Els periodistes de TV3 i Catalunya Ràdio tornaran a signar les cròniques amb el nom de cada mitjà

  • La direcció de 3Cat ha pactat amb els comitès d'empresa la convivència de les marques clàssiques amb les de 3CatInfo

VilaWeb
Els micròfons també tornaran a dur l'escuma de TV3 i de Catalunya Ràdio, com abans de l'estrena de l'univers 3CatInfo.
29.10.2025 - 18:04
Actualització: 29.10.2025 - 20:38

Els periodistes de TV3 i de Catalunya Ràdio tornaran a signar les peces informatives amb el nom, TV3 o Catalunya Ràdio i la ubicació de la notícia, i no amb 3CatInfo com es feia d’ençà de la renovació dels serveis informatius. La desaparició de la fórmula clàssica i d’elements gràfics com els micròfons amb els logotips d’aquests mitjans havia incomodat treballadors i espectadors, que ho veien un malbaratament del prestigi associat a aquestes marques durant anys. Arran de les protestes dels treballadors, avui la direcció de 3Cat ha pactat amb els comitès d’empresa dels mitjans públics una flexibilització en l’ús de la marca 3CatInfo per a tornar a deixar espai a les de TV3 i Catalunya Ràdio.

Així doncs, d’ara endavant es recuperarà la fórmula clàssica i el periodista signarà amb el nom del mitjà en el qual s’emet la informació. A més, els micròfons també mostraran la imatge de cada mitjà, però alhora el paraigua global que és l’ecosistema 3CatInfo. Es recuperaran les escumes de TV3 i Catalunya Ràdio, amb els logotips respectius, però la base del micròfon continuarà essent la blanca de 3CatInfo.

Això sí, quan els continguts siguin per als canals informatius 24 hores –els antics 3/24 i Catalunya Informació, que ara es diuen 3CatInfo– els periodistes signaran amb aquesta marca i duran l’escuma del micròfon de 3CatInfo, com les darreres setmanes.

Fonts de 3Cat remarquen que el nou model d’informatius 3CatInfo continua intacte perquè creuen en el projecte i l’audiència els avala. El TN vespre i el TN comarques han crescut d’espectadors respecte a abans de l’estrena –un 3% i un 5%–, mentre que el TN migdia manté unes xifres similars. A més, els canals 24 hores també han crescut d’un 7% en espectadors i quatre dècimes de quota; i l’ecosistema digital han crescut d’un 11%.

Així doncs, els serveis informatius continuaran unificats sota la marca de 3CatInfo i els redactors seran presentats com a tals, però deixaran més espai a les marques de TV3 i de Catalunya Ràdio.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor