Puig tanca en pla el primer dia cotitzant a la borsa: 24,5 euros per acció

  • Debuta amb una capitalització borsària de 13.920 milions d'euros

VilaWeb
Marc Puig toca la campana a la sortida a borsa de la companyia Puig (fotografia: Europa Press / Lorena Sopena).
Europa Press
03.05.2024 - 12:27
Actualització: 03.05.2024 - 19:20

La firma de cosmètica catalana Puig ha començat a cotitzar a borsa avui a un preu de 24,5 euros per acció. El president, Marc Puig, ha fet el tradicional toc de campana a la Borsa de Barcelona a les 12.00. En els primers compassos de l’aventura borsària ha experimentat un increment de fins a un 6%. Ara bé, a mesura que ha avançat la jornada, les compres s’han moderat i han desfet tot el camí recorregut, fins a tancar la sessió al mateix preu de sortida.

És la sortida més gran a la Borsa d’Europa des de començament d’any: debuta amb una capitalització borsària de 13.920 milions d’euros i l’import de cada títol és el més alt de l’interval fixat al fullet informatiu. La multinacional del sector de la cosmètica és propietària de marques de luxe com Paco Rabanne, Carolina Herrera o Jean Paul Gaultier.

Les accions cotitzen a les borses de valors de Barcelona, ​​Madrid, Bilbao i València amb l’etiqueta de cotització Puig al Sistema d’Interconnexió Borsari (mercat continu).

Classe A i B

L’operació, adreçada a inversors institucionals, ha consistit en una oferta pública de subscripció (OPS) de 51,02 milions de títols de noves accions de classe B i d’una oferta pública de venda (OPV) de 55,51 milions d’accions secundàries en mans de la família Puig.

Al primer tram, la firma ha obtingut uns ingressos bruts d’uns 1.250 milions de nous fons per a la societat. El segon té un valor total de 1.360 milions.

El capital de Puig es compon d’accions de classe A –que confereixen cinc vots– i accions de classe B –que n’atorguen un. Totes dues inclouen els mateixos drets econòmics.

L’agent d’estabilització (Goldman Sachs Bank Europe SE) podrà exercir una opció de sobreadjudicació fins el primer de juny: podrà assolir aproximadament el 15% de la mida de l’oferta, per un import fins a 390 milions d’euros.

Criteria Caixa, hòlding que gestiona el patrimoni empresarial de la Fundació la Caixa, ha adquirit accions de classe B representatives del 3,05% del capital social de Puig Brands, aproximadament, dins el procés d’oferta pública de venda (OPV).

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any