Els trens de la companyia Ouigo començaran a operar a partir de demà el trajecte entre Barcelona i Madrid, fet que serà el tret de sortida de la liberalització ferroviària de l’alta velocitat a l’estat espanyol en el transport de viatgers. El servei competirà amb RENFE, que fins ara ha estat l’únic operador en aquest segment. La companyia començarà a operar primer la línia entre totes dues ciutats, amb parades a Saragossa i Tarragona, amb cinc serveis d’anada i cinc de tornada.

Per a final de 2021 Ouigo, propietat de l’operador francès SNCF, té previst d’estendre l’oferta fins al País Valencià, amb tres freqüències d’anada i tres de tornada amb València i dues més amb Alacant.

Després d’un retard d’uns mesos a causa de la pandèmia, Ouigo surt al mercat amb preus que seran de mitjana un 50% més baixos que els de RENFE i que, en una tarifa promocional, els ofereix a 9 euros i a 5 euros amb tarifa plana per a nens. D’aquesta manera, una família de quatre membres, amb dos nens, podrà fer el trajecte d’anada i tornada entre Madrid i Barcelona des de 56 euros.

El sistema tarifari d’Ouigo funciona d’acord amb la demanda, de manera que els primers bitllets són més barats, des de 9 euros, i a mesura que es vagin omplint els trens, els preus aniran pujant.

La companyia francesa no aspira a prendre-li el mercat a RENFE, sinó a popularitzar l’alta velocitat i afegir-hi oferta per donar resposta a un públic que no usava aquests serveis pels alts preus. De fet, a l’estat francès entre un 70% i un 80% dels viatgers d’Ouigo són nous usuaris de l’alta velocitat. “Aquest és el model que volem traslladar a Espanya”, ha dit Pareja.

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any
120€/any
Si encara vols ajudar-nos més, pots fer-te'n com a Protector.

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.