Sant Cugat i Terrassa s’uneixen per atreure els turistes cap al monestir i la seu d’Ègara

  • Ofereixen un paquet conjunt que inclou visites amb audioguia a tots dos conjunts romànics

VilaWeb
ACN
13.07.2016 - 22:00

‘Més enllà de Barcelona’. Amb aquesta idea, els ajuntaments de Sant Cugat del Vallès i Terrassa (Vallès Occidental) han aplegat esforços perquè els turistes que arriben a la capital catalana siguin atrets cap al monestir de Sant Cugat i la seu d’Ègara. Han ideat un paquet turístic de 4,50 euros, que ofereix l’entrada amb audioguia a tots dos conjunts. Hi té un pes important la proximitat de Barcelona amb els Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) i, de fet, el bitllet es pot acabar integrant en el paquet.

A més, als infants de menys de sis anys els surt de franc. El producte es pot comprar per internet i a les principals oficines de turisme de Barcelona, perquè hi col·laboren la Diputació de Barcelona i Barcelona Turisme.

La idea és fer el recorregut el mateix dia, aprofitant que tant Sant Cugat com Terrassa són a vint minuts de Barcelona amb els FGC. L’oferta no es promocionarà només entre el turisme internacional de Barcelona, sinó que es presenta també com una oportunitat per als veïns.

Els dos conjunts són els més representatius del pre-romànic i el romànic de Catalunya. La primera parada és al monestir de Sant Cugat, on un dels principals atractius és el claustre. A la segona, la seu d’Ègara, el viatger podrà anar fins a l’època de l’imperi Romà i veure les pintures murals que van del segle V al VIII.

El tinent batlle de Cultura de Terrassa, Amadeu Aguado, destaca que s’ofereix la possibilitat de ‘viatjar en el temps’ i obtenir una visió global del romànic i el pre-romànic. Troba important d’oferir paquets com aquest per anar més enllà del turisme de sol i platja.

A Sant Cugat del Vallès, la tinenta batllessa de Promoció de la Ciutat i Cultura, Carmela Fortuny, creu que les ciutats han de ser capaces d’oferir una oferta més amplia als turistes estrangers que visiten Barcelona. No podran competir amb la gran capital –diu–, però en poden ser un gran complement: ‘Volem formar part de la gran Barcelona’, afegeix.

Finalment, el director general de Turisme de Barcelona, Jordi William Carnes, explica que el 52% dels visitants de la ciutat ja hi han vingut abans i, per tant, cal oferir-los coses noves, a banda la Sagrada Família i la Casa Batlló. ‘No volem tenir  la gent fent voltes pels mateixos llocs’, explica. D’una altra banda, Carnes indica que Barcelona s’ha abocat molt al modernisme i ha deixat una mica de banda el romànic i per això pensa que aquest paquet pot ser el punt de partença per a atreure els turistes cap a aquesta època, incloent-hi, per exemple, una visita al monestir de Pedralbes.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any