasco com exemple de farsa judicial. Però n’hi han d’altres: Altsasu i la repressió al País Basc. Els judicis i l’acció judicial del Suprem i del 13, on treballa aquella secretaria que mira i no veu. De fet, l’Estat espanyol encomana els seus sainets al Parlament Europeu en funcions: i avui els representants espanyols tindran una fórmula pròpia d’acreditar els seus diputats europeus. No hi ha res com l’originalitat que posa de manifest allò que “Spain is different”. I, atenció, amb tota l’aparença de normalitat possible!

Josep Salart
Josep Salart
31.05.2019  ·  07:20

T’he seguit des del principi i sempre buscava notícies teves. Per fi, aquets malnascuts t’han deixat en pau.
No se’n sortiràn, i t’ho dic així. No, no creguis que són simples paraules. Tard o d’hora l’independentisme s’adonarà que hem de fer un pas més. I creu-me, quan piquem, picarem.
N’estic fart de tant portar-me be i que tothom es foti a casa seva el vespre sense pensar amb gent com tu i tants i tants d’altres. Hem d’actuar, hem de fer mal i no, no parlo de violència, parlo de fer mal de moltes altres maneres i sembla estrany que no ens moguem veiem i patim les coses que fan, que et fan i que encara es pensen que ens poden fer.

Gemma R.
Gemma R.
31.05.2019  ·  07:47

El cas de la Tamara i l’ Adri hauria d’ escandiltzar a qualsevol demòcrata, però a aquestes alçades ja hauriem d’ haver après que els majordoms de les èlits, com PP, Ciudadanos, PSOE, PSC, Podemos i Comuns, no están per molestar-les, no fós cas que deixéssin de robar. Les tradicions s’ han de cuidar. Altra cosa és la ciutadania, molta d’ ella no està al cas del día a día de la política, i no sap ben bé què passa. I pensen:” no sé de què va, però si els van imputar alguna cosa han fet”. Aquí és ón hem de reflexionar i treballar. Ja hem vist que els nostres polítics están massa enfeinats, uns lluitant per l’ hegemonía, i els altres lluitant perquè no els facin desaparèixer amb tota aquesta operació mediática d’ aixemplament de base, o aixemplent de la rendició, diga-li com vulguis.
Hem d’ aprendre a fer servir les xarxes. Quan ens organitzem sóm capaços de fer coses més increíbles. Doncs com que la repressió no s’ aturarà, fem grups de suport. Repartim-nos, i que cada grup publiqui el cas d’ un represaliat a diari als perfils dels polítics, de tots, els catalans i els espanyols. Que cap represaliat no estigui silenciat ni un sol dia.

Aquest canvi a l’ Estat Espanyol de votar al PSOE, no és pas gràcies als seus mitjants, no. Les xarxes es fan un forat, i molta gent ja dubte del relat espanyol. Si perden suport dels seus en l’ estratègia, la nostra oportunitat de sortir-nos-en es multiplicaría per 100.

Pensem-hi.

Felicitats Tamara.

Albert Miret
Albert Miret
31.05.2019  ·  08:06

Gràcies Tamara pel teu exemple. Llegint el que t’han fet, pensava que ser espanyol, en aquests anys que estem vivint deu ser tristíssim per les persones que tinguin el cap mitjanament moblat. Si per un moment t’imaginessis tenir un govern a Catalunya que maltractes i robés d’aquesta manera tan roïna a uns veïns nostres, et moriries de vergonya. No ho acceptaries ni per un moment i només podries fer-ho si et fessin tanta por, que no poguessis fer altra cosa que acceptar-ho. Però així és com Castella ha pogut tenir tot els pobles que ha anat sotmetent quiets i callats, a còpia de comprar voluntats febles, de robar i de mal educar als seus guardians fins a transformar-los en sicaris. Per això és tan important per nosaltres veure la valentia amb què has suportat el teu segrest i com et mantens fidel després d’un càstig tan dolorós, sobretot per ser estúpid i irracional. I això és el que ens manté dempeus i a punt, perquè nosaltres som un poble noble i ja no admetem per més temps ser tractats com a una colònia. Allà por, i aquí més por. Però tenim ben clar que aquí, tot aquell que no està d’acord amb la independència, és perquè està traient prou suc de la dependència d’un Estat corrupte i opressor. I així és com enfronten sempre una part del poble contra l’altre mentre ells controlen la situació. Però nosaltres, com tu, no ens deixarem comprar ni espantar. A nosaltres ja ens han perdut per sempre.

Pep Agulló
Pep Agulló
31.05.2019  ·  08:14

ENS SOBREN EXEMPLES…

Tamara n’és un cas de repressió per acovardir i avortar el moviment, la revolta, com ho eren els centenars de ferits en les càrregues policials de l’ 1-O que es van mantenir ferms.

La farsa de l’acusació com les que veiem en el judici en què les víctimes són ara agressors només es pot entendre com una perversió ideològica que busca reprimir la dissidència sortint, si cal de la realitat dels fets.

I per fer-ho s’ha de viure en una autarquia mental, mentint i silenciant fets. Crear una realitat oficial paral·lela perquè govern, policia, poder judicial puguin justificar la brutal repressió. Europa comencen a veure’n les conseqüències, però encara resten estupefactes amb les actuacions esperpèntiques de l’Estat. Altra cosa és la justícia i els tribunals europeus. Això ha de tenir final.

Jaume Bonet
Jaume Bonet
31.05.2019  ·  08:22

I totes les mentides que contra ella han vomitat tants de mitjans d’intoxicació espanyolista (abans anomenats mitjans de comunicació) i que llavors no han tengut la mínima decència de desdir-se’n!!! Seria bo fer-ne una recopilació ordenada d’infundis i mentides, i indicant el mitjà d’intoxicació espanyolista que els ha anat vomitant.

Meritxell Rodriguez
Meritxell Rodriguez
31.05.2019  ·  08:25

Gràcies Tamara, ets un referent de dignitat i força….seguim endavant, ni perdó ni oblit!
Felicitats per la teva llibertat recuperada

joan rovira
joan rovira
31.05.2019  ·  08:59

Benvolguda Tamara Carrasco, ets un exemple de paciència, persistència i perspectiva col.lectiva feta per en una persona individual.

Tenim futur col.lectiu perquè estem aprenent a controlar el nostre present individual amb un comportament democràtic exemplar que s’expandeix i il.lumina el col.lectiu nostre i d’altres contrades.

No ens poden retenir, perquè cada dia, hora o minut que passa la seva credibilitat baixa mentre la nostra llibertat individual és més forta i la llibertat col.lectiva més a prop.

Perquè la societat catalana està formada majoritàriament per persones lliures que no tenen por a la llibertat dels altres; per això, som ciutadans que han votat democràticament de nou per la llibertat de la Nació Catalana.

El meu agraïment pel teu comportament exemplar!

Pere Grau
Pere Grau
31.05.2019  ·  09:11

Els més grans potser recordareu aquella frase ridícula que va dir algún dels jerarques de la dictadura: “ser espanyol és una de les poques coses sèries que hom pot ser en aquest món”. Avui podem dir: ser espanyol és una de les moltes coses vergonyoses que hom pot ser, etc.etc.”. És llàstima perquè, encara que de vegades no ho sembli, hi ha molts espanyols que no es mereixen unes “Èlits” tan depravades.

Agnès Buscart
Agnès Buscart
31.05.2019  ·  09:27

A casa tinc una careta d’en Puigdemont i un xiulet que és molt original, artesà, fet per un artista indepe.
De petites victòries anem fent país. Gràcies Tamara.

LLIBERTAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

josep SELVA
josep SELVA
31.05.2019  ·  09:43

Discrepo del editorial, entenc que Tamara ha estat exemple de submissió al poder judicial i no s’hi ha jugat res. Certament es una víctima de l’injustícia, peró ja voldrien els que estan tencats a Soto i Meco disposar d’una cel·la de 20 km2. No ha estat a la presó, ha estat confinada, amb total llibertat de moviments en un espai delimitat. Podia haver trencat com l’Adri i marxar a l’exili i no ho ha fet, podia desobeïr i no ho ha fet. Si aquest es l’exemple de lluita per la independència, val mes plegar

Jose antonio Planell
Jose antonio Planell
31.05.2019  ·  09:43

Gracies noia pel teu secrifici i dignitat.
Pero vull dir que jo li futaria a la Santamaria una canya verda pel cul fins que li surtis per la boca.
I…jutges, fiscals, sou tots uns cabrons !!!!!, vosaltres haurieu de ser a prsso.

Delfí Sabartés
Delfí Sabartés
31.05.2019  ·  10:05

Tamara ha estat un clar boc expiatori que l’estat espanyol, repressor i franquista, ha volgut utilitzar per aixafar el moviment independentista. I no n’és pas l’únic cas; segurament tampoc en serà la darrera mostra de la brutal i inhumana repressió feixista.
Ara bé, casos com els de Tamara, la recent resolució de l’ONU sobre es presos polítics, les sentències que el TEDH va dictaminant i els recursos pendents de sentència no fan més que minar la credibilitat judicial de l’estat espanyol.
Cal resistir i aguantar l’embat per posar nerviós tots els poders de l’estat; actuant al marge de la legalitat com el cas de la Tamara faran errors que encara els debilitaran més.
Molt content Tamara que puguis recuperar la teva vida i puguis abandonar la injusta presó a que t’han sotmès els poders judicials espanyols darrera els quals s’amaga el clan del 155.
I si els ànims t’ho permeten, denuncia aquesta injusta condemna a que t’han sotmès. A Europa i al món; a tothom.
Gràcies Tamara pel teu seny i força.
Seguim.

JOAN RAMON GOMÀ
JOAN RAMON GOMÀ
31.05.2019  ·  11:06

A Josep SELVA

L’objectiu de la lluita per la llibertat de Catalunya no és jugars’hi res sinó guanyar. Els heoris són els que s’hi juguen amb mesura calculant que poden guanyar. Els que s’hi jugen sense mesura normalment acaben sent màrtirs. La Tamara se la va jugar participant en les activitats del CDR dins dels límits de la legalitat espanyola amb el risc de que el poder jucicial espanyol no compleixi les seves propies lleis i perdre la llibertat. Ha jugat bé les cartes i de moment està guanyant. La actitud de la Tamara es mereix el qualificatiu de heroic.

Pot ser que a algú li hauria agradat que hagués jugat més fort però ningú té cap dret a retreure-li res. Menys encara amb la poca organització que tenim. Qui estava monitoritzant els moviements de les forces d’ocupació el dia que la varen detenir? Qui la va avisar per tal que no la trobessin quan la varen anar a buscar? Qui li va facilitar un camí protegit per sortir de les urpes de les forces d’ocupació? Qui li va oferir la logística i l’economia per esablir-se en un país civilitzat i seguir amb la seva vida? Quan tinguem la organització i la potència econòmica per assegurar tot això a tothom que vulgui enfrontar-se a les forces d’ocupació, segur que sorgiran herois com a bolets que aniran molt més lluny. Però de moment el que ha fet la Tamara és molt més de que haurien fet molts altres.

eva salas
eva salas
31.05.2019  ·  11:24

I el cas de Julien Assange com exemple?

Els poders són un fracàs per tot allò de bo que podrien tenir les societats. El poder -qualsevol- és un horrible forat negre.

Esperoque em disculpareu, estic en hores baixes.

Toby Willett
Toby Willett
31.05.2019  ·  12:08

Gràcies, Tamara. No tenim por. Si algú en té, que s’aparti i deixi treballar la resta.

Montse Massot
Montse Massot
31.05.2019  ·  13:07

Benvolguda Tamara felicitats per la teva llibertat ets una noia molt valenta i encoratjadora segueix així, molta sort

JOAN CRUSET
JOAN CRUSET
31.05.2019  ·  14:40

En una dictadura “de facto” es molt difícil mantenir en el temps segons quines repressions.

Tamara, Enhorabona
Adrià, Que aviat et tinguem aquí.

Rosa Gispert
Rosa Gispert
31.05.2019  ·  15:57

A més de ser un exemple de les dues coses que diu l’editorial, a mi em sembla que aquest cas és també un exemple del que està fent l’independentisme: legitimar un sistema judicial podrit i arbitrari, acatant les seves ordres. I al meu entendre no hauria de fer: desobeint-lo.

El mateix que passa amb els represaliats de jutjat 15, pagant les fiances, el mateix que els alcaldes retirant les pancartes, el mateix que els advocats dels presos assumint les manipulacions dels jutges i fiscals, el mateix que fem nosaltres acceptant la censura a TV3, per què no ens la tanquin, però deixant-la de mirar o tolerar-ho, molt indignats.

En cada una de les accions que fa l’estat repressor contra nosaltres hi ha una possible reacció, que ens pot convertir en víctimes o ens pot enfortir. En cada cas ha una lliçó a aprendre, i hauríem de ser conscients dels nostres possibles errors, per no donar-los més arguments per seguir amb la repressió, que ara per ara els ha estat molt efectiva.

Lluïsa Miret
Lluïsa Miret
31.05.2019  ·  17:20

Moltes gràcies!

Joaquim Sans
Joaquim Sans
31.05.2019  ·  21:01

Totalment d’acord amb la Rosa Gispert.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 60€ l'any / 5€ el mes