El SEPC convoca una vaga d’estudiants el 26 de maig a Catalunya per a defensar l’educació pública

VilaWeb
Fotografia d’arxiu: diverses nenes en una imatge d’arxiu. — David Zorrakino / Europa Press
11.05.2026 - 11:48
Actualització: 11.05.2026 - 11:52

El SEPC ha convocat el 26 de maig a Catalunya una vaga d’estudiants en defensa de l’educació pública. El sindicat estudiantil s’afegeix, doncs, a les reivindicacions i mobilitzacions del personal docent previstes durant aquest mes.

En un comunicat, el SEPC ha alertat que l’escola pública “pateix una situació d’infrafinançament permanent que s’emmarca en un context de desmantellament general dels serveis públics per part dels governs neoliberals”.

L’organització reclama més recursos per a l’escola pública, fer valer les demandes del col·lectiu docent d’arreu del territori i garantir millors condicions laborals. També exigeix posar fi al pla pilot dels Mossos d’Esquadra als centres educatius i avançar cap a la gratuïtat de l’educació.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor