El pont tibetà de Canillo rep més de cent mil visitants durant la primera temporada

  • Amb el mirador del Roc del Quer han facturat conjuntament 1,4 milions d'euros

VilaWeb
Europa Press
24.01.2023 - 16:28

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

El pont tibetà de Canillo, a Andorra, el segon més llarg del món amb sis-cents tres metres de longitud, va rebre 101.108 visitants durant la seva primera temporada de funcionament, un 31,5% més del previst.

Durant els cent seixanta-vuit dies en què va estar obert, del 9 de juny al 27 de novembre, va facturar 1.080.079 euros i va tancar la temporada amb uns beneficis de 521.533 euros, la qual cosa suposa un 56% més del que s’havia previst. Les xifres les ha presentat avui el cònsol de Canillo, Francesc Camp, en una compareixença de premsa en la qual també ha fet balanç del primer estiu en què els visitants han hagut de pagar per accedir al mirador del Roc del Quer, també a Canillo.

En el cas del mirador, es van registrar 97.159 visitants, un 25,3% menys dels 130.000 previstos i que ja suposava reduir en un 20% les xifres registrades l’estiu del 2020. Així i tot, Camp ha assegurat que la situació no és preocupant perquè el fet de cobrar entrada precisament pretenia de reduir l’afluència de visitants perquè últimament s’havia detectat certa massificació al mirador.

En tot cas, la reducció de visites no ha influït en la facturació, que ha estat de 330.768 euros (1,8% més del previst) i que, juntament amb unes despeses també inferiors a les esperades, ha permès d’arribar als 138.945 euros de benefici net. Entre les dues instal·lacions turístiques de la parròquia s’ha aconseguit una facturació global d’1.410.847 euros i uns beneficis totals de 660.000 euros, que representen un 146% més del que s’havia calculat.

En total es van vendre 149.080 entrades, de les quals el 34,8% corresponen al pont, un 32,2% al mirador i un 33% al paquet conjunt, i la majoria es van comercialitzar a través de la taquilla. El mes amb més afluència va ser el d’agost, amb 52.407 persones, i entre juny i agost es van concentrar tres quartes parts de les entrades totals.

Perfil

La majoria de persones que han visitat aquests dos punts turístics ho han fet amb la família (45,9%), seguit de parelles (37,7%), de grups d’amics (12,4%) o persones soles (3,1%). El 76% dels visitants procedien de l’estat espanyol, dels quals un 80% eren del Principat i un 10% del País Valencià. També es van comptabilitzar un 11% d’andorrans i un 7% de l’estat francès.

Segons els sondatges elaborats per l’administració local, el pont tibetà ha contribuït a fer créixer el nombre de visitants a Canillo, ja que un 56% va manifestar que no haurien anat a la parròquia si no fos pel pont. Camp també ha valorat el fet que un 33,9% dels enquestats va combinar la visita a Canillo amb anar a restaurants, passejar o visitar la vall d’Incles, mentre que molts també van fer compres al centre del país o van anar a altres reclams turístics del Principat com Caldea, el mirador solar de Tristaina o Naturland.

Negocis

D’altra banda, un 75% dels negocis de la parròquia que han participat en l’enquesta del Comú valoren com molt positiva la iniciativa de construir la nova instal·lació turística. Un 46% creu que la primera temporada del pont ha tingut un impacte molt positiu en els negocis de la parròquia, mentre que un 36% assegura que al seu establiment en concret hi ha tingut un impacte positiu.

A més a més, un 40% dels empresaris afirma que ha vist augmentar els ingressos, i un 19% del total reconeix que el percentatge d’augment ha estat de més del 10%. Finalment, Camp ha apuntat que per a la temporada vinent es treballarà en millores que se centraran en els accessos i els serveis oferts a les dues instal·lacions, a més del transport per arribar-hi.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 60€ l'any / 5€ el mes