Pérez de los Cobos: quan el bumerang del Primer d’Octubre fa impacte a la Moncloa

  • Una volta autoritzes que prenga el poder polític un cos aliè, és de babaus pensar que podràs limitar l'abast dels qui l'han pres al perímetre que t'interessa

VilaWeb

L’Audiència espanyola ha ordenat al govern de Pedro Sánchez, i en concret al seu ministre d’Interior, Fernando Grande-Marlaska, que reincorpore el coronel Diego Pérez de los Cobos com a cap de la comandància de la Guàrdia Civil a Madrid. Pérez de los Cobos, l’home que va coordinar el violent atac espanyol contra el referèndum del Primer d’Octubre, havia estat apartat d’aquest càrrec quan el ministre manifestà que li havia “perdut la confiança” arran d’una investigació sobre la manifestació feminista a Madrid de l’any passat, just al començament de la pandèmia. Però abans ja era un home amb un historial llarg i polèmic a l’esquena, que inclou el processament per tortures al País Basc o, més enrere encara, l’adhesió al colp d’estat de Tejero i Milans, durant el qual es va presentar vestit de falangista a la caserna de la Guàrdia Civil de Iecla per oferir-se voluntari.

La sentència deixa clar que la decisió de destituir un comandant de la Guàrdia Civil entra dins allò que s’anomena “potestat discrecional”. Una potestat que és una peça bàsica de qualsevol governació, perquè s’entén que l’administració és habilitada, per exemple, per a destituir d’un càrrec directiu algú en qui s’ha perdut la confiança. Això és un acte discrecional lògic, que passa cada dia, i més comprensible com més amunt siga la responsabilitat de l’acomiadat i per tant més perfil polític tinga –amb el benentès que el destituït no és expulsat del cos funcionarial, que aleshores ja serien figues d’un altre paner.

Tanmateix, aquesta capacitat no permet que l’acte discrecional siga arbitrari i per això aquestes decisions sempre han d’anar acompanyades d’una explicació. Al destituït i a tothom. En resum: el ministre pot destituir qui crega convenient però ha d’explicar per què, ha d’argumentar les seues raons. I ja està.

A partir d’ací, que un tribunal diga que la decisió “és un clar exercici desviat de la potestat discrecional” i obligue a recol·locar el funcionari destituït és completament fora de lloc. Primerament, perquè tan discrecional seria l’opinió del jutge com la del ministre. Però, sobretot, perquè actuant així se subverteix el principi democràtic: segons aquesta regla qui pren les decisions és el poder judicial i no el poder executiu, les atribucions del qual són completament coartades. Cap govern, doncs, no podria destituir ningú sense el permís dels jutges? I aleshores en què consistiria la feina de governar? On porta aquesta lògica absurda? Quin seria el pas següent? Demanar als jutges si estan d’acord amb el nomenament d’aquest o aquell com a ministre? Demanar si aproven la formació del govern? Proposar que sancionen amb qui es pot fer una coalició? És tan ridícul tot plegat, i a la vegada tan perillós…

La barbaritat de la decisió és notòria –deixant de banda que implique precisament un dels ministres més dretans i condescendents amb el feixisme que té el PSOE. Però he de dir que m’ha sorprès profundament la docilitat amb què l’esquerra espanyola, ja m’enteneu, i la premsa madrilenya han reaccionat. I no parle de la premsa feixista, que com tots podíem esperar ho ha aplaudit entusiasmada i n’ha fet portada a quatre columnes, sinó de l’altra, que hi ha passat de puntetes, com si s’hi sentís incòmoda o com si no n’entengués la gravetat. Exhibint d’aquesta manera una ceguesa que no pot ser sinó voluntària, i que per això mateix em sembla molt significativa.

Perquè en realitat en aquest cas tenim davant un dels primers grans bumerangs de l’operació Catalunya, que té un impacte ple sobre la Moncloa i sobre el Partit Socialista. I em fa la sensació que en realitat estan perplexos per aquesta conseqüència directa de les seues accions que, encara que ho puguem trobar increïble, sembla que no havien previst.

I mira que ja vam avisar des del nostre país quan, arran de l’embat del Primer d’Octubre, el PSOE va voler donar suport al colp d’estat, a un colp d’estat centrat precisament en la instauració d’un govern dels jutges, d’una critarquia, autoritzada a decidir per damunt del poder executiu i legislatiu i sense cap control democràtic ni limitació. Vam avisar de l’immens error que era allò no solament per a nosaltres, sinó també per a ells. De fet, sobretot per a ells, perquè a nosaltres al cap i a la fi ens encamina en la ruta del trencament necessari i de la causa justa. Sobretot a ells, però, perquè sabíem des del primer minut que una volta deixes la porta oberta a la presa del poder polític per un cos aliè, siguen militars, jutges o el sursumcorda, és de babaus pensar que després podràs limitar l’abast dels qui han pres el poder al perímetre que a tu t’interessa i prou. I és justament això, que tenim avui.

Pedro Sánchez s’afegí al projecte de Rajoy, perquè l’esquerra espanyola és més espanyola que esquerra, i va col·laborar-hi plenament a l’hora de desplegar contra el moviment democràtic català aquest infame govern dels jutges, que al final és la conseqüència de negar-se a resoldre políticament un problema que sempre ha estat polític. Pedro Sánchez és culpable, per tant, d’haver dut l’estat espanyol a aquest estat de degradació que ara ell rep en carn pròpia. I, tot i que no me’n puc alegrar, perquè no m’alegraré mai d’un colp d’estat, sí que puc dir que s’ho mereix ben bé. I que ja s’ho farà. Ell i els qui, també dins l’independentisme, han insistit i insisteixen a voler fer-nos creure que aquest personatge és una alternativa a no sé què…

Aquest editorial no és el d’avui i per això ja té tancada l’opció d’afegir un comentari.
Josep Usó
Josep Usó
31.03.2021  ·  22:20

Ja van tastant el seu propi medicament. I no diuen quin gust fa. Senyal que no tenen més remei que empassar-se’l i callar. Tot el règim del 78 és hereu del valors ancestrals d’aquella Espanya imperial fallida. Lògicament, quan els van mal dades – i ara els van molt mal dades- agafa el poder aquell que la diu més grossa. Per exemple, una selecció de jutges. Ja s’ho faran, ells i els qui encara pensen que hi ha alguna cosa a negociar amb ells.

jaume vall
jaume vall
31.03.2021  ·  22:33

Si no s’adonen de la gravetat és que són més necis del que semblava. Si només els molesta pel que significa de contrarietat al gover socialista, però no s’adonen del fangar on el mateix partit socialista -però no progressista- s’ha posat en acceptar la trinxera feixista si així no perdia vots, és que són més necis del que un pot imaginar-se. I si no són necis, i s’adonen del que han fet, i no poden desdir-se, són incompetents.
De veritat Esquerra pot creure’s la paraula donada -i mai no complerta- d’uns necis, o d’uns incompetents ?

Antoni Dalmases
Antoni Dalmases
31.03.2021  ·  22:45

Si s’esbatussen entre ells, em sembla magnífic. I m’agradarà que ho facin sense parar ni donar-se treva. Si us plau, aneu -ho explicant i si pot ser entrevisteu els Icetes, Coscubieles, illes, Carrizosos, a veure què en diuen!

Josep Ramon Noy
Josep Ramon Noy
31.03.2021  ·  22:55

No entendré mai com ERC no es cansa de fer el ridicul una i altre vegada recolzant un partit com el PsoE (s i o minúscules, si us plau…) que ja és ben lluny fins i tot de politiques soicaldemòcrates: no arriba ni a aquí! No és ni social ni demòcrata, és senzillament una dreta cavernària, i cada cop més extrema (vegeu amb qui vota darrerament: C’s, PP i Vox). I sí, Pedro Sánchez és el principal responsable d’aquest desastre, encara que no l’unic, evidentment. L’acompanyen en aquest club privilegiat Felipe Gonzàlez, Guerra, Bono,…i un llarg etc. Són personatges amb un gran cinisme, bàsicament. Tan els és tot per tal de tenir un càrrec i un sou, com més alt millor, i que duri. P.Sánchez actua com un mal actor, amb una orella parada sempre a l’apuntador, que recita malament i depressa el seu paper sense creure-hi gens ni mica.

Pérez de los Cobos és un feixista i un colpista recalcitrant, recolzat adequadament pels seus companys jutges i rei, entre altres. Pobra Epaña, quin final li espera! Nosaltres hem de marxar per cames mentre poguem, i ERC ha de abandonar urgentment aquestes “amistats perilloses” o també es veurà arrossegada al desastre. El temps s’acaba!

Josep Salart
Josep Salart
31.03.2021  ·  23:04

Partal, quin riure per no plorar.
Avui tothom sap, fins i tot els traïdors d’ERC, que a españa, una cosa és qui governa i l’altra qui mana. Als que manen no els importa una p.m. qui governa; els tenen instal.lats quatre anys rebent ordres dels alts técnics de l’administració i de la justícia perquè, aquestes ordres, les publiquin al BOE, sigui fotre mà a la caixa en forma d’autopista o de submarí i així saquejar les arques que omplen els rucs catalans.
Aquesta notícia no la veig com un bumerang, es una mostra de deixar la feina enllestida: l’amo mana, el treballador executa i a la comptabilitat ho tanquen. Ves per on…

L’auténtic bumerang hauría de colpejar al clatell de molts catalans que han votat i continuen donant suport a partits empresa de dretes com ERC, que es desviu per enllustrar-los les sabates mentre ells, bascos i algú més s’ho miren partint-se el cul de riure.

No vull formar part d’aquest ramat, vull estar al costat dels presos i no de la gent que aquests dies pensa anar a Puigcerdà o a Platja d’Aro. Quina vergonya ¡¡

Jaume Riu
Jaume Riu
31.03.2021  ·  23:48

ALGUNS ENCARA NO HO VEUEN
Ja m’agrada i trobo molt estimulant l’efecte bumerang de l’1-O que fa mal a qui el va llençar, com no pot ser d’altra manera.
L’anàlisi rigorosa dels despropòsits polítics dels darrers anys ens fan preveure l’esfondrament del regne d’Espanya per innanició de la monarquia, per la mateixa causa que va causar l’extinció dels dinosaures,
Cada cop és més evident que les mentides eren massa grosses i han durat prou, però no es poden mantenir gaire més en la forma primitiva de: “Transición ejemplar, Monarquia que han votado todos los españoles, democracia consolidada, gobierno de izquierdas del PSOE, reforma de la Constitución, o España de las Autonomias”…
Però les mentides que fan més mal a la monarquia franquista són les que han construït sobre l’1-O, el judici i la sentència, que són un despropòsit descomunal, sense remei.
Doncs bé, molt sovint encara m’arriben interpretacions i rèpliques d’algunes persones adultes, viatjades i llegides, que des del punt de vista d’algunes formacions polítiques que es diuen d’esquerra, o verdes, o antisistema, encara no ho veuen.

Josep Gualló
Josep Gualló
31.03.2021  ·  23:59

SI ALS JUTGES DEL JUTJAT ELS DONES UN DITET ES PRENEN TOT EL BRAÇ.

I ara ve quan el maten. L’estat espanyol ha passat a ser una dictadura judicial, avalada per l’exercit, les grans fortunes i la ultra dreta. Un cop consolidat el sistema, no és possible revertir-lo de manera democràtica.

El govern vol fer veure que segueix manant. Per amor propi, ja que van ser ells. els que van donar el ditet per rebre una ajuda controlada. No van rebre una ajuda controlada. Van ser fagocitats per el monstre que havien creat.

Des de dins de l’estat espanyol això no te solució. Ja hi està implicada la UE, la OTAN, grans potencies, diferent països més petits i organismes internacionals.

En aquest moment la nostra feina és posar com més llenya al foc millor per ajudar a que l’explosió de l’estat sigui ben aviat.

Llavors recordar que la llegenda de Sant Jordi és profecia. I mentre el monstre en terra expiri sortim com va fer la princesa “resplendent”.

Bella princesa alliberada.
Quin goig que ni ha en el teu mirar.
De nostra pàtria ben aimada.
Tens el posat i el bell parlar.
I ella com tu té l’alegria.
Perquè com tu ha deixat el dol.
Que la llegenda és profecia.
I el cor li diu que deu ho vol.

Ed Garrido
Ed Garrido
01.04.2021  ·  00:02

Be, en Rufian cobrant 9000 e al mes, no li ha sortit gens malament investir al Sr Sanchez. ER tornara a aprovar li els pressupostos sense cap contrapartida, com sempre

Maria del Mar Serra
Maria del Mar Serra
01.04.2021  ·  00:16

Es pot dir més alt però no més clar. És feixisme en essència i en presència. Aquest monstre no té fre! No hi ha ningú que se n’adoni? Li fan la gara-gara per treure el màxim del poder i el poder els està devorant. Hi caurem nosaltres, també. En hi estan abocant, a la gola del llop.
Marxem ja!

Joan Mollà
Joan Mollà
01.04.2021  ·  00:52

Nosaltres tenim el Procés. Ells tenen el seu:
“Democràcia”
Togacràcia
Borbocràcia
Fatxacràcia
Femtacràcia

Albert Ventura
Albert Ventura
01.04.2021  ·  01:34

Pero quina esquerra ni quina dreta?. Aixo es la Republica de San Theodoros i l’alternativa es entre el General Alcazar i el General Tapioca.

Lluís Paloma
Lluís Paloma
01.04.2021  ·  02:29

La característica essencial del Règim del 78 és no pensar. Limitar-se a repetir dogmes com lloros. Reaccionar impulsivament. Fer una disjuntiva entre ells i la resta de la Humanitat. I amb això han estructurat un estat, precisament amb la característica que només és apte per a ells. No crec dir res de nou assenyalant que tot sistema crea el seu “target” de persones susceptibles d’entrar-hi i el seu “antitarget” de persones que mai no pensaran a entrar-hi. I el “target” del R78 és el de persones reaccionàries, impulsives, antiintel·lectuals, nacionalcatòliques i anticatalanes (per allò que necessiten un enemic interior). Clar, mai no acceptaran entre ells algú mínimament racional. D’aquí les dificultats que tenim: com tenir una vida normal si ens governen uns cavernícoles antitot i amb el cap tapat?

Carles Serra
Carles Serra
01.04.2021  ·  05:24

Sr. Josep Salart, millor no es pot dir; també caldria recordar lo que esmenta l’economista Sr. Goula, espaÑa arribat a un dèficit del 120 % del seu PIB, els pactes ER+CUP parlant de temes socials, sense concretar el què i el com, amb la caixa buida, sense disposar de la clau i amb l’espoli del govern que ER va fer president; putu cinisme i hipocresia, ja que dir de la seva societat, els que no viuen del sistema, venen molt magres.

Joan López
Joan López
01.04.2021  ·  05:53

Ja no s’amagan ho fan I a mès ningù diu res. Ja sabem quin pais es,però el pitjor es al que tenim aquì, un partit que diu que es independentiste d’esquerras I s’afica al llit amb aquesta gent vuida de valors democràtics. Aquet si que es un problema greu. Kosovo es el camì

PAU BOLDU
PAU BOLDU
01.04.2021  ·  06:14

Marlaska es ministre i jutge. Si l’han tumbat es per esser un jutge que ajuda al Sanchez.155, i per tan, va contra l’esglesia.155, que es qui mana la justicia.155, especialment el politic omella.155. Si els catalans no tenim ni força per expulsar al franquista omella.155, anem molt malament

Albert Miret
Albert Miret
01.04.2021  ·  07:54

A mi Madrid tant se me’n refot. Que es matin entre ells o que els mati la covid per ximples, m’és indiferent. I que ningú me’n vingui a dir que soc massa brutal contra una subcultura que ha martiritzat a gust i sempre per la força el meu poble des de temps ancestral amb l’objectiu de fer-lo desaparèixer. La bèstia la coneixia de fa anys, molts anys. El que no tant se me’n fotia era Europa, i això sí que m’ha causat i em causa cada dia més decepció i més vergonya. Creia fermament que Europa podria baixar-li els fums a la bèstia i, al contrari el que ha fet és caure en el mateix parany que avui comenta en Vicent Partal en vers als dos poders espanyols, un elegit sempre amb barroeres tupinades i l’altre ni elegit per ningú. Que els rebota a una Moncloaca, que mai ha semblat una seu de cap govern sinó una caserna de la guàrdia més incivilitzada del món, no m’importa en absolut.

Anna Maria Porta
Anna Maria Porta
01.04.2021  ·  08:09

Pau Boldú amb poques paraules has dit grans veritats. Un reconeixement a tot el que dius i un fort aplaudiment. Entre tots els desoris que els catalans ens empassem, el del bisbe és vergonyós i pregó que tan ell com tants d’altres fotin el camp de la Catalunya que tan odien. També els catalans de be en som responsables de tan merder. Bon dia i bona hora. ☮️

Albert Reinoso
Albert Reinoso
01.04.2021  ·  08:10

El corolari de tot això és: el govern espanyol pot negociar res amb Catalunya sense que ho tumbin “setze” jutges feixistes?

Joan F Ruiz
Joan F Ruiz
01.04.2021  ·  08:53

La pregunta d’en Vicens te un calat molt profund. Ve a dir:
Perquè un Sr. anomenat jutge ha de tenir més pes alhora de decidir els càrrecs de confiança que no pas un membre de l’executiu.?

Això no s’ha vist més que en dictadures on el dictador pot esmenar al seu gust qualsevol decisió dels altres membres del suposat govern.

Aquí el dictador és la màfia judicial franquista, que mai va tenir un Nuremberg, i a la qual, per atacar el poble català se li han donat funcions que no pertoquen.

El PSOE i Podemos tenen un greu problema, perquè tot i el filofeixisme espanyolista del PSOE, la majoria dels jutges són posats per la dreta/ultradreta, o són directament hereus del franquisme, per tant, quan manin els de la dreta extrema, totes les “purgues” estaran beneïdes, al contrari del que ha passat ara.

Si ara, que encara estan al poder no promouen un relleu profund de la judicatura i un sistema d’elecció menys partidista, ho tindran magre sempre.
Clar que dins dels tòtems del PSOE hi ha cínics i hipòcrites franquistes com Felipe González i Alfonso Guerra, per dir dos dels màxims exponents del franquisme disfressat, que treballaran sempre amb el borbó i el franquisme per a impedir-ho.

A casa nostra el preocupant són aquells votants de bona fe d’ER (no els que estan en nòmina), que no veuen que la cúpula d’ER, Oriol Junqueras i acòlits com Rufián, o Torrent, i els dos Sergis, són col·laboradors interessats en el muntatge espanyolista anticatalà. Quan deixin de votar-los, com jo vaig fer, haurem fet un pas decisiu d’acció unitària vers la independència.

Joan Turull
Joan Turull
01.04.2021  ·  08:55

La llibertat no ens la donarà ningú. L’hem de guanyar cada dia. I per això ens hem de unir.

… ens ensenyàreu que on sigui del món que és salvada, se salva
per al llinatge tot dels qui la volen guanyar;
i que si enlloc és vençuda i la seva llum és coberta
per la tempesta o la nit, tota la terra en sofreix…

CARLES RIBA
Elegies de Bierville, 1943

jordi Rovira
jordi Rovira
01.04.2021  ·  09:24

Els editorials d’aquesta setmana van construint un darrera l’altre, un fil d’una densitat destacable. On s’és vist una democràcia que precisi de l’ús de la violència per restablir les seves jerarquies orgàniques? Doncs aquesta era la qüestió que comentàvem dies enrere. I si això mateix va semblar funcionar en aquell nefast colp d’estat del 23-F, ara sembla que no ha pas passat el mateix.
Del simulacre de l’any 81, en surt reforçada la impunitat del rei amb les oligarquies de l’estat, i en surt ordenat un model amb una cadena tròfica d’extracció del profit de l’estat que inclou el nostrat “peix al cove”. Que un model semblant té poca consistència, apareix descrit en tots el manuals de teoria d’organització de l’Estat haguts i per haver. És un model clarament “bananer” posat al cor d’Europa. Però, una cosa és la teoria, …, i l’altra la pràctica! I així en la nostra desafortunada història ens toca aguantar aquesta ( crec que el senyor P. Preston és del mateix parer ). I l’aguantem perquè conjuntament amb l’estat del benestar pitjor d’Europa, tenim les xifres de creixement econòmic més escandalosament altes i mal repartides. Un veritable paradís neocon que exemplifica el del llavi tort amb allò de: “España va bien”.
Quan un estat s’organitza a colps de simulacres de força, poden passar moltes coses. Entre elles l’1-O. I aquí la cosa té tot un altre caire. Per començar el colp d’estat no va ser teatralment controlat; sinó que se li va donar passada. Tenim doncs un estat democràtic infartat per un colp d’estat en ús i actiu. Una bomba de rellotgeria, i un bumerang com molt bé explica aquesta editorial. I tenim també un devessall constant de notícies que van donant prova, dia sí i altre també, de la necrosi democràtica soferta en aquest estat. No té aturador ni per aquest govern per encàrrec de “reconversors orgànics” ( fent un paral·lelisme amb el primer govern de F.Gonzàlez i la reconversió industrial ). Deu n’hi do!
I de la independència? Doncs ara ve quan el maten! Per tant molta atenció, despleguem efectius, i deixem-nos de pixar fora de test! Totalment d’acord amb l’editorial quan torna a remarcar l’avís de no fiar-se d’aquest “govern Sánchez”. O l’hauríem d’anomenar “govern camp de mines”?

Annamanu Ràfols
Annamanu Ràfols
01.04.2021  ·  09:46

Molt pertinent la pregunta que formula el Sr. Reinoso.

PERE SIO
PERE SIO
01.04.2021  ·  09:46

No cal que ens esforcem en analitzar quin és el model polític que té avui l’Estat espanyol. Espanya no és de dretes, ni d’esquerres, ni federal, ni autonòmica, ni progressista. Espanya és avui una dictadura judicial, que és qui mana i regeix la política, protegida per un cap d’Estat, Monarquia Borbònica, corrupte i governada per un ninot que lluita per sobreviure,Pedro Sánchez i per uns partits PSOE i PODEMOS que submissament s’ho miren asseguts a les seves poltrones.
Un Govern que no vol, o no té capacitat per canviar ni reformar aquesta dictadura franquista.

Pere Grau
Pere Grau
01.04.2021  ·  09:54

Diu el Sr. Partal que els manaires espanyols deuen estar perplexos perquè encara que sembli increïble, no ho havien previst. I tant que no! La supèrbia i curtesa de gambals que els caracteritza a tots quan els hi toquen la seva sacrosanta “unidaz” no els deixa llucar enllà del nas. Si tinguessin consellers capaços, eficients, ja els hi haurien fet veure el perill des del principi. Però consellers així no s’aguantarien al seu lloc ni un dia. Aquests “prohoms” només es poden voltar de gent que digui sempre: “sí, bwana…” Altra, no la suportarien.

Victor Serra
Victor Serra
01.04.2021  ·  09:57

Aquí la pregunta que ens hauriem de fer és si serem prou intel.ligents per aprofitar la degradació espanyola per aconseguir els nostres objectius. Una degradació que ha avançat moltíssim, que ja és visible per moltíssima gent fora dels cercles independentistes i que por tenir una acceleració exponencial amb Ayuso i VOX a Madrid.
Veig que molts encara estan que si ERC, que si Puigdemont que si la CUP…… Això és estèril, inútil i ens allunya de la independència. Ningú la farà per sí sol. O sigui que més valdria que ens guardéssim els retrets al calaix, que apartéssim la gent tòxica que no és capaç de fer-ho i ens poséssim a treballar.

ramon Feixas
ramon Feixas
01.04.2021  ·  10:12

De fet, l’estimació de Don Pedro Sànchez als propis defenestradors, en el seu curiós tipus de remuntada, ja va quedar que no temia als jutges franquistes, sinó que lluny d’ésser d’esquerres, era de la pròpia escola dels jutges. Per ells, toca a qui toca “ser cesado por el cambio que cambie nada, sinó que vuelva siempre al imán del dedo de Dios. És més la por que es tenen entre ells (es coneixen les virtuts) que pensar en el propi futur. La idea d’Aznar per destruir dividint és lògic que n’esdevinguin els principals consumidors. A on arribaran? Neró va fer cremar Roma. Els jutges franquistes no mostren pas menys afany destructiu que Neró encara que algunes coses per sort no se les poden permetre.

Berta Carulla
Berta Carulla
01.04.2021  ·  10:29

Benvolgut Partal, editorials com aquests blanquegen la traïdoria d’ERC. Aquí ningú ens sorprenem ja, i tothom sabem que dir “ja els vam avisar” és un acudit perquè tractant-se de Catalunya és el que esperen, ni més ni menys, mà ferma contra els sediciosos, tots indistintament, només cal que siguin espanyols. Si això comporta que se’ls vegin els tricornis s’accepta com a danys -menors- col·laterals.
Quan ens deixarem de sorprendre?
Quan direm alt i clar que ERC està enganyant el seu electorat independentista?
Quan denunciarem Rufian, el fatxenda més camuflat de tots?.

Cristina Guasch
Cristina Guasch
01.04.2021  ·  10:32

A hores d’ara ERC hauria de començar a entendre que si vol “negociar” amb l’estat espanyol el que ha de fer es posar-se en contacte amb la cúpula militar i judicial d aquesta “democracia plena”, que evidentment no negociarà mai res i els hi continuarà “regalant” inhabilitats, processats, exiliats o en el pitjor dels casos llogaters de Lledoners o Wad Ras.

Maria Villarroya
Maria Villarroya
01.04.2021  ·  11:19

I mentrestant ER els hi fa la gara-gara a canvi de….res pel poble català però bé que van cobrant.

David Badia
David Badia
01.04.2021  ·  13:05

El tema es que el PSOE prefereix perdre el govern i que governi PP i Vox abans de fer un pas democratic a Catalunya.

PEPE PEDREGAL
PEPE PEDREGAL
01.04.2021  ·  14:06

Pérez de los Cobos té unes relacions molt íntimes amb diversos personatges influents en el Poder Judicial i Policial. Això afavoreix que qualsevol acció pròpia o les que incoa personalment en el seu entorn laboral, tingui carta d’identitat davant qualsevol tribunal i que no sigui discutida ni posada en dubte. Molts sopars, vacances plegats, trobades familiars…. etc. I Pedro Sánchez és un pobre home que només vol poder sense problemes. Ja li està bé.

Josep Maria Martín
Josep Maria Martín
01.04.2021  ·  17:25

Marlaska i Pérez de los Cobos fan exactament allò que la constitució del seu país els deixa fer.

Em decebo quan constato que els catalans no ataquem l’arrel del problema. Ens qiedem mirant el dit que assenyala Espanya i MAI anem al fons del problema constitucional.

Sense atacar la constitució serem esclaus de l’estat espanyol segles i segles.

david graupere
david graupere
01.04.2021  ·  18:14

aquesta disfunció d’estructura i rols dels diferents actors d’un estat, n’és en una direcció: reforça la dreta espanyola, gairebé sempre, no sé si n’hi han gaires excepcions.

D’aquí que el full de ruta que es va gestant des del poder real, amb la participació de sotamà del PSOE perquè ells sempre et diran que no són el llop espanyol, un full de ruta contra l’indpendentisme:

PRIMER VAN COMENÇAR AMB ELS BANCS CATALANS, LES DIRECCIONS HAN ESTAT DEL TOT ESCAPÇADES, LES SEUS FORAGITADES DE CATALUNYA.

SEGON L’AMNISTIA HA ESTAT DEL TOT TALLADA DE SOCAREL, el sadisme del tercer grau és tortura psicològica barroera però clara en la intencionalitat.

TERCER VAN BUIDANT DE CONTINGUT LA TAULA DE DIÀLEG (no pas de negociació, a Madrid no s’hi negocia res amb els perdedors).

I NOSALTRES PERDENT EL TEMPS AMB LA TAULA, això és el més greu, perquè fixeu-vos què han fet amb la direcció dels bancs, qualsevol intent d’independència unilateral, li cal finançament.

José de
José de
01.04.2021  ·  18:42

Magnifica información su editorial. Me interesa más que las propias noticias.
Referente al tema, mi más seria alarma fue cuando Pedro Sánchez fue investido y ante el Rey juró lealtad poniendo la mano encima de la Constitución Española, sustituyendo a las Sagradas Escrituras (o parte de ella). Porque visto está que hacen las cosas a medias. Por qué mi alarma en ese juramento?.
En las Sagradas Escrituras, de forma clara y contundente, expone que ningún ser humano puede tener a la vez el Poder Judicial, el Poder Legislativo y el Poder Ejecutivo. Solo es Potestad de Dios. El vocablo cristarquia es un invento humano.

Francesc Casas
Francesc Casas
01.04.2021  ·  19:47

Tinc el pressentiment que encara n’hem de veure de molt més grosses; sembla que tot just comencen a desmadrar-se ja sense cap recança.

Jesús Albiol
Jesús Albiol
01.04.2021  ·  21:07

Franco no es posava en política, la feia a través dels jutges i governadors militars.
I ves per ona l’estat espanyol les cúpules judicials tornen pel mateix camí, a la 23ena “democràcia plena” del món!
Si no rectifiquen aviat i 180º, difícilment se’n sortiran i en 4 o 5 anys la desfeta estatal serà gran i greu.

Rosa Gispert
Rosa Gispert
01.04.2021  ·  21:59

Poc a poc el feixisme judicial va guanyant terreny. Primer amb permís del PP-PSOE contra Catalunya, després amb la condescendència de tota l’esquerra, culpant els catalans d’haver despertat el feixisme i ara ja els està afectant a ells i no són capaços de reaccionar. Ells són els culpables de d’esperar el feixisme.

Pere Planella
Pere Planella
01.04.2021  ·  22:18

Davant de tota aquesta brutícia que emergeix hi de la que ens amagant que deu ser encara molt pitjor, que col…. hi fem al Km0, el primer que hauríem de fer tots els diputats independentistes fotre el camp del congreso delos diputados hi del senado deixant els hem un pam de nas, si de veritat volem ser independents quina millor ocasió ara, allà no hi tenim res ha negociar ni mai voldran negociar res de res, en la meva opinió això seria una jugada mestre que els deixaria completament desarmats.

Xavier Sala
Xavier Sala
01.04.2021  ·  23:34

Què podem fer contra “tot això”? Com ens en podem desempallegar, dels veïns? Europa? N’hi ha per estona…! A més, Europa no sap gestionar ni un vaccí. Aviat només en quedarà l’Euro, d’Europa. Hem de fer com Hong Kong? Myanmar? Ghandi? Qui es posa davant?

Els catalans no hem tingut mai un líder com Deu mana. Som negociants, però dolents. Anem amb el lliri a la mà. Treballem, això si. Però sempre els beneficiaris son uns altres. Som individualistes. Només l’11S se’ns veu junts. Però guerrers…. no ho som.

Qui es posa davant? No ens planyem més! Passen anys i reculem i ningú diu res. Ens trenquen la closca, empresonen i s’exilien els que hem escollit. I, si: una mica de xerinola la vàrem fer. Però va acabar massa ràpid si ho comparem amb la gravetat dels fets; 155 i demés.

Qui es posa davant? Els jubilats haurem d’anar davant les casernes i fer vaga de fam, asseguts a terra? Fan més enrenou i son més efectius els taxistes fent vaga que nosaltres, els 2,5 milions.

Els polítics de casa: dona poder algú i s’han acabat la rebel·lió, les idees, el “farem això i alló, encara que ens costi la presó!”. No ens trauran mai d’aqui. No hi ha liders. Ens barallem sempre.

Qui ho arregla, això? Qui ens treu d’aquest fangar?

josep soler
josep soler
02.04.2021  ·  00:45

Els espanyols, com sempre, són diferents a la resta del món. Han aconseguit que el Poder Judicial sigui qui fa la política en Espanya. La innovació que deixa la democràcia i l’Estat de Dret en una anècdota va ser l’any 2010 amb la decapitació de l’Estatut aprovat pel Congreso de Diputados, tot i “cepillado” pel PSOE. 11 anys més tard el mateix que fan amb el Parlament i Govern de Catalunya fan a Madrid. És l’”atado y bien atado” del dictador avi polític del rei dels espanyols. I ells ben contents que sigui així.

I nosaltres tampoc podem estar gaire orgullosos de no ser com els espanyols: el 14F vam votar a un partit que diu ser d’esquerres i independentista però la veritat és autonomista i no és pas més d’esquerres que els que no diuen ser d’esquerres.

“L’esquerra burocràtica és l’altra dreta”
“L’independentisme reformista” és una nova manera de descriure el que en el diccionari català hi consta com la paraula “botifler”

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any