Els parlaments del Principat i d’Andorra creen una comissió per consolidar la coordinació

  • Començarà a treballar al setembre o l’octubre

VilaWeb
16.06.2025 - 15:03
Actualització: 16.06.2025 - 16:37

El Parlament de Catalunya i el Consell General d’Andorra han acordat de crear una comissió estable per consolidar la coordinació entre totes dues institucions, especialment en qüestions com la defensa del català i la cultura o l’ús de les noves tecnologies. Aquesta comissió, que començarà a treballar a la tardor, servirà per a fer seguiment del memoràndum de col·laboració que van signar el març passat.

El president del parlament del Principat, Josep Rull, i la resta de membres de la mesa han rebut en visita oficial el síndic general andorrà, Carles Ensenyat, i la subsíndica general, Sandra Codina. Després d’una breu reunió al despatx d’audiències, Rull i Ensenyat han comparegut davant els mitjans per exposar les conclusions de la trobada.

Rull ha recordat que el memoràndum del març tenia l’objectiu de construir un marc formal i estable de relació entre totes dues institucions, per mitjà de grups de treball sectorials que permetessin explorar estratègies compartides. Ara, ha dit que el propòsit era establir una comissió estable de seguiment per a fer intercanvi de temes compartits entre tots dos parlaments, centrada sobretot en dues qüestions: la llengua catalana i l’acció climàtica.

La comissió començarà a treballar a setembre o l’octubre. Rull ha insistit que, en un món convuls, les aliances eren més importants que mai.

Per la seva banda, Ensenyat ha remarcat la relació més que especial que unia Catalunya i Andorra, amb una llengua i una història molt comuna en molts aspectes.

VilaWeb fa trenta anys. Ens feu un regal?

Cada dia oferim el diari amb accés obert, perquè volem una societat ben informada i lliure.

Ajudeu-nos a celebrar-ho fent una donació única i sense cap més compromís.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor