Prohibir el xifratge: un atac a la democràcia que Pedro Sánchez vol liderar a Europa

  • La lluita contra la pederàstia no pot ser l’excusa per a destruir la privadesa i la llibertat d’expressió i per sotmetre’ns a un estat autoritari

Vicent Partal
23.05.2023 - 21:40
Actualització: 24.05.2023 - 08:26
VilaWeb

La prestigiosa revista americana Wired ha publicat un article en què explica que quinze estats de la Unió Europea són partidaris d’eliminar el xifratge d’extrem a extrem de les comunicacions, amb l’excusa de lluitar contra la pornografia infantil. L’article també informa que l’estat més intransigent contra el xifratge de les comunicacions és Espanya, que reclama fins i tot de prohibir que les comunicacions per internet circulen xifrades –“és imperatiu que tinguem accés a les dades”, diu el govern de Pedro Sánchez.

[Ací podeu accedir al document oficial en què es basa l’article.]

Molts dels programes que fem servir en el nostre dia a dia viatgen xifrats d’una manera automàtica i per defecte –és el cas de WhatsApp o de Signal, per dir-ne dos dels més populars. I això fa que el contingut dels missatges no es puga llegir mentre va per la xarxa. Si jo envie un missatge a qualsevol de vosaltres aquest missatge es podrà llegir en el meu mòbil i en el vostre, però no mentre va del meu mòbil al vostre. No el podran punxar, per entendre’ns. Ni l’empresa que proporciona el servei, ni la companyia telefònica, ni la policia.

Gràcies a les aplicacions de comunicació xifrada, la gent pot parlar d’afers delicats amb una certa tranquil·litat. Però si es prohibís el xifratge no se’n ressentiria tan sols la privadesa, sinó també la llibertat d’expressió, amb què se salvaguarda la nostra informació i les nostres opinions contra la intrusió de tercers. I no tan sols de la policia. Qualsevol prohibició com la que vol posar en pràctica Espanya facilitaria, per exemple, als pirates informàtics de robar dades privades dels usuaris aprofitant les llacunes de la codificació. La manca de codificació també faria perillar aquells qui s’amaguen d’assetjadors, per exemple, o els qui són objecte de repressió política en qualsevol país del món.

Per això és perillós i absurd, retrògrad, el que ara vol fer el govern de Pedro Sánchez. Tan absurd i rebutjable que, per entendre’ns, seria l’equivalent de prohibir que les cartes postals es tancassen i s’obligàs que qualsevol carta viatjàs oberta des de la bústia on la tirem fins a la casa on arriba. Cosa que, curiosament –ja ho sé, que ells no respecten la seua llei quan no els convé–, és estrictament prohibida per l’article 18 de la constitució espanyola, que diu: “Es garanteix el secret de les comunicacions i especialment de les postals, telegràfiques i telefòniques.”

Per tant, la prohibició del xifratge de punta a punta no és una qüestió tecnològica, que ningú ho pretenga reduir a això. L’intent a què assistim de prohibir el xifratge de punta a punta és un senyal d’alarma per a la democràcia, per als drets humans fonamentals, per a la seguretat personal i per a la privadesa. I no hi ha excusa possible per a justificar-ho. Alguns governs, l’espanyol el primer, afirmen que aquesta prohibició és necessària per a perseguir millor el crim. Concretament, parlen de la pederàstia. Però no és un crim també, i molt més perillós, destruir la privadesa, controlar la ciutadania i instaurar un estat autoritari on tots siguem sotmesos a la vigilància permanent?

 

PS. No cal ni dir que no és cap sorpresa que una posició com aquesta provinga del govern del món que s’ha gastat més diners en Pegasus…

Aquest editorial no és el d’avui i per això ja té tancada l’opció d’afegir un comentari.
Josep Usó
Josep Usó
23.05.2023  ·  21:58

Res de nou. La seua idea de democràcia o de drets dels ciutadans és cap ni una. Se’ls veu a la cara. Són és més retrògrad i bàrbar que hom puga imaginar. I tot, endeutats fins més amunt de la teulada. Que els compre qui els entenga.

Matilde Font
Matilde Font
23.05.2023  ·  22:12

Ens volen fer arribar a un món com el de 1984 de George Orwell. Tot controlat i sense privadesa personal, excepte pels elegits, que són “ells mateix”.

J. Miquel Garrido
J. Miquel Garrido
23.05.2023  ·  22:47

Estat espanyol: els poders formals de l’estat al servei dels poders reals.
Només hi ha una cosa que els importa: mantenir el poder.
La informació és poder.
Abans la aconseguien a través de les xarxes eclesiàstiques i administratives (incloses les policials). Ara, per continuar xuclant informació dels demés, necessiten intervenir les xarxes socials tecnològiques.

Joan Benet
Joan Benet
23.05.2023  ·  22:56

Espanya=Turquia=Rússia…
Països on la democràcia és accidental

Jaume Melquiades
Jaume Melquiades
23.05.2023  ·  22:57

ja ho veieu el govern me progresista de la historia (segons diuen ells)fent politiques de republica ,perdo de monarquia bananerai europa s’ho mira tant panxa i els deixa fer cada dia crec mes que esta tot perdut dons ningu gosa obrir la boca i quant vulguin fer-ho ja sera massa tard en fi salut i republica.

Miquel Amorós
Miquel Amorós
23.05.2023  ·  23:00

Un Estat molt garantista. Com a dit avui la ministra.
El PSOE és un llop amb la pell de xai.
Em fa més por que el PP i VOX Perquè són els fatxes subtils.

Com era allò? Què haga el efecto sin que se note el cuidado.

Mentrecestiguin ells al govern, estem ben arreglats. Perquè no tenen poder i fan més del que els hi diu el poder.

Jo sempre he dit que la independència només la podrem pactar amb el PP, que son els que realment tenen el poder.

Josep Maria Martín
Josep Maria Martín
23.05.2023  ·  23:01

Sabem per experiència de segles que Espanya és capaç de qualsevol maniobra bruta per aconseguir els seus ideals de domini absolut sobre els seus súbdits.

Si aconsegueix que Europa accepti aquesta llei (no ho podem descartar) voldrà dir que encara no coneixem prou bé Espanya. Voldrà dir que mentre nosaltres fem volar coloms Espanya treballa a un altre nivell maquiavèl·lic molt superior al nostre nivell.

Potser haurem de començar a pregar.

Aprendrem algun dia?

Marga Calvo
Marga Calvo
23.05.2023  ·  23:02

Ens estàn ofegant…

Joan Manau
Joan Manau
23.05.2023  ·  23:10

A mi que no em parlin més de democràcia o de si aquest o aquell país és autoritari i de la gran UE. Mireu la UE del tot muda i inactiva contra la repressió dels catalans, a França desmantellament de l’estat del benestar i dels drets socials, com a tota la UE però a França com a mínim es revelen. Els sistemes educatius de tot el dit món occidental en caiguda lliure. No interessa una ciutadania ben formada, qusn més fracàs escolar millor, això si, dissimulat amb teories pedagògiques perquè no es vegi. I després occident pretén donar lliçons de democràcia a la resta del món amb polítics aquí que no planifiquen res que vagi més enllà de les primeres eleccions que hi hagi a la cantonada.

Alex Rodriguez
Alex Rodriguez
23.05.2023  ·  23:10

Aquest és un tema importantíssim i definirà com viuran les societats (o lliures o no lliures) en les properes dècades.

La privadesa és un dret humà fonamental. No és negociable. Ningú, absolutament nigú, té dret a intervenir les comunicacions i els dispositius personals.

L’encriptació no es pot desactivar parcialment, o només per als ‘bons’. Si es trenca, es trenca per tothom: governs responsables, governs totalitaris, i tota mena de delinqüents.

Qualsevol excusa que donin els governs (pederàstia, terrorisme, etc.) és això: una excusa. En el millor dels casos, de gent mandrosa que vol una drecera. En el pitjor dels casos, autèntics ‘policies del pensament’.

Conscienciem-nos tots, difonem la informació, protestem i votem. Ens hi va la poca llibertat de què gaudim.

Josep Gualló
Josep Gualló
23.05.2023  ·  23:14

EVIDENTMENT espaÑa NECESSITA CONTROLAR TOTES LES COMUNICACIONS PER MANTENIR LA REPRESIO

També evidentmen, com tu dius Vicent, no és cap sorpresa que actuin d’aquesta manera per mantenir un estat franquista en la UE on no hi ha cap estat, ni els més recalcitrans, que tiguin la barra de mentir tant i tant descaradament.

Xavier Clèries
Xavier Clèries
23.05.2023  ·  23:39

Espanya, una democràcia plena…de merda.

Roser Campi
Roser Campi
23.05.2023  ·  23:48

I què en diuen els podemites? O la sra. Colau i el seu equip? “El gobierno más progresista de la historia”. Que no se’ns oblidi. I que no se’ns oblidi tampoc que governen amb el suport de partits suposadament independentistes. Doncs au!

Rafel Torner
Rafel Torner
24.05.2023  ·  00:06

Bé, sí, Espanya, ja sabem com són, etc., però i aquests altres 14 estats de la UE? El problema és molt més gros que Espanya…

Joan Benavent
Joan Benavent
24.05.2023  ·  00:23

Són castellans, i a aquestes alçades no ens hauria pas de sorprendre la notícia. S’emmarca dins d’allò que millor els defineix: el feixisme. Aquest serà el darrer tallafocs que aquesta casta política intentarà aixecar per mirar de frenar les potencials futures insurgències populars que posin en perill el seu poder feudal. Ens volen desarmats i controlats, ens volen privar de l’oportunitat que la tecnologia posa al nostre l’abast de fer justícia i treure’ls els privilegis. Ells volen continuar monopolitzant tot el poder i en l’època històrica actual saben que només amb el monopoli de les armes no és suficient. Per tal de monopolitzar el poder, per tal de mantenir el poder absolut, els cal reservar-se també el monopoli de la tecnologia, de la comunicació i de l’opinió pública. La democràcia, la llibertat i el dret a la privacitat del ciutadans no els importa gens perquè no són pas demòcrates sinó una casta de senyors feudals. Ens volen posar l’uniforme, ens volen vasalls, per servir-los amb el cap cot i muts.

Núria Castells
Núria Castells
24.05.2023  ·  03:28

Molt greu.
Pedro Sánchez i el PSOE són l’altra cara del PP. L’altra cara de la moneda del règim del 78.
Sense aquests perillosos progressistes-fake el manteniment de la ficció democràtica espanyola no seria possible. I, tot i aquesta evidència innegable, se’ls segueix presentant com a gent d’esquerres!
Però no ser rigorós amb els mots que emprem és perillosíssim. Les paraules construeixen el “relat” i el relat configura les ments.
S’autoanomenen “el gobierno más progresista de la historia” i no tothom se’n riu. Massa, encara s’ho creuen.

Ara, Europa també fa el seu fàstic! Des de Macron als sàtrapes orientals ex-Teló d’Acer, a la Itàlia de Meloni… Mare meva, quin panorama!

La discrepància, en aquestes societats, cada cop es pagarà més cara.
Però, o ens enfrontem a aquesta gentola, o el 1984 d’Orwell no serà cap ficció.
És cosa nostra.

I els partidets independentistes, callant.
Atrafegats amb les municipals…

PAU BOLDU
PAU BOLDU
24.05.2023  ·  06:27

GOBIERNO NACIONAL.PSOECIALISTA DE ESPAÑA.UNA DICTADURA, quina vergonya, quina indignitat, quins franquistes d’Esquerra

Isabel Blazquez
Isabel Blazquez
24.05.2023  ·  06:53

Amb pegasus no en tenen prou.

Lluís Paloma
Lluís Paloma
24.05.2023  ·  07:06

A que l’objectiu del Pedrito és poder detenir catalans massivament? És una obsessió.

Josep Castellsagué
Josep Castellsagué
24.05.2023  ·  07:20

Pegasus no és violar la intimitat. Pegasus és molt més profund: és destruir-la, fer-la impossible: no hi ha intimitat.
I ara un pas més: no caldrà ni Pegasus, ja que la intimitat no existirà.
(I no només España. Altres països, aquí mateix)

Josep Pericas
Josep Pericas
24.05.2023  ·  08:13

“Per la major llibertat del comers estatuhim y ordenam ab lloació y aprobació de la present Cort: que ningun official real, ni encara lo Lloctinent General, o Capità General, puga desclóurer ni llegir las cartas que aniran y vindran per las estafetas o correus ordinaris…”

Constitució aprovada per les corts catalanes de 1706

Com n’hem anat, d’enrere, perdent la nostra sobirania ! Teníem una protodemocràcia, puntera a Europa junt amb Anglaterra i Països Baixos (amb qui, no per casualitat, érem aliats).

La justificació de la “pornografia infantil” sembla treta de l’argumentari de l’extrema dreta d’Estats Units. Si aquí “tot és ETA”, allà de vegades sembla que “tots són pedòfils”.

Aquest argument es pot desmuntar fàcilment considerant que el problema de la pornografia infantil no és ni una mil·lèsima part dels abusos sexuals a les llars (que són la majoria). Per a solucionar-ho, ¿ proposarem una càmera de vigilància a cada habitació (inclòs lavabo), a disposició de les “autoridades”, per accedir al seu contingut en cas de sospita ? Bé, de fet ja tenim alguna cosa similar, tots els qui tenen artefactes que responen a la veu…van enviant dades contínuament.

Des que no van trobar cap urna, ja no saben què inventar-se. O reinventar, recordem que el 1714 les autoritats castellanes van dictar que a Catalunya tots els ganivets havien d’estar lligats amb cadena a les taules.

Per cert, he dit bé, els castellans. prou de la cantarella dels “Borbons”. Els qui van recitant això sembla que demanin un canvi de dinastia o una república espanyola. No, el problema no són els borbons, el problema és l’intent dels castellans d’anorrear Catalunya.

Carles Serra
Carles Serra
24.05.2023  ·  08:17

Està clar Vicent que encara no tens assumit lo que en Pla ja fa molts anys que ho tenia molt ben definit: el 90% dels espaÑols la seva ideologia es franquista.
Ja veus en quines zones aquest PSO€ a la colònia catalana està ben apoltronat en els ajuntaments i Diputacions, a on els que ens vingueren d’aquesta espaÑa, tot defugint de la misèria i un futur millor pels seus fills i ara aquest com et deia Vicent, estàn col.loquedets en tots els estaments d’aquesta colònia, ja em diràs aquesta Marín, aquest Rufián i així la llista d’ideologia franquista es llarguíssima.
També caldria recordar de nou lo que ja fa anys va dir en Pla, lo més semblant a la dreta espaÑola és l’esquerra espanyola i aquí tenim el Pedrito Sánchez.
El l’altre drama és si aquesta UE acceptarà els objectius d’aquest element i com no Vicent, tota aquesta faixendaria es recolzada per partits com ER, perquè després de 300 de colonització també estan impregnats d’aquesta Idologia nyorda.

Pep Agulló
Pep Agulló
24.05.2023  ·  08:27

ENDEUTATS AMB PEGASUS, PERÒ…

Sánchez és coherent. Sempre defensa els llocs de treball, dels seus, del règim, és clar…

¿Què farien, sinó, la legió de funcionaris i confidents provinents del franquisme, que obrien la correspondència, espiaven els veïns i controlaven tot tipus d’informacions, doncs això, ara controlar les xarxes…

ÉS EL PREU DE REPRIMIR PER SISTEMA…

Joan Cuscó
Joan Cuscó
24.05.2023  ·  08:44

De moment ja tenen les dades dels membres de l’ANC.
Ara volen saber qui son els responsables logísitics de les Urnes, del Tsunami, etc.

Pepita Carlos
Pepita Carlos
24.05.2023  ·  09:05

Quina vergonya em faria ser catalana i ser del partit socialista amb totes les baixeses que fan represions mentides que diuen i polítiques completament de dretes. Estem caien molt baix.

Joan Sánchez
Joan Sánchez
24.05.2023  ·  09:08

El “gran germà” avança

Cosme Viladegut
Cosme Viladegut
24.05.2023  ·  09:18

Doncs ens haurem de passar a Telegram. Es extrany que no en diguin res d’aquesta red.

Rafael Benavent
Rafael Benavent
24.05.2023  ·  09:25

“No hi ha res més semblant a un espanyol de dretes que un espanyol d’esquerres”. (Joan Fuster)

Andreu Sancho
Andreu Sancho
24.05.2023  ·  09:38

L’estil español de fer, sense el qual no existiría el seu Estat. Sense represió España deixaría d’existir.

Mònica Vidal
Mònica Vidal
24.05.2023  ·  09:49

És evident què és el que vol combatre el govern espanyol. Si Sánchez vol fer de ‘gran germà’ que ho digui obertament i retornem a 1984.

Més enllà de pederàstria i dissidència política vull afegir-hi alguna cosa més: hi ha certes companyies que treballen xifrades d’extrem a extrem enviant-se, per exemple, plànols que envio al servidor de la companyia per a la que treballo. Això vol dir que jo puc estar treballant a 3.000 km lluny i que la meva tasca està garantida per aquest xifratge.

Què farà en Sánchez, ben assegudet al costat de’n Erdogan?

La regressió és tan descomunal que espanta. Tinc la sensació de que no son conscients del que estan fent. I si ho són… Cal recordar-los que tard o d’hora, el que facin avui s’ho trobaran demà. Crec fervorosament en la justícia poètica!

Joan F Ruiz
Joan F Ruiz
24.05.2023  ·  09:55

Molts heu vist la pel·lícula “V” futurista, ambientada a Anglaterra, i on hi ha un govern feixista/nazi, podrit per dins amb corrupció profunda dels membres del partit únic, i que va arribar al poder en unes eleccions, gràcies a atacs terroristes de falsa bandera que van propiciar que la gent els votés demanant seguretat però sacrificant llibertat.
En arribar al poder aquest partit feixista va anul·lar totes les llibertats que fins aleshores eren normals, i tot gràcies a gent poruga que es va deixar manipular.

Doncs això mateix és el futur que ens espera amb l’excusa de perseguir la pederàstia, o la delinqüència, o el terrorisme, etc., etc.

Mai hem de permetre un pas enrere en les llibertats individuals, per molt caòtic que sembli la delinqüència.
A més, al cap a la fi, just els delinqüents es trobarien més còmodes en un entorn autoritari, car comprarien als corruptes del govern.

Jordi Vilar
Jordi Vilar
24.05.2023  ·  10:15

Voldria fer un aclariment:

El que es pretén és accedir a les comunicacions privades a través de les principals aplicacions de missatgeria.

Però això no té res a veure amb evitar que qui vulgui intercanviar dades il·legals o il·legítimes ho pugui continuar fent amb total opacitat tot emprant sistemes criptografics. Qualsevol persona que vulgui amagar les seves comunicacions ho podrà continuar fent si te les eines i els coneixements.

Per tant, aquesta mesura no pretén fer front a les xarxes criminals que sabrien adaptar-s’hi, aquesta mesura atacaria de soca-arrel un dret tan antic com la privacitat en la correspondència entre privats. Evidentment que es tracta d’un atac a la llibertat, a la democràcia, a la intimitat, etc. La lluita contra el crim només en seria una excusa.

Ara bé, venint d’Espanya, no és cap sorpresa. Per a mi la sorpresa és que aquesta postura d’Espanya no generi un rebuig unànime de la resta d’Europa! De fet, sembla que Europa realment s’ho estigui plantejant seriosament més enllà dels somnis humits del gobierno del Reino de España.

Roger Puig
Roger Puig
24.05.2023  ·  10:15

Posen com a pretext la lluita contra la pornografia infantil però tots sabem que el que realment volen és actuar contra la dissidència política. Aquí a Catalunya ho tenim molt clar, i al Catalangate (entre altres molts casos) em remeto.

Iu Corberó
Iu Corberó
24.05.2023  ·  10:30

Però si tot, TOT va encriptat. No només el WhatsApp i altres afins sinò les connexions als servidors del núvol (M365, AWS, Google, Apple, …) de les quals moltes són professionals. Connexions VPN segures per entorns professionals també…
Que en Pedro es deixi de xorrades.

Vicent Tur
Vicent Tur
24.05.2023  ·  10:40

Pedro Sánchez vol posar fi al xifratge per lluitar contra la pederàstia. ¿Canviarà la llei perquè els capellans i bisbes pederastes siguen jutjats per la justícia ordinària? No em contesteu, és una pregunta retòrica.

Aleix Gaus
Aleix Gaus
24.05.2023  ·  10:44

Tornem a la dictadura disfressada de demòcrata però res més espanya funciona aixi és repugnant

Roser Bravo
Roser Bravo
24.05.2023  ·  11:15

Doncs apa, menys escrits, menys queixar-nos i més actuació contundent!! El 28 de maig és a la cantonada… Aquí a Catalunya votem els Alcaldes, sí, però tots els partits esperen que guanyi el seu per a que els hi facin la propaganda prèvia per a resultar guanyadors al Govern de la Generalitat. I així garantir-lis 4 anys més d’incertesa, d’allunyament de la nostra Independència i d’apropament a l’Estat que no volem.
Tot això ho sap tothom… Estem disposats a fer servir les nostres potents eines el proper dia 28???

Josep Soler
Josep Soler
24.05.2023  ·  12:25

Quina sort tenen aquests que creuen que la solució de tots els seus mals, rau amb la “Taula de negociació” d’aquest partit que ha assolit de manar la Generalitat amb 33 diputats de 135 que te el Parlament.
Abans “a missa” es resolien tots els nostres problemes (així planava per tots nosaltres el feliços que seriem tots quan seriem al cel).
Diumenge vinent tenim la oportunitat de revalidar aquestes creences, votant a tots aquests partits que han fet possible que el President espanyol, resolgui tots els nostres problemes i augmenti l’admiració de dirigents europeus (sobretot francesos i italians) de com s’acaba amb un moviment independentista muntant una simple i senzilla “taula de negociació” (encara que sigui sense taula i cap negociació) si es compta amb la col·laboració d’un excel·lent col·laboracionista, com ha estat per les espanyes, el Sr. Junqueras i uns quants com ell.
Diumenge vinent doncs, votem en conseqüència.

Carles Benito
Carles Benito
24.05.2023  ·  13:09

LA PROPOSTA ÉS UN AUTORETRAT DEL govern imperial DAVANT DEL MÓN…

LA QÜESTIÓ ÉS COMPROVAR SI ÉS TAMBÉ UN RETRAT DE FAMÍLIA, VAJA, SI RETRATA TAMBÉ ELS GOVERNS D’EUROPA

Eduard Llaudó
Eduard Llaudó
24.05.2023  ·  13:17

Aquesta intenció de deixar al descobert les comunicacions i dades personals és contradictòria amb la Llei de protecció de dades espanyola, que obliga a empreses i organitzacions a prendre les mesures adients per protegir les dades de clients-proveïdors-contactes-afiliats, sota pena de fortes sancions. L’Estat (les seves elits) fan amb nosaltres el que volen en mena d’avançada d’un neofeudalisme.

Rafel Moreno
Rafel Moreno
24.05.2023  ·  13:53

Si no tens res per amagar, de què tens por?

Anem enlerta amb la nova tirania altrament dita Agenda 2030!

Lluis Molist
Lluis Molist
24.05.2023  ·  14:39

Tot plegat em recorda la pel.licula VENDETTA.

Roser Caminals
Roser Caminals
24.05.2023  ·  15:46

Això és la continuació del Pegasus. L’excusa és el terrorisme, la pederàstia i la que es puguin inventar a la fase 3 de l’espionatge per part de l’estat espanyol.
Els Mossos ja tenen la llista de socis de l’ANC. La qüestió és eliminar drets per facilitar la tirania.

Miquel Furio Sendra Furió
Miquel Furio Sendra Furió
24.05.2023  ·  15:58

Que en podem esperar dels de la calç viva i Intxaurrondo..

Francisco Sánchez
Francisco Sánchez
24.05.2023  ·  16:38

La UE no és que sembli disposada a acceptar aquesta retallada del dret a la intimitat que proposa el Reyno de espaÑa, no: és que la UE, com de fet tot el món occidental (o, més exactament, la seva classe política dirigent), fa temps que intenta (sin que se note el cuidado) imitar els mètodes de l’autoritarisme tecnològic d’arrel xinesa que han assegurat el domini de les gerontocràcies dirigents al Celeste Imperi i a bona part d’Àsia. Però a la UE convé fer-ho sense fer gaire visible la repressió, per evitar reaccions multitudinàries de la ciutadania, que caldria reprimir mitjançant el terror imposat per les armes, com de fet ja es fa al Tercer Món. Les excuses per retallar llibertats han anat canviant, des del combat contra el terrorisme a la lluita contra la pornografia infantil, però els veritables motius són els que va admetre Jean-Claude Juncker quan va dir: “Sabem [els polítics] què hem de fer; però no sabem com tornar a ser elegits després de fer-ho”.

Paola Polacco
Paola Polacco
24.05.2023  ·  17:07

D’acord amb la Roser Bravo (11:15). Ningù dels tres “grans” partits dits independentistes no mereix el nostre vot! Per tant, portem la nostra justa ira i decepció a les urnes i votem algú que representi un partit que no ens ha traït al govern. Visca la independència! Visca Catalunya Lliure!

Francesc Dalmau
Francesc Dalmau
24.05.2023  ·  18:59

Es com si demanesin que les cartes de correu escrit, poguessin ser llegides. Una inmensa bajanada!

Oriol Roig
Oriol Roig
24.05.2023  ·  19:08

Aquesta iniciativa no te ni caps ni peus. Nomes te collons, perque es una collonada. Posar portes al camp. Viola drets humans i diverses lleis europees. A mes de gastar-se els quartos espiant i no aconseguint res, ara es gastaran els quartos defensant lleis indefensables a qualsevol tribunal europeu.
Ben pensat, es un regal. Espanya mai no falla!

Juan Martin ALEGRIA
Juan Martin ALEGRIA
24.05.2023  ·  20:03

“Prohibir el xifratge: un atac a la democràcia que Pedro Sánchez vol liderar a Europa”.

Aquesta prohibició, més tard o més d’hora, la liderarà l’OTAN, la UE, l’FMI, el BM, l’OCDE i la Generalitat Espanyola-Catalana.

Pedro Sánchez és només un “correividile”.

Pauli Morer
Pauli Morer
24.05.2023  ·  22:57

El règim espanyol actua com sempre, el franquisme no va ser una mena d’excepció temporal sinó el reflex de una societat profundament reaccionària, repressiva, il.liberal i autoritaria, el terrorisme i la pederàstia son les excuses per disfressar la seva ideologia tòxica, com deia un advocat famós, seria com si prohibissin tancar les cartes que s’envien per correu amb l’excusa de que ves a saber que hi poden escriure.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 60€ l'any / 5€ el mes