02.08.2022 - 12:33
|
Actualització: 02.08.2022 - 13:53
El fundador de la plataforma Decidim, Antoni Infante, va patir una discriminació lingüística, a principi de juliol, quan va trucar a un taller mecànic de València perquè li arreglessin el cotxe. En un comunicat, Infante explica que li van respondre de males maneres: “Parle’m en espanyol.”
Tanmateix, ell es va negar a canviar de llengua i amablement va demanar de parlar amb algú que entengués el català, però en compte de transferir la trucada, li van penjar el telèfon i no li van voler respondre les trucades següents. Finalment, després d’insistir molt, Infante va aconseguir una cita perquè li arreglessin el cotxe.
Una volta al taller, va demanar de parlar directament amb la gerència de l’empresa per explicar-los el cas de discriminació lingüística que havia patit per part del telefonista. La direcció li va demanar disculpes i li va prometre que prendria mesures concretes per evitar més casos de discriminació.
Una setmana després, el gerent li va trucar per reiterar-li les disculpes i li va dir que havien instaurat un nou protocol per a evitar més incidents. L’empresa es va dotar d’una centraleta pròpia per a respectar els drets lingüístics dels clients i per a garantir un servei més bo.