Serrano diu que cal diàleg per a trobar “una resposta plausible” al debat de l’avortament a Andorra

VilaWeb
31.05.2025 - 17:27
Actualització: 31.05.2025 - 21:52

El nou bisbe d’Urgell i copríncep d’Andorra, Josep-Lluís Serrano, agafa el relleu de Joan Enric Vives amb la idea de mantenir un perfil continuista i, a la vegada, adaptat al segle XXI, amb la vocació de donar servei a la ciutadania davant els nous desafiaments que afronta la societat. “La línia de treball és amb fidelitat creativa i la tradició que rebem i actualitzem”, ha explicat Serrano en una conferència de premsa a Andorra. Entre les qüestions destacades que haurà d’afrontar el nou copríncep, hi ha la interrupció voluntària de l’embaràs, prohibida al principat. Serrano ha explicat que era conscient d’aquesta situació i que calia establir diàleg per cercar una resposta que fos “plausible”.

VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb

Sobre el debat al voltant de l’avortament, ha deixat clar que el bisbe d’Urgell i el copríncep d’Andorra eren la mateixa persona i, per tant, havia d’actuar com a tal. Dit això, ha explicat que calia escoltar, establir diàleg i acompanyar les persones que més patien, en aquest cas concret, “les dones que puguin trobar-se en una situació difícil”, al mateix temps que ha dit que pretenia servir de la millor manera el país.

Sobre la línia de treball que vol prioritzar, hi ha l’aposta per la “fidelitat creativa”, que va denominar el papa Francesc, que es basa a mantenir les tradicions amb una mirada de futur que doni resposta als desafiaments que afronten la fe i la societat. Unes màximes que vol aplicar tant en la missió d’anunciar l’evangeli com en la de servidor de la ciutadania andorrana.

Vives farà “petits serveis” a la Seu d’Urgell

El bisbe emèrit d’Urgell i ex-copríncep d’Andorra després de 22 anys al càrrec, Joan Enric Vives, ha anunciat que viuria a la Seu d’Urgell en un seminari amb més eclesiàstics d’edat avançada. “Faré petits serveis, no m’espereu als grans pontificats”, ha dit Vives, que ha expressat la seva intenció de fer de voluntari a la presó d’Andorra i de fer missions mentre tingui salut, a banda de prioritzar més afeccions culturals com llegir i mirar films. També ha dit que mantindria la seva col·laboració a la Conferència Episcopal Espanyola, però que deixaria la Conferència Episcopal Tarraconense.

El govern d’Andorra elogia Vives i el seu successor

El cap del govern d’Andorra, Xavier Espot, també ha assistit a la missa que el bisbe emèrit i el nou bisbe han oficiat al santuari de Canòlich. “On ha anat [Vives] i ha representat Andorra ha donat una imatge extraordinària del nostre país”, ha afirmat Espot, que s’ha mostrat convençut que el seu successor faria igual. Espot ha dit de Vives que perdia un referent i una persona que l’havia ajudat en moments de dificultat.

El cap de l’executiu del principat s’ha encomanat al nou bisbe per ajudar-lo i acompanyar-lo quan ho necessités. “Quan tingui necessitat d’un bon consell estic segur que el trobaré en la seva persona”, ha finalitzat.

Per la seva banda, l’actual síndic d’Andorra, Carles Ensenyat, ha valorat de Serrano la seva vocació com a servidor del poble andorrà. “És aquí per a servir el poble andorrà, enriquir la nostra nació socialment, culturalment i econòmicament i segur que ens servirà de guia”, ha expressat.

VilaWeb fa trenta anys. Ens feu un regal?

Cada dia oferim el diari amb accés obert, perquè volem una societat ben informada i lliure.

Ajudeu-nos a celebrar-ho fent una donació única i sense cap més compromís.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor